Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

søtpoteter

ruccola

pinjekjerner

rødløk

pluss alt annet som passer til

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble chilipølsegryte med potetstappe i dag. :sikle:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Småretter i kveld - Nybakt foccacia, fylte tomater og champignon (mais og fennikkel). De andre i selskapet skal lage noen minipizza og ovnsbakte poteter. Ellers er det sikkert noen overraskelser i vente.

Gleder oss til å spise oss inn i det nye året!

Skrevet

Hei hei!

Jeg er ikke vegeterianer av noe slag jeg altså, men jeg er ikke så veldig glad i kjøtt, og har nå kikket igjennom tråden her for å få noen tips.

Men dere, kan dere ikke legge ut noen flere oppskrifter og? På litt enkel nybegynner-mat? Da hadde jeg blitt glad...

Jeg er glad i linser og bønner......

Spent nå ja :)

Skrevet (endret)

Chiligryte i går og gryte i dag av resten av ingrediensene. ;)

Gjest - siden du liker bønner, så har jeg her en oppskrift på en enkel og sunn bønnegryte:

Vegansk gryterett

Til 3-4 personer

2 bokser bønner

1 boks mais

1 boks ananas i biter

1 boks husholdningserter

1 boks hermetiske tomater

1 løk

1 fedd hvitløk

Brun ris

Kok risen som vanlig. Kutt opp løk og hvitløk og la det surre i en gryte til løken blir gylden. Sil bønnene, ertene, maisen og ananasen før du heller dem over i gryten. Hell så over de hermetiske tomatene sammen med tomatkraften. Du kan gjerne ha oppi vann hvis det blir for lite kraft. Krydre med salt og pepper og la det hele koke under omrøring til risen er ferdig.

Vær sikker på at alt vannet har dampet bort fra risen, og hell den over i gryteretten. Bland det hele og la det koke noen få minutter til -

servèr!

Endret av Tabris
Skrevet
Det ble chilipølsegryte med potetstappe i dag. :sikle:

Du har ikke oppskriften på denne? Det hørtes veldig godt ut!

Skrevet

I dag skal vi ha omtrent denne risottoen med rødbeter og spinat.

Skrevet (endret)

I dag blir det fullkornsspaghetti med soya, oliven og løk i krydret tomatsaus med økologisk parmesan på toppen. :sikle:

Endret av Tabris
Gjest barelillemeg
Skrevet

I dag var det på tide å tømme kjøleskapet etter julen, så det ble en wok med blomkål, paprika, vårløk, veggisbacon og squash i en teryakisaus med risnudler!

Gjest StoreSky
Skrevet

I grilljernet: soyapølser, strimlet paprika, halve sopp, aubergine. Nam!

Skrevet

barelillemeg: Hvor har du fått tak i veggisbacon?

I dag hadde vi mexicansk gryterett.

Gjest barelillemeg
Skrevet

De selger det i endel helsekostbutikker med godt utvalg i soyaprodukter.

Og på Kinsarvik

Skrevet

Oi, på Kinsarvik? Vi handler en del i nettbutikken der, men har aldri sett veggiebacon!

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaga stekt ris med masse sukkererter, purre, mais, gulrøtter, paprika og egg. Gleder meg!

Skrevet

I dag skal vi prøve oss på en veggiepølse- og makaronigrateng. Gleder meg jeg også! :sikle:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Vi fortsetter å rydde i kjøleskapet, og i dag ble det wok av gulrøtter, squash, paprika, vårløk, sitrongress og tofu, med risnudler og satay saus.

Skrevet
I dag skal vi prøve oss på en veggiepølse- og makaronigrateng. Gleder meg jeg også! :sikle:

Hørtes sinnsykt godt ut! Det må jeg lage en dag :)

Ble sulten nå!

Skrevet

Ja, den ble veldig god!

I dag skal vi prøve oss på tagliatelle med oliven og aubergine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...