Gjest gladlaks Skrevet 21. juni 2008 #1342 Skrevet 21. juni 2008 Linsesuppe står å venter på meg. Består av vann, løk, hvitløk, røde linser, grønnsaksbuljong, masse koriander (tørket) tomat og lime/sitron. nam nam!
salsera Skrevet 22. juni 2008 #1343 Skrevet 22. juni 2008 I går laget vi ravioli og fylte dem med brokkoli, feta og soltørkede tomater. Vi hadde en enkel tomatsaus til. I dag skal vi ha chili sin carne og ris.
salsera Skrevet 24. juni 2008 #1344 Skrevet 24. juni 2008 I går spiste vi ute. I dag er planen speltpanne med paprika, ruccula og cherrytomater.
Markjordbær Skrevet 24. juni 2008 #1345 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Hele forrige uke var jeg på feltkurs med skolen, og da jeg ikke hadde bestilt vegetar på forhånd, ble det tilbehør (salat, brød og ris) hver dag til middag på meg. Salaten var faktisk veldig god I går fikk jeg varm lunsj hos ei medstudine (lettstekte grønnsaker; løk, paprika, selleri og kikerter, med en brødskive til) Til middag i går hadde vi spaghetti med litt olje (raps og oliven), cherrytomater delt i to, smuldra fetaost, pepper (litt salt) og masse frisk basilikum. Til lunsj i dag (lagde litt spesielt siden jeg hadde besøk av hun jeg var hos i går) lagde jeg kremet pastasalat (med pastaskruer, paprika, mais, purre, brokkoli og sukkererter, rørt inn i "dressing" av rømme, majones, hvitløk, gressløk, persille, salt og pepper), hummus og noen lettlagde pannebrød (med tørkede urter). Jeg hadde også kjøpt inn oliven, noen slags feta-fylte pepperfrukter og marinerte feta-terninger. Til middag i dag lagde husbonden en omelett (med hvitløk, ost, purre, paprika og gressløk på min halvdel), og så hadde vi dessuten rester av lunsjen. Endret 24. juni 2008 av Markjordbær
salsera Skrevet 24. juni 2008 #1346 Skrevet 24. juni 2008 Forandringer i planene i dag. Jeg hadde glemt at jeg hadde brokkoli og feta som måtte spises opp, så det ble en omelett med poteter, paprika, brokkoli og feta.
Markjordbær Skrevet 25. juni 2008 #1347 Skrevet 25. juni 2008 Idag hadde vi (ferdigkjøpt) tortellini med ricotta og spinat, med hjemmelaget tomatsaus (med bokstomater, tomatpure, chili, masse hvitløk, purre, revet gulrot, paprikabiter, urtesalt, pepper, oregano, timian, basilikum, rosmarin og laurbærblad)
salsera Skrevet 26. juni 2008 #1348 Skrevet 26. juni 2008 I går hadde vi gryte med kikerter, aubergine og tomater krydret med spisskummen, koriander og kanel og litt ris ved siden av. I dag skal vi ha pasta med spinat og brokkoli.
Markjordbær Skrevet 26. juni 2008 #1349 Skrevet 26. juni 2008 Idag spiste jeg ute (grønn salat med brød)
Gjest Frosk Skrevet 28. juni 2008 #1350 Skrevet 28. juni 2008 Spist ute både i går og i dag I dag har jeg spist gnocchi i kremet spinatsaus, med gratinert hvit geitost og cherrytomater - i går ble det channa masala med nanbrød og basmatiris.
Tabris Skrevet 28. juni 2008 #1351 Skrevet 28. juni 2008 Lørdagskos i dag - stekte soyapølser med facon surret rundt, servert med lompe og ovsbakte nypotetbåter.
Markjordbær Skrevet 28. juni 2008 #1352 Skrevet 28. juni 2008 Usunn lørdagskos i dag: miniflutes fylt med rømme, purre og piffi, med ost på toppen og inn i ovnen.
salsera Skrevet 1. juli 2008 #1353 Skrevet 1. juli 2008 De siste dagene har sett slik ut: Lørdag: Hjemmelaget pasta med ertepesto. Søndag: mantarlı tepsi böreği Børek med soppfyll. Mandag: Fullkornpasta med tomatsaus av ferske tomater, brokkoli og tofuboller. I dag skal jeg prøve meg på sigara böreğii (fylt med feta og persille) og salat.
Markjordbær Skrevet 3. juli 2008 #1354 Skrevet 3. juli 2008 søndag hadde vi bestillingspizza med rømmedressing (min halvdel vegetar, som alltid). mandag hadde jeg ikke noe skikkelig middag.... tirsdag etter cohen-konserten spiste vi en sen middag (i halv ett tiden!!!) med svigers på café sara, hvor jeg hadde "burritos vegetar". Igår hadde jeg heller ikke skikkelig middag, bare en sandwich med hummus og grillede grønnsaker fra Sunkost. I dag var det ikke-vegetarmat, så ingen vits å nevne det her
cilipili Skrevet 4. juli 2008 #1355 Skrevet 4. juli 2008 I går spiste vi på Mogul India. Hadde Aloo Gobi med hvitløksnan som vanlig. Mannen min hadde tarka daal. Utrolig godt! I dag skal vi bare ha pizza.
Markjordbær Skrevet 5. juli 2008 #1356 Skrevet 5. juli 2008 Idag hadde vi fullkornspasta med hjemmelaget tomatsaus: Chilitomater (fra boks), tomatpure, masse finhakket løk, purre, sjalottløk, hvitløk, paprika, revet gulrot, røde linser, urtesalt, pepper, basilikum, oregano, rosmarin, timian og laurbærblader. Med lett parmesandryss.
Tabris Skrevet 5. juli 2008 #1357 Skrevet 5. juli 2008 Hørtes veldig godt ut, Markjordbær! I kveld blir det hjemmelaget lasagne - gleder meg vilt! :-D
cilipili Skrevet 5. juli 2008 #1358 Skrevet 5. juli 2008 Hørtes veldig godt ut, Markjordbær! I kveld blir det hjemmelaget lasagne - gleder meg vilt! :-D Begge deler hørtes fantastsisk ut! Kanskje jeg skal lage lasagne, jeg også?
Markjordbær Skrevet 7. juli 2008 #1359 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hehe. Joda, tomatsausen var god den, men bare sånn grei hverdagsmat. Spiser vanligvis noe mer fancy på en fredag, men denne fredagen måtte vi lage noe som gikk raskt fordi vi hadde mye å gjøre. Lørdag og søndag hadde jeg pizza Lørdag var jeg hos min søster som lagde pizza med creme fraiche (istedet for tomatsaus), artisjokkhjerter, mais, tomat og ost. Ved siden av hadde vi en enkel salat. Søndag hadde vi den vanlige pizzaen fra Papa Rosa. Med rømmedressing! Endret 7. juli 2008 av Markjordbær
salsera Skrevet 8. juli 2008 #1360 Skrevet 8. juli 2008 For tiden er det litt kaotisk hos oss, men på søndag ble det falafel, salat og brød i går ble det tortilla de patatas med salat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå