Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Marokkansk ertesuppe, men greide å ha oppi for lite erter og evt for mye vann, så det ble en utvannet fornøyelse :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag var planen curry med rødbeter, en rett med kikerter, muligens noen flere grønnsaker og naan.

De fleste av rødbetene var blitt dårlige :( , så rødbetecurryen måtte vike. I stedet ble det kikertcurry, "gul" blomkål og naan.

Skrevet

Eksamenstider her, så vi lever på posepasta, nudler og frossenpizza de neste dagene. ;)

Skrevet (endret)
Potet på pizza? Hvordan smaker det?

Det er veldig godt. Skjærer det i tynne skiver, drypper over olivenolje og grovt salt, og eventuelt litt løk i skiver. Verdt å prøve!

I dag laget jeg pastaskruer med ostesaus. Deilig med mat jeg er sikker på igjen --- har vært ute og reist, og da er jeg alltid usikker på maten jeg får servert... Hvertfall når de ikke tar seg bryet med å hive på en vegetarisk rett på menyen engang!

Endret av s.n
Skrevet

I går hadde vi chunky corn soup, KJEMPEGODT! :wow:

Skrevet

I dag ble det gourmetbullar med brun saus, poteter og gulrøtter.

Skrevet
I dag ble det gourmetbullar med brun saus, poteter og gulrøtter.

:sikle:

Skrevet

I dag gleder jeg meg, for jeg er invitert på middag hos en kollega (egen veggie-klubb). Hun skulle lage fyllte paprika... mmmm

Skrevet

I går hadde vi rødbeter, haloumi og brokkoli.

I dag skal vi ha pizza med noe av dette: haloumi, brokkoli, rødløk, spinat, paprika, oliven... alt etter hva samboer slenger på.

Skrevet

I dag blir det crunchy corn soup igjen, og jeg gleder meg :sikle:

Skrevet
I dag blir det crunchy corn soup igjen, og jeg gleder meg :sikle:

Nå ble jeg litt nysgjerrig på denne suppen. Kan du legge ut oppskriften?

Skrevet

Fikk fylt paprika, couscoussalat med søtpotet og mais, og ruccolasalat med avokado og broccoli. Det var nam nam :spise:

Skrevet
Nå ble jeg litt nysgjerrig på denne suppen. Kan du legge ut oppskriften?

Det ble ikke suppe i går likevel, så håper vi får laget den i dag igjen i steden. Her er vi sengeliggende begge to :forkjola: , og ingenting er som grønnsakssuppe når man er syk! :tommelopp:

Denne oppskriften er beregnet på 10 personer, men vi satte hele til livs gjennom kvelden (det beste med grønnsakssuppe er jo å fortsette å spise av den utover kvelden :fnise: ) Tror uansett ikke det ville vært nok til 10 personer, kanskje 4? (Ikke stol på meg, jeg er i febertåka :ler: )

Anyway:

Chunky Corn Soup

3 cups potatoes, diced

1 cup corn kernels, fresh or frozen

3 cups water

1 Tbsp. butter

2 1/2 cups corn kernels, fresh or frozen

1 cup zucchini or string beans, diced

1 stalk celery, sliced

1/2 cup onion, chopped

1 cup milk

1/2 Tbsp. salt

1/4 tsp. black pepper

1/2 tsp. paprika

1 tsp. dried basil

1 Tbsp. fresh parsley, minced

1/4 cup fresh chives, chopped

1. In a large saucepan bring the potatoes, 1 cup corn, and water to a boil. Cook on medium heat for about 15 minutes until soft. Mash the potatoes and corn slightly, allowing them to break up a little but not completely.

2. While the potatoes are cooking, melt the butter in a skillet on medium heat. Add the 2 1/2 cups corn, zucchini, celery, and onion and sauté until the vegetables are tender.

3. Add the sautéed vegetables to the potato mixture. Stir in the milk and the seasonings and mix well. Add a little more liquid if necessary. Gently reheat, then serve.

Serves 10

Enjoy, denne er kjempegod!! Og jeg er egentlig ikke så glad i mais en gang! :ler:

Skrevet

Ingen av oss orket noe stort prosjekt i dag, så det blir mexicansk gryte med hvitløksbaguetter til i steden :sur: Jaja, godt det og da! :ler:

Skrevet

Fjordland: Stenbittkaker, poteter og gulrotstuing

Kjapt og enkelt

Skrevet

Kjapt og enkelt

Det er vel ikke en vegetarmiddag ;)

I dag hadde jeg spaghetti med diverse grønnsaker (brokkoli, squash, sopp, løk, paprika, hvitløk og purreløk) i hjemmelaget tomatsaus. Ble kjempegodt! :sikle:

Skrevet

Kjapt og enkelt

Her, denne kan du bruke til fiskemåltider :klem:

Skrevet

Takk for oppskriften! :) Den må prøves snart.

Vi byttet om på planene for torsdag og fredag. I går koste vi oss derfor med en rødvinsrisotto med salvie og både soltørkede tomater og cherrytomater. En enkel grønn salat ved siden av.

I dag skal vi ha tofukaker, potetmos og stekte gulrøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...