Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Jeg vet ikke hvordan de lager koksmelk på boks, så det kan jeg ikke svare på. :ler:

Men jeg nekter å gå med på at det er kvalmt! Jeg har dessuten laget denne grønnsakscurryen mange ganger, og den skiller seg ut fra andre indiske retter jeg har laget i og med at den er mye lettere og friskere. :)

Mmm.. den så god ut! :jepp: Men jeg dropper ikke sennepsfrøene altså, de er jo halve moroa!! :ler:

Men kokosmasse? Kan man bruke kokosmelk i steden? Synes kokosmasse er så vondt... :sjenert:

Edit: Etter å ha tenkt litt er jeg faktisk litt provosert på kokosmasse!! Det er VIRKELIG a sorry excuse for ordentlig kokos, som ER skikkelig godt! Jeg tror at kokosmasse EGENTLIG er hardplast-spon.

Hvor kan man forresten kjøpe tørkede kokosbiter? For DET kan jeg gå med på! :ler:

Endret av Rainbow Brite
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men kokosmasse? Kan man bruke kokosmelk i steden? Synes kokosmasse er så vondt... :sjenert:

Nei, du tar feil! :ler: Det gir en mye friskere smak enn kokosmelk. Dessuten gjør krydderne i denne retten at det ikke smaker som kokosmakroner, akkurat. :ler:

Skrevet
Edit: Etter å ha tenkt litt er jeg faktisk litt provosert på kokosmasse!! Det er VIRKELIG a sorry excuse for ordentlig kokos, som ER skikkelig godt! Jeg tror at kokosmasse EGENTLIG er hardplast-spon.

Hvor kan man forresten kjøpe tørkede kokosbiter? For DET kan jeg gå med på! :ler:

Hehe, hvorfor blir du så provosert over kokosmasse? Til og med ekte indere bruker det av og til har jeg hørt. Og nei, det er IKKE hardplast-spon! :fnise: Dessuten, den grønnsakscurryen jeg beskrev ville ikke blitt god med kokosmelk, det er jeg helt sikker på. :)

Skrevet

:fnise: Jeg tror jeg skal forsøke å lage kokosmelk på den måten. *skriver kokosmasse på handlelista*

I går hadde vi pizza, og i dag skal vi ha canneloni med sqush og ricotta. :)

Skrevet
Hehe, hvorfor blir du så provosert over kokosmasse? Til og med ekte indere bruker det av og til har jeg hørt. Og nei, det er IKKE hardplast-spon! :fnise: Dessuten, den grønnsakscurryen jeg beskrev ville ikke blitt god med kokosmelk, det er jeg helt sikker på. :)

Uff, ja, jeg får kanskje prøve å være litt åpen... Men jeg tror jeg venter en uke til først! :fnise:

Middag i dag var ymse rester fra ukens middager :sikle:

Skrevet

Taco på sof... :søvn: :søvn: :søvn: :sove: :sove: :sove::Gjesp: :Gjesp: :Gjesp:

Skrevet

I dag lagde samboer en belgfrukt-gryte som var fantastisk god. :sikle:

Skrevet

Bønnekaker med poteter, brokkoli og bernaise :sikle:

Skrevet

I dag ble det risnudler med wokede grønnsaker og saus.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå holder jeg på å lage pasta med økologiske grønnsaker, vegefarse og littegrann tomatsaus oppå. :)

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her.

I går kokte vi spelt. Deretter surret vi løk, paprika og squash i ltt olje, og tilsatte den kokte spelten. Så ble litt pesto rørt inn, og noen fetaterninger ble strødd over. :)

Skrevet

I går hadde vi hjemmemekka bønnekaker med poteter, brokkoli og bernaise :sikle:

Skrevet

utrolig bra tråd dette her! finner masse insprasjon..!

Skrevet

På onsdag hadde vi pastagrateng med fullkorn pastaskruer, squash og løk. I går hadde vi speltburgere i brød med pommes frites til.

Gjest Solsikke
Skrevet

Evigheter siden jeg har vært her. Hei Salsera, hvordan står det til?

I dag skal jeg lage fullkornswraps med falaffel, salat, tomat, agurk, revet ost, paprika, fetaost og dressing.

Skrevet

I går ble det økologisk fullkornsspaghetti med grønnsaker og soya i tomat- og soppsaus. I dag hadde vi pasta- og potetgrateng.

Gjest Solsikke
Skrevet

Enkelt i dag, pasta med ostesaus, og salat på siden.

Skrevet

I dag hadde vi en bønnegryte fra Provence med bl.a. løk, hvitløk, paprika og pintobønner, godt krydret med timian, basilikum, rosmarin og persille. Ved siden av spiste vi hjemmelaget halvgrovt brød med urter og hvitløk og en blandet grønn salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...