Tabris Skrevet 11. april 2008 #1241 Skrevet 11. april 2008 Gratulerer med huskjøp, cilipili! I dag skal vi ha vegetarkebab i pitabrød.
salsera Skrevet 12. april 2008 #1242 Skrevet 12. april 2008 Spise på Mogul India igjen Må feire huskjøpet vårt! Gratulerer med huskjøp! I går ble det fullkornpasta i en tomat- og hvitvinssaus med grønne bønner og parmesandryss. I dag skal vi ha gnocchi med butternut squash, spinat og chevre.
Gjest Frosk Skrevet 12. april 2008 #1243 Skrevet 12. april 2008 I kveld blir det fajitas - med bønnestuing og masse grønt og vegetarisk cheddar og hjemmelaget salsa og rømmedressing.
salsera Skrevet 13. april 2008 #1244 Skrevet 13. april 2008 Spinat med bønner og pinjekjerner servert med squash- og soppbrød.
cilipili Skrevet 13. april 2008 #1246 Skrevet 13. april 2008 Vi skal ha cous cous med grønn linsesaus.
Gjest Frosk Skrevet 15. april 2008 #1247 Skrevet 15. april 2008 Kikertgryte (kikerter, hermetiske tomater, løk & hvitløk, revet gulrot + div krydder) med bulgur.
salsera Skrevet 16. april 2008 #1248 Skrevet 16. april 2008 På mandag hadde vi risotto med bønner og rosmarin og i går hadde vi frittata med squash, potet og mynte. I dag blir en fyldig tomatbasert suppe med purre, gulrot, potet og kikerter sammen med resten av squash- og soppbrødet fra søndag.
FantasDick Skrevet 17. april 2008 #1249 Skrevet 17. april 2008 I dag skal vi ha pasta med tomat/urtesaus, oliven og hvitløksbaguetter. I går hadde vi grønnsakswok med ris og sweet hot chilisauce.
salsera Skrevet 17. april 2008 #1250 Skrevet 17. april 2008 I dag hadde vi halloumi, gulrotpuré, grillet auberine og grillet squash.
FantasDick Skrevet 18. april 2008 #1251 Skrevet 18. april 2008 Kikerter i Tikka Masala med ris til i dag. Og chiligryte med masse paprika og hvitløk i morgen! Mannen er helt hekta på den!
Tabris Skrevet 18. april 2008 #1252 Skrevet 18. april 2008 Chickin Nuggets med slottspoteter, medium taco saus og rømme. :-D
salsera Skrevet 19. april 2008 #1254 Skrevet 19. april 2008 (endret) I går hadde vi kikertsalat med grillet paprika, squash, mynte og persille. I dag spiser vi middag borte, men skal ha bakte søtpoteter fylt med sopp og rosmarin til lunsj. Endret 19. april 2008 av salsera
Tabris Skrevet 19. april 2008 #1255 Skrevet 19. april 2008 Er det noe spesielt vi skal gjøre med søtpoteter? Vi prøvde å lage det en gang, men det var overhodet ikke godt. Jeg vet ikke om det var fordi vi rett og slett ikke liker søtpoteter, eller om vil tilberedte dem feil. I kveld skal vi ha fylt paprika, i morgen blir det søndagsmiddag: Nøttestek med potetet, saus og grønnsaker med økologisk rødvin til.
FantasDick Skrevet 19. april 2008 #1256 Skrevet 19. april 2008 Det ble hjemmelaget falafel med couscous, grønnsaker og Tzatziki i dag, så da tar vi chiligryta i morgen istedet.
salsera Skrevet 21. april 2008 #1257 Skrevet 21. april 2008 Er det noe spesielt vi skal gjøre med søtpoteter? Vi prøvde å lage det en gang, men det var overhodet ikke godt. Jeg vet ikke om det var fordi vi rett og slett ikke liker søtpoteter, eller om vil tilberedte dem feil. Hvordan spiste dere dem? Kanskje dere forventet en annen smak og derfor ikke likte det så godt? (Jeg husker den første gangen jeg smakte søtt popkorn og hvor fælt det smakte siden jeg forventet noe salt. ) De smaker jo mye søtere enn poteter. Denne gangen forkokte vi dem i mikroen. Vi satte to store søtpoteter inn i mikroen i 4-5 minutter, snudde dem og startet mikroen igjen. Deretter hadde vi dem i stekeovnen en stund for å få skallet mer "bakt". Jeg liker dem også f.eks stekt eller bakt i terninger, f.eks. i en omelett, eller i suppe. I går hadde vi fullkornpasta med asparges og myntepesto. I dag skal vi ha paprika fylt med bl.a. ris, chevre. pinjekjerner og tomat og en grønn salat.
Tabris Skrevet 21. april 2008 #1258 Skrevet 21. april 2008 Vi delte dem i to på langs, krydret med salt og pepper og bakte dem i ovnen. Jeg syntes konsistensen var så løs, de virket overkokt. Ja, kan være forventningene som gjorde det også, jeg trodde ikke forskjellen i verken smak, utseende eller konsistens skulle være så forskjellig. I går lagde jeg nachos for første gang, og i dag blir det potet, blomkål og brokkolisuppe.
FantasDick Skrevet 22. april 2008 #1259 Skrevet 22. april 2008 I dag skal jeg prøve meg på en selvkomponert linsesuppe! Den høres god ut i hodet mitt, så håper den blir god!
salsera Skrevet 22. april 2008 #1260 Skrevet 22. april 2008 Vi delte dem i to på langs, krydret med salt og pepper og bakte dem i ovnen. Jeg syntes konsistensen var så løs, de virket overkokt. Ja, kan være forventningene som gjorde det også, jeg trodde ikke forskjellen i verken smak, utseende eller konsistens skulle være så forskjellig. Ja, de har en annen konsistens enn poteter også. Vi hadde jo et tørt fyll og det passet ganske bra til. I dag forandret vi planene og laget pastasalat med grønne bønner, tomater, paprika, vårløk, gulrot og pesto.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå