Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag skal vi ha grillspyd med røkt tofu, squash, paprika, sopp og urtecouscous.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burgere - laget av (økologiske!) haricot beans, som jeg ikke har brukt før men som lignet veldig på de hvite bønnene i "baked beans" - servert med brød og salat.

Skrevet (endret)
Burgere - laget av (økologiske!) haricot beans, som jeg ikke har brukt før men som lignet veldig på de hvite bønnene i "baked beans" - servert med brød og salat.

Vi skal ha det samme. :) Hvis jeg får tid, lager jeg dem av røde bønner, hvis ikke blir det tofuburgere som ligger ferdige i fryseren.

Endret av salsera
Gjest Yoghurt
Skrevet

I dag ble det wok med blant annet squash, aubergine, gulrot, vannkastanjer, bambusskudd, rød, grønn, oransje paprika, babymais, tofu... Fullkornsris og soyasaus "attåt". I morgen blir det falafel i pitabrød med masse digge grønnsaker og på lørdag tror jeg det blir fajitas

Skrevet

Bønneburgere med couscous og tomat, agurk løk, olivenolje, sitron og salt servert med tzatziki. Det ble kjempegodt, men jeg synes det var noe rart med bønnene, så skal prøve en annen sort neste gang. :)

Skrevet

I dag hadde vi pasta med grønnsaker i tomatsaus, gratinert i ovnen. Kjempegodt!

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget pasta med brokkoli, urter og parmesan.

Skrevet

I kveld blir det kebab-biter og pommes frites. (eller annen variant av snackspoteter - potetbåter, kanskje).

Skrevet

Løkpai (mmm nam!), servert med grønn salat (og cherrytomater, som jeg har helt dilla på for tiden)

Skrevet

Vi glemte å legge i bløt kikerter i går, så i dag blir det lasagne med grillede grønnsaker, cottage cheese og noen knuste sojabiter.

Skrevet

Og i dag ble det chana masala, "gul blomkål" og basmatiris.

Skrevet (endret)

I går hadde vi en grønnsakschili med røde bønner, paprika, grillet aubergine, squash og mais.

I dag lager samboer pizza, sannsynligvis med rødløk, mais og squash.

Endret av salsera
Skrevet

Pasta med rødløk, purre, squash og grønn paprika i vegansk fløtesaus.

Skrevet

Calzone.. igjen! Favoritt for tiden :)

Skrevet

Lasagne med squash, aubergine, sellerirot, stangselleri og vårløk. Og selvfølgelig tomatsaus, hvitløk, bechamel og lasagneplatene da. Kjempegodt!

Dessert ble lune biter av fersk ananas med pisket krem og brownies fra i går :)

Skrevet

I går ble det chili med røde bønner og paprika og litt brød.

I dag skal vi ha en belugalinsesalat med ovnsbakte tomater.

Skrevet

I går hadde vi vegeburger med naturris og tomat, løk og paprika.

Gjest Frosk
Skrevet

I dag blir det spicy kikertgryte (igjen), denne gang med couscous. Tror jeg. Eller bulgur.

Skrevet (endret)

I går hadde vi belugalinsesalat med ovnsbakte tomater og i dag ble det rester av søndagens chili og ovnsstekte potetbåter.

Endret av salsera
Skrevet

I dag skal vi ha kremet spelt med soltørkede tomater og cocktailtomater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...