Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går hadde vi marinerte grillspyd med røkt tofu, squash, papirka og sopp servert med urtecouscous. I dag skal vi ha "flammkuchen" med løk og rødbeter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukesmeny:

Torsdag: Pannekaker

Fredag: Middag hos venner

Lørdag: Wok

Søndag: Cous cous med grønn linsesaus

Mandag: Tarka Daal

Tirsdag: Makaroni- og pølsegrateng

Onsdag: Hjemmelaga ertesuppe

Skrevet

Linsesuppe, som jeg lager nå, seint på kvelden, fordi jeg holder på med hjemmeeksamen og sikkert blir sittende oppe i natt.

Skrevet

Jeg har fått familien min med på å ha en vegetarrett i uken. Vi spiser så lite grønnsaker og alt for masse kjøtt. Så for å få i oss masse grønnsaker så skal vi ha det til alle middagene i tillegg til den vegetarretten. Og i tillegg er det jo mere miljøvennlig å ikke spise kjøtt. :) skal bruke dere andre til inspirasjon. I da hadde vi da gratinert brokoli.

Skrevet
Jeg har fått familien min med på å ha en vegetarrett i uken.

Så bra. :)

Skrevet

Kjempeflott, snutte! :)

I går hadde vi grønnsaksgryte, hvor vi puttet oppi det vi hadde sammen med ris og hermetiske tomater. Ble faktisk skikkelig godt.

Skrevet

Fredag ble det ikke til at vi spiste hjemme, men i går hadde vi fersk pasta med hjemmelaget urtepesto og asparges. I dag skal vi ha moussaka, salat og brød.

Gjest Solsikke
Skrevet

I dag skal jeg lage pai med purreløk, tomat, pinjekjerner, spinat og champignon, og salat med feta til. :)

Skrevet

I dag blir det couscous med purre, gulrot, squash og kikerter.

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Gourmetboller i hjemmelaget tomatsaus. Servert med fulkornpasta og revet parmesan.

Gjest Frosk
Skrevet

Pitabrød med salat (hjertesalat, ruccola, rød lollo), mais, cherrytomater, agurk, rødløk, vårløk, stekte Quornbiter og en rømme/gressløk-dressing.

Gjest Gjest
Skrevet
Gourmetboller i hjemmelaget tomatsaus. Servert med fulkornpasta og revet parmesan.

Ble nysgjerrig på gourmetbollene, hva lages de av? *dum ikke-veggis*

I dag lagde jeg "snill" tomatsuppe med litt løk og hvitløk, gulrot, hermetiske tomater, tomatpure (alt mikset sammen med stavmikser) og melk. Egg og krutonger stekt i olivenolje, hvitløk og parmesan oppi. Veldig godt.

Skrevet

Gourmetboller kan du kjøpe i helsekostbutikker, det er vegetarversjon av sånne svenske kjøttbullar. Lages for det meste av soya. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Gourmetboller kan du kjøpe i helsekostbutikker, det er vegetarversjon av sånne svenske kjøttbullar. Lages for det meste av soya. :)

Takk for svar :) Er ikke så glad i soyakjøtterstatninger, men det er greit å vite om og kanskje prøve.

Skrevet

Jeg vil anbefale å gi Gourmetboller fra Hälsäns Kök en sjanse. Finnes i grønne og gule esker i SunKost og Life-butikker. De er fantastisk gode både til pasta og med poteter og saus. :)

Skrevet

I går ble det en rask tacosalat og i dag skal vi ha valnøttpai med gulrøtter.

Gjest Purple Haze, ikke logget på
Skrevet
Takk for svar :) Er ikke så glad i soyakjøtterstatninger, men det er greit å vite om og kanskje prøve.

Vil bare si ifra at de ikke er helt vegetariske da det er egg i de. :)

Skrevet

De er (lacto-ouvo)vegetariske, men ikke veganske.

Skrevet
Vil bare si ifra at de ikke er helt vegetariske da det er egg i de. :)

Ja, derfor har jeg sluttet å kjøpe dem. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...