Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker matprat, så jeg slenger meg på i denne tråden :) Har ikke rukket å lese hele, har bare kommet til side 17 ;) Men skal komme meg gjennom alle, hehe.

Uansett, i går var det grillfest i hagen med borettslaget, og da hadde jeg soyapølser i brød med ketchup og dressing, og salat til.

I dag skal jeg lage en kjempegod lasagne med bl.a. purre og cottage cheese i.

Imorgen er det søndag, og det blir sannsynligvis pizza fra Papa Rosa, noe som er søndagstradisjon her i heimen, selv om det hender vi står over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble ikke pizza i dag fordi vi hadde så mye lasagne igjen fra i går, så vi spiste bare rester :)

Hadde dessuten to varme retter før middagen (lunch og second lunch); tomatsuppe med ris (fra Lidl, smakte æsj... men men). Prøvde å "friske" den litt opp med purre, mais, hardkokt egg, litt frisk basilikum og gressløk, men det er siste gang jeg kjøper tomatsuppe fra Lidl, jeg holder meg til Toro eller hjemmelaget.

Og soyapølser i brød til second lunch... bare fordi jeg hadde mer igjen, og gubben mekka pølser til seg...

Jeg er midt i eksamensrushet nå, og ikke ferdig før juli, så det blir som regel litt enkelt for tiden, selv om jeg unna meg å lage lasagne i går :) Det var jo lørdag!

Skrevet

I dag hadde vi en enkel grønnsakssuppe, i morgen blir det pasta og grønnsaker i tomatsaus.

Skrevet

I går hadde vi risotto med purreløk, artisjokker og cocktailtomater. I dag er planen krydret linseris med en indisk inspirert rett med grønne bønner og tomater.

Skrevet

I dag spiser vi spaghetti med tomatsaus (fra glass for en gangs skyld... dumme eksamenstider). Dolmio ekstra krydret.

Antar det blir frisk basilikum og parmesandryss oppå!

Skrevet

Igår ble det frossenpizza (dr. oetker pizza restaurante mozarella på meg)

idag hadde vi meksikansk gryte (toro) tilsatt masse hvitløk, chilipulver og mais.

Skrevet

I dag blir det marrokansk kikertgryte med tomater, løk, squash, poteter, søtpoteter og gulrot.

Skrevet

Tortillalefser fylt med hummus, grillet paprika og persille og en salat ved siden av.

Skrevet

I går hadde jeg falafelmiddag i hui og hast på Habibi :)

Skrevet (endret)

I dag skal vi ha bønner på meksikansk vis servert i resten av tortillaene og med en salat til.

Endret av salsera
Skrevet

I dag skal vi ha couscous med grønn linsesaus.

Elsker det!!!

Skrevet

I dag skal vi ha spaghetti med hvitløk, chili, persille og olivenolje. Forhåpentligvis med en flaske rødvin!

I morgen skal vi i bryllup, og vil bli servert et eller annet asiatisk, vet jeg... (vietnamesisk bryllup)

Skrevet
I dag skal vi ha spaghetti med hvitløk, chili, persille og olivenolje. Forhåpentligvis med en flaske rødvin!

I morgen skal vi i bryllup, og vil bli servert et eller annet asiatisk, vet jeg... (vietnamesisk bryllup)

Har vært i et par fillipinske sermonier selv, og det har vært de gangene jeg har vært tryggest på at vegetarmaten kommer og at den er god.

I norske bryllup og lignende kan en aldri være sikker har jeg erfart. Uansett hvor godt en kjenner f.eks. brudeparet.

Skrevet

Frokost: Couscous med grønn linsesaus :ler:

Middag: Korma med kikerter, ris, salat, nan og poppadums.

Skrevet

I bryllupet i går var det buffet som var greia. Så jeg hadde litt forskjellig: focaccia, landbrød, grønn salat med en slags asiatisk dressing, pastasalat, soltørka tomater, marinert hvitløk, ris, noen slags strimla grønnsaker jeg ikke helt kjente til.... Og alt for masse kake.

Det var ny buffet senere (nattmat), men da var jeg så full av kake, at jeg ikke orket gå og se på en gang....

Idag har vi hatt pizza.

Skrevet

Maissnitzel, potetbåter og kantarellsaus.

Skrevet

Falafel med speltpasta og grønnsaker i tomatsaus.

Skrevet

Lørdag hadde vi urtepolenta med ovnsstekte tomater.

I går laget vi grønnsaksgrateng med poteter, tomater, squash, løk, sopp, egg og cheddar.

I dag skal vi ha tofukaker med ratatouille og urteris.

Skrevet

Blomkål med kokosmelk og masse godt krydder + pitabrød med kryddersmør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...