Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag skal vi ha gourmetboller i brun saus, med mandelpoteter og gulrøtter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På søndag hadde vi indiskinspirert gryte med kikerter, tomater og minimais servert med basmatiris. På mandag ble det fullkornpasta med en kremet saus med sopp og spinat. Tirsdag spiste vi grønnsaksomelett med paprika, løk og squash. I går ble det pizza med paprika, sopp og tofu rosso.

Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag hadde vi fullkornsspagetti med ostesaus.

Skrevet

Dette har vi hatt i det siste:

Torsdag: Grønnsakssuppe på tomatbasis med sellerirot, gulrot, purre og belugalinser.

Fredag: Steinsopprisotto med brokkoli.

Lørdag: Grillet squash og purre med romesco og baguette.

Søndag: Pai med savoykål, potet, rødløk og egg.

Mandag: Fullkornpasta med squash, litt sopp og knuste sojabiter i tomatsaus.

I dag skal vi ha tofukaker, ovnsbakte potetbåter, tsatsiki og salat.

Skrevet

Å, grillet squash høres fantastisk ut. :sikle:

I går hadde vi fullkornsspaghetti i sitronsaus med squash og oliven.

Gjest Tigerjente
Skrevet

På søndag hadde vi pilaffris, med wokkede grønnsaker og scampi.

I går brukte jeg restene av pilaffrisen og lagde vegetar risotto.

Skrevet

Nå har vi hatt tre middager uten kjøtt, og vi synes det funker fint. :)

Chiligryte med ris, grønnsakswok med ris og sweet hot chilisauce, taco med soya og pasta med tomat- og olivensaus.

Skrevet

Så bra, Zaphireh! Hvis du vil, så kan du kjøpe en vegetarkokebok for tips. Jeg vet de selger dem billig sammen med andre "coffe table books" i enkelte bokbutikker. :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Da skal jeg også kjøpe vegetarkokebok. Min mor har den store vegetarkokeboken eller noe sånt, den orange med asparges på. Kanskje jeg kan få låne den litt. Kjenner jeg er veldig inspirert til å lage vegetarmiddager, og denne uken blir det bare vegetarmiddag + fisk.

Skrevet

Jepp, den fikk vi til jul av mor. Jeg anbefaler den, den har oversikt over ernæring, hvilke matvarer som er veldig sunne for en vegetarianer i tillegg til veldig mange, utrolig fristende, oppskrifter. Det var der vi fant pastaretten vi hadde i går (den skal egentlig være med aubergine, men vi hadde ikke det så det ble squash).

Skrevet
Så bra, Zaphireh! Hvis du vil, så kan du kjøpe en vegetarkokebok for tips. Jeg vet de selger dem billig sammen med andre "coffe table books" i enkelte bokbutikker. :)

Takk for tips, skal ta en sjekk. Til og med mannen som var skeptisk til dette "påfunnet" mitt er positivt overrasket og gafler i seg. :)

Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag blir det lapskaus (eller 'lapsgraut som det er omdøpt her i huset...) med soyabiter!

Skrevet

Forandring i planene i dag, pga. dårlig tid blir det "bare" en kjapp chiligryte med paprika og røde bønner servert med basmatiris.

Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag blir det restene av en linsegryte vi fant i frysen. Med ris og salat, og kanskje litt brød!

Skrevet

Holder på å bake naanbrød nå, så det blir veggie masala med ris, naanbrød og raita.

Skrevet (endret)

Grillet squash, potetsalat, babymais, røde bønner og salsa. (vegan)

Endret av Pax
Skrevet

Vi skulle egentlig ha krydret gulrotsuppe, men samboer har spist opp nesten alle gulrøttene. :ler: Vi har noen søtpoteter liggende, så jeg tror jeg skal erstatte de manglende gulrøttene med søtpoteter og eventuelt en vanlig potet om det ikke blir nok. Sammen med litt naan-brød blir det sikkert bra.

Skrevet

I dag blir det nachos! Grapsemat :)

I morgen er det gourmetvegetarrestaurant i Praha.. Gleder meg.

Skrevet (endret)

Oj, stilig å vite at man skal spise i Praha i morgen. ;)

I dag blir det purre- og soyapølsegrateng med to typer ost - alle ingrediensene er økologiske. Gleder meg. :sikle:

Endret av Tabris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...