Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Smaker det kylling? Jeg liker ikke kjøttsmak.

Det kan minne om kylling, men det har ikke en direkte kjøttsmak akkurat. Vanskelig å forklare. Det er vegansk i hvertfall. :)

I dag spiste jeg på universitetet - fylt paprika med couscous. :-D

Endret av Tabris
Skrevet

I går laget samboer pizza med sopp, paprika, løk og røkt tofu.

I dag skal vi hirsekaker (fra fryseren), ovsstekte potetbåter, salat og tsatsiki.

Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag lager jeg gryterett av rester - falafler, løk, tomat, paprika, mais, hvitløk og ris. Ser veldig godt ut, så håper vi det smaker tilsvarende!

Skrevet

I dag ble det spaghetti med "kylling" og grønnsaker i tomatsaus.

Skrevet

Alene i helgen, så skal kose meg med Yellow curry med ris og grønnsaker i kveld. Og rødvin. :)

Skrevet

I dag hadde vi tofupølser med potetstappe og i morgen blir det hjemmelaget pizza med nachos.

Gjest Yoghurt
Skrevet

Pitabrød med falafel og masse grønnsaker, sterk saus.

Skrevet

I dag hadde vi brokkoli- og blomkålsuppe.

Skrevet

Hässelbackpoteter og veggiesnitzel med gulrot, brokkoli, sukkererter og fløtesaus.

Skrevet

Vegetar vårrull og ris.

Skrevet

Brokkoligrateng og salat med spirer. (har spirt forskjellige sorter den siste uka)

Skrevet

Har du spirt dem sammen eller hver for seg, Pax?

I går hadde vi grønnsaks- og tofukaker med selleripotetmos og vårløk.

I dag ble det belugalinsesalat med persille og rødløk, ovnsbakte tomater og brød.

Skrevet
Har du spirt dem sammen eller hver for seg, Pax?

Hver for seg. :) Har spirt sennepsfrø, blomkarse, linfrø og bokhvete på hvert sitt håndkle, og alfalfa og mungbønner i hvert sitt glass. :)

Skrevet
Hver for seg. :) Har spirt sennepsfrø, blomkarse, linfrø og bokhvete på hvert sitt håndkle, og alfalfa og mungbønner i hvert sitt glass. :)

Linfrø høres bra ut, det har jeg liggende. Hvordan spirer man de? Slik som karse? Jeg har bare holdt meg til mungbønner og karse så langt.

I dag skal vi ha chili sin carne med ris ris til.

Skrevet
Linfrø høres bra ut, det har jeg liggende. Hvordan spirer man de? Slik som karse? Jeg har bare holdt meg til mungbønner og karse så langt.

Jepp, som karse. :) Men det tar lenger tid før de spirer enn karse.

Gjest Yoghurt
Skrevet

Har hørt så mye om spirer men aldri helt fått med meg hva som er så bra med dem.. Hva brukes de til? Har de en særegen smak? Mye næring?

Ellers skal jeg lage god, gammeldags pasta med tomatsaus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...