Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Gjest Frosk
Skrevet

Grillspyd med gourmetbullar og diverse grønt, kikert & couscoussalat og hjemmelaget potetsalat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag hadde jeg salat på café Sara (salat, tomat, rødløk, paprika, feta, oliven + sitronbåt.... det er iallefall de ingrediensene jeg husker) med brød og smør til.

Skrevet

Tikka Masala med kikerter, ris, nanbrød og salat.

Skrevet

Vegetarburger med egg, paprika og løk - superdigg!

Skrevet

spaghetti med en saus fra en sånn italiensk butikk på røa, med paprika, tomat, mozarella, chili.... kjempegod saus, men dyr.

Gjest Frosk
Skrevet
Vegetarburger med egg, paprika og løk - superdigg!

Takk for inspirasjon! :ler: Her blir det nå veggisburger med tzatziki og diverse grønt!

Skrevet

Oooh! *kaste seg inn i tråden*

Dette blir en tråd jeg må følge nøye med på fremover. Jeg trenger virkelig inspirasjon når jeg faktisk må begynne å lage middag, og ikke bare smøre en skive. x)

Skrevet

I går lagde jeg en irsk gulrotsuppe, men den ble ikke god. Spiste en halv skål (sambo spiste litt mindre), og så tok vi oss noen brødskiver i stedet med brunost og bønnepostei+agurk :ler2:

Skrevet

Idag hadde vi spaghetti med pastasaus fra glass igjen. Denne gangen var det en grønn pastasaus med asparges, spinat, ricotta, purre m.m. Meget god. 49 kroner glasset (og nokså små glass), men absolutt verdt det. Jeg skal tilbake til den italienske butikken på Røa :)

Imorgen skal vi ut og spise på italiensk restaurant :) Yum!

Gjest Frosk
Skrevet

Fajitas med kidneybønnestuing, hjemmelaget guacamole, salsa og diverse grønt

Skrevet

Det ble indisk restaurant i går i stedet for italiensk, for vi møtte noen venner, og ble med dem. Jeg spiste chana masala.

Skrevet

I går hadde jeg en cæsar salat på Politiker'n, men de putter så mye rart oppi (egg, tomat, oliven etc, også bruker de ikke romanosalat, men blanding av bl.a. isberg og rucola), at det føles ikke som skikkelig cæsar salat, og alle smakene forstyrrer den gode smaken av dressingen. Dessuten var krutongene svidde. Nei, jeg synes min hjemmelagde cæsar salat er mye bedre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det ble tomatpasta, kokt og så woket sammen med brokkoli og gulerot. Nam :)

Skrevet

fullkornwrap med salat, tomat, agurk, litt mais og tacosauce :spise:

Skrevet

Igår hadde vi spaghetti med squash, purre, hvitløk og pesto.

Idag blir det ikke noe skikkelig middag på meg, skal sitte drøye 8 timer på tog, så jeg skal spise polarbrød med div. oster hele dagen, og banan, nøtteblanding og grønnsaker (har kjøpt sånn "lunchbrett" med gulrot, sukkerterter, blomkål, cherrytomat, selleri og dip). Går jeg tom for mat, eller bare får lyst på noe annet, så selger de pai med spinat og feta på toget :)

Gjest Frosk
Skrevet

Pitabrød med (kjempegod!) falafel og diverse fra salatbaren hos Maoz, Paris :)

Skrevet

I dag ble det en kjapp pastarett med fullkornpasta, hjemmelaget pesto og erter.

Skrevet (endret)

Fredag: fullkornspaghetti med olje, cherrytomat, feta, basilikum, salt og pepper.

Lørdag: hjemmelagd Cæcarsalat

Søndag: Foliebakt laks og grønnsaker og poteter. (fisk var også lov i denne tråden, var det ikke så?)

Mandag: cæcarsalat på kafé (ikke så god som min hehe)

Igår hadde vi salat med masse godt i (crispisalat, ruccola, vårløk, feta, reddik, agurk, cherrytomat, paprika, valnøtt, pinjekjerner, parmesan, mais, sukkererter og sikkert mer som jeg ikke kommer på) og hvitløksbrød.

Idag har jeg spist falafel og couscous på Ikea, men skal ut på gladmatfestivalen i kveld og spise litt mer godt ;)

Edit: Nei kom meg aldri til gladmaten, men tok en pizza ristorante mozarella hos ei venninne :)

Endret av Markjordbær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...