Rainbow Brite Skrevet 22. desember 2007 #1001 Skrevet 22. desember 2007 Og hasselnøttene skal være hakket Det skjønte jeg nesten Hvor får du tak i cheddarost forresten? Er det sånn oransjeaktig? Finnes den i ferdig revet? Er det et spesielt merke som er bedre enn andre? Hørtes veldig godt ut, tror kanskje jeg skal prøve meg på den
cilipili Skrevet 22. desember 2007 #1002 Skrevet 22. desember 2007 I dag hadde vi en kikertrett. Oppskrift: En stor løk kuttet i tynne strimler 1 halv hvitløk 2-3 finhakka stangselleristenger 1 grønn paprika i strimler Krydre med gurkemeie og spisskummin Dette surres i woken noen minutter 8-9 litt harde tomater i små terninger Koker i ti min ca. Bland oppi en boks hermetiske kikerter (godt skylt på forhånd) Kok en smørje Kikertene skal være akkurat passe myke, paprikaen kan så vidt skimtes og løken helt myk Smak til med salt, pepper, gurkemeie, spisskummin og fersk koriander. Dette has i pitabrød med en gos salat ved siden. Måtte bare dele denne oppskrifta med dere. Ikke mye vegetarmat de kjøttetende vennene mine sier er noe av det beste de har smakt
cilipili Skrevet 22. desember 2007 #1003 Skrevet 22. desember 2007 Det skjønte jeg nesten Hvor får du tak i cheddarost forresten? Er det sånn oransjeaktig? Finnes den i ferdig revet? Er det et spesielt merke som er bedre enn andre? Hørtes veldig godt ut, tror kanskje jeg skal prøve meg på den Cheddarost er sånn oransje ost, ja Tine har en ferdigpakket som er nesten hvit, men de er best de en finner i ostedisken. De som er helt ferske og oransje. Den er verdt et forsøk Fantastisk god med en kremete, litt sterk peppersaus til!
cilipili Skrevet 22. desember 2007 #1004 Skrevet 22. desember 2007 Har desverre ikke sett den ferdig revet..
Rainbow Brite Skrevet 23. desember 2007 #1005 Skrevet 23. desember 2007 Har desverre ikke sett den ferdig revet.. Jeg kjøpte på et fromagerie i stad, gleder meg til å prøve ut oppskriften
Rainbow Brite Skrevet 23. desember 2007 #1006 Skrevet 23. desember 2007 Nøttestek: 1 ss olje eller smeltet smør 1 finhakket løk 2 ss seterrømme 200 gr cottage cheese 4 dl hasselnøtter 1 ss sitronsaft 150 gr revet chedar 2-3 finhakka stangselleristenger 1 ss grønnsaksbuljongpulver salt pepper Alt blandes Stekes i brødform med bakepapir i 175 grader i 45-60 min. Denne er den beste nøttesteken jjeg har smakt!! Skal buljongen blandes ut med vann? Blir det ikkel itt mye tørre ting i forhold til våte? :klø:
Gjest barelillemeg Skrevet 23. desember 2007 #1007 Skrevet 23. desember 2007 I dag kommer svigerfamilien, og vi lager masse småpizza med ulikt fyll. Ellers håper jeg alle her inne spiser deilig og velsmakende vegetarmat i morgen! God jul til alle!
salsera Skrevet 23. desember 2007 #1008 Skrevet 23. desember 2007 I dag hadde vi pai med spinat, grillet paprika og feta.
cilipili Skrevet 25. desember 2007 #1009 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Skal buljongen blandes ut med vann? Blir det ikkel itt mye tørre ting i forhold til våte? :klø: Buljongen skal ikke blandes ut med vann Og den blir veldig saftig og god pga all cottage cheesen og cheddaren. Endret 25. desember 2007 av cilipili
Rainbow Brite Skrevet 25. desember 2007 #1010 Skrevet 25. desember 2007 Buljongen skal ikke blandes ut med vann Og den blir veldig saftig og god pga all cottage cheesen og cheddaren. Lagde den i går, full oppskrift, til tross for at jeg er den eneste vegetarianeren. Vi var seks voksne til bords, og jammen meg gikk ikke hele sullamitten! Det var kjempegod, og jeg fikk så mye skryt av den! Så tusen takk! Neste gang skal jeg ha i mer løk, mer selleri og hele begeret med cottage cheese (et beger er på 300 gram), tror jeg skal la den stå bittelitt lengre også (lot den stå i underkant av én time) for det beste var det crunchy laget på toppen Tusen takk igjen, og god jul videre!
cilipili Skrevet 26. desember 2007 #1011 Skrevet 26. desember 2007 Bare hyggelig, og så utrolig gøy at alle likte den Fortsatt god jul!! Og det går visst an å fryse den har jeg hørt..
salsera Skrevet 26. desember 2007 #1012 Skrevet 26. desember 2007 På julaften spiste vi pomodori alla milanse. I går ble det rester og litt pannestekte grønnsaker.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2007 #1014 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har ikke lest hele tråden enda, men det skal jeg, dette innlegget er for å *abonere*.
salsera Skrevet 30. desember 2007 #1015 Skrevet 30. desember 2007 I dag blir det kanskje gresskarsuppe til lunsj. I går fikk jeg treretters middag. En deilig grønnsakssuppe til forrett, små grønnsakskaker med gulrot og hvetekimer servert med en fantastisk god tykk saus til hovedrett og en dessert med karamelisert pære og kake med vaniljesaus.
Tabris Skrevet 30. desember 2007 #1016 Skrevet 30. desember 2007 Åh, den treretteren hørtes fantastisk godt ut! I går var vi på italiensk restaurant og spiste. Jeg hadde en herlig spaghetti med grønnsaker i tomatsaus-rett. Løk, oliven, kapers (tror jeg), squash, brokkoli... Jeg har kjøpt noen spennende vegetar-bratwurst som jeg ikke har prøvd før. Vi har tenkt å finne en spennende pølseoppskrift og lage noe godt med dem i morgen.
Gjest Tigerjente Skrevet 30. desember 2007 #1017 Skrevet 30. desember 2007 Abbonerer på denne tråden for inspirasjon..
Tabris Skrevet 30. desember 2007 #1018 Skrevet 30. desember 2007 I dag hadde vi en rask og enkel - men god - middag. En pose mexicansk gryterett iblandet vegetar tacomix og en boks mais. Det anbefales som en enkel middag til vegetarianere! Man kan også ha oppi f.eks bønner og ananas for å gjøre den enda mer smakfull og fyldigere. Dette kan jo da også brukes som fyll til pita eller tortillas, hvis man ønsker å gjøre mer ut av det.
Gjest barelillemeg Skrevet 30. desember 2007 #1019 Skrevet 30. desember 2007 I dag er det hverdag igjen her i huset, og vi spiste potetstappe og soyapølser!
Gjest Pax Skrevet 30. desember 2007 #1020 Skrevet 30. desember 2007 Tomatsuppe og ostesmørbrød. (begge deler vegan)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå