Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag hadde vi en kjip pastarett med tomatsaus. Smakte drit egentlig :ler:

I morgen skal vi ha nachos.

Har bare masse enkel mat for tiden. Har ikke tid til mer mellom flytting, amming og soving. Gleder meg til å fylle kjøleskapet i det nye huset med masse fantastisk mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit med enkel mat om sommeren også. I går hadde vi pannekaker, i dag blir det vegetarburger (eller -pølser) med asparges og linsestuing.

Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

Økologisk fullkornspasta med masse hakka persille, hvitløk, soyabønner og litt olje+smør+salt+pepper, også melk til da jeg har vært i utlandet og bare måtte ha melk.

Edit: vil meddele at å oppholde seg i mange timer på Gardemoen er en særdels dårlig idé fort alle vegetarianere. Skulle ta nattog og etter fire timer med venting bare måtte jeg finne meg noe å spise (ikke hveteboller nei).. Kom etter ei laang stund over en overprisa "falafelsalat" men falaflene var tørre :/ GRRRRRH.

Endret av Yoghurt
Skrevet

Igår bare gikk jeg og småspiste på gladmatfestivalen fra ca kl 13 til kl 20.

Hadde følgende:

Garlic naan (fylt med poteter, med smør, hvitløks"dressing" og koriander oppå)

Solbærsmoothie

Vegetarwrap (med salsa, rømme, diverse salat, mais etc. og jalapenos)

Fruktspyd med vaniljekesam (ananas og vannmelon) og et glass rødvin

To kuler italiensk is

1 øl

Gulrot

Hvitløksbrød

Og tilslutt en gigantisk sjokoladedings fra et fransk konditori som var ufattelig mektig så jeg måtte kaste litt av den.

I dag har jeg også gomla i meg et garlic naan på gladmaten. Pluss en liten agurk :) Vet ikke ennå hva vi skal ha til middag.

Skrevet (endret)

Stekt vegetarburger med egg, linser, salat og halve, stekte peppertomater. NAM!

Markjordbær: Dessertene på den franske kafeen er ufattelig gode! Var et sjokoladepyramiden med champagnemousse du hadde?

Endret av Tabris
Skrevet
Markjordbær: Dessertene på den franske kafeen er ufattelig gode! Var et sjokoladepyramiden med champagnemousse du hadde?

Nei jeg smakte den pyramiden i fjor. Husker de var gode. I går prøvde jeg en rund dings.

Skrevet (endret)

fredag hadde vi hjemmelagd pizza.

igår ble det holdt utdrikningslag for meg, og da fikk jeg kremet pastasalat og brød til lunsj på gladmaten, og kjempegod middag laget av ei venninnes samboer: ei gryte med krydra ris, en wok full av grønnsaker, en gryte med indisk tikka masala med kylling (jeg tok bare saus derfra), og skåler med diverse tilbehør som mango chutney, raita, agurk/tomat/paprika-blanding, cashewnøtter... og naan.

Endret av Markjordbær
Skrevet

Maissnitzel med potetmos og kantarellsaus.

Skrevet

Sojapølser og pommes frites. Gidder ikke noe annet :ler:

Skrevet

Safranrisotto og sopp fylt med mozzarella og soltørkede tomater.

Skrevet

Fullkornpasta med hjemmelaget pesto og en ovnsrett med grillet aubergine, grillet squash, tomatskiver og litt ost på toppen.

Gjest Frosk
Skrevet

I dag har jeg spist lunch på Commensal - vegetarisk restaurant i Quebec. Buffet - jeg plukket med meg litt lasagne, litt ratatouille, noe seitan-grytegreier, noe tofugrytegreier, kikertcurry... Utvalget var bra, men syns vel egentlig ikke maten smakte særlig fantastisk...

Tenker å prøve å finne en veggisrestaurant for kveldens middag også (må jo benytte sjansen til å spise på veggis-steder når man har muligheten :spise:), men Quebec er ikke akkurat veggie heaven :eeeh:

Skrevet

I går hadde vi frittata med potet, squash og mynte.

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet

Hei. Jeg skal lage bløtekake og lurte på om det blir sunnere å erstatte vanlig fløte med soyafløte.? Har soyafløte en spesiell smak som ikke egner seg til kaker?

Skrevet

I dag skal vi ha ratatouille med aubergine, squash, gul og rød paprika, cocktailtomater og litt smuldret fetaost. Tilbehør blir sannsynligvis ris.

Skrevet

Grønnsakssuppe idag :)

Skrevet

I dag skal vi ha fullkornpasta med squash og hjemmelaget pesto.

Skrevet

I dag ble det stekte grønnsaker (squash, paprika og gulrot) med tofu rosso og ris.

Edit: vil meddele at å oppholde seg i mange timer på Gardemoen er en særdels dårlig idé fort alle vegetarianere. Skulle ta nattog og etter fire timer med venting bare måtte jeg finne meg noe å spise (ikke hveteboller nei).. Kom etter ei laang stund over en overprisa "falafelsalat" men falaflene var tørre :/ GRRRRRH.

Dette har jeg og erfart. Ikke at jeg har måttet være der lenge, men prøvde uten hell å finne frokost.

Skrevet

I dag spiste jeg middag på Fressen - vegansk restaurant i Toronto. Og maten var SÅ god!!! Spiste "Sliced avocado over marinated tomato, fennel & chick peas on baby spinach. Served with sesame flax crackers" og "Rice flour wrapped squash ravioli with basil and creamed sesame butter, sautéed with leeks and basil in a tomato and olive oil sauce."

Mmmmmm!! :jepp:

Skrevet

Pizza i dag og lasagne i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...