Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble inspirert av en tidligere middag her, og har spiant og ricotta lasagne i ovnen nå. Har aldri laget det før, og hadde ingen oppskrift da jeg var i butikken, så er spent på hvordan det blir :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vegartaco - bønnestuing med chili, fullkornswrap, salat, rømme og salsa.

Hvordan ble lasagnen, Rainbow Brite?

Endret av Tabris
Skrevet
Vegartaco - bønnestuing med chili, fullkornswrap, salat, rømme og salsa.

Hvordan ble lasagnen, Rainbow Brite?

Den ble kjempegod!! :sikle: :-D

Skrevet

Jeg er også glad i den varianten. :)

I går endte vi opp med paprika fylt med sopp, halloumi og litt couscous til kvelds. I oppskriften sto det et glass marinert sopp, men vi brukte fersk sopp og stekte den sammen med litt hvitløk og frisk timian før vi blandet i litt couscous, persille og halloumi.

Nå skal vi snart ha rødbetesuppe, geitostdip og et nytt forsøk på tyrkisk brød. :)

Skrevet

I går hadde vi en slags moussaka. I dag skal vi ha pai, men jeg vet ikke helt hva samboer vil fylle den med.

Skrevet

I går hadde vi pytt-i-panne, i dag blir det antagelig spaghetti i tomatsaus med resten av grønnsakene vi har igjen.

Skrevet

I går hadde vi mexikansk gryterett med vägfars, hvitløksbaguetter til og frisk salat :sikle:

Skrevet

I dag blir det enten vegetarburgere med ris og ratatouille, eller speltpastasalat med erter, squash, tomat, paprika, calamataoliven og vegetarisk parmesan. Og masse olivenolje!

Skrevet

Couscoussalat med grillet squash, kikerter, stekte tomater og halloumi.

Skrevet

I dag skal jeg prøve en helt ny oppskrift som så spennende ut. Kokoscurry med blomkål og strimlet hodekål.

Skrevet

I dag ble det tomatsuppe. Hadde tenkt å smelle sammen en blomkålsuppe fra bunnen, men i og med at mini er syk så fikk hun velge. Da ble det tomat!

Skrevet

I dag har jeg hatt en skikkelig travel dag, så tror ikke jeg orker å gå i butikken, og da blir det vegetarvårruller, for det er det eneste som ligger i frysern :ler:

Skrevet

Vi rekker ikke byggrynsrisotto i dag, så det blir en chiligryte med paprika, røde bønner og noen kikerter i stedet.

Skrevet

Det blir vårruller på oss i dag (takk Rainbow Brite for tipset - kom på at jeg hadde noen i fryseren!), med ris og salat!

Skrevet (endret)
Vi rekker ikke byggrynsrisotto i dag, så det blir en chiligryte med paprika, røde bønner og noen kikerter i stedet.

Vi rakk risotto likevel, men det ble med spelt. :) Det ble en variant med gresskar, gulrot og purre, servert med gresskarkjerner og parmesan. :sikle:

I dag blir det en kjapp middag: tortellini med spinatsaus.

Endret av salsera
Skrevet

I går laget i komler, så i dag hadde vi restemiddag - stekte komler! Nam!

Skrevet (endret)

Fullkornspasta med grønnsaker og soya i tomatsaus. I går var det grønnsakssuppe med soya.

Endret av Tabris
Skrevet

På lørdag hadde vi suppe med ovnsbakt gulrot, kokosmelk, ingefær, hvitløk og chili.

I går ble det byggrynsalat med grillet aubergine, squash og paprika servert med bønnekaker laget av bl.a. hvite bønner, pesto rosso, timian og pinjekjerner.

I dag skal vi ha fullkornpasta med brokkoli og tomater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...