Rainbow Brite Skrevet 10. august 2007 #741 Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg vet ikke hvordan de lager koksmelk på boks, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg nekter å gå med på at det er kvalmt! Jeg har dessuten laget denne grønnsakscurryen mange ganger, og den skiller seg ut fra andre indiske retter jeg har laget i og med at den er mye lettere og friskere. Mmm.. den så god ut! Men jeg dropper ikke sennepsfrøene altså, de er jo halve moroa!! Men kokosmasse? Kan man bruke kokosmelk i steden? Synes kokosmasse er så vondt... Edit: Etter å ha tenkt litt er jeg faktisk litt provosert på kokosmasse!! Det er VIRKELIG a sorry excuse for ordentlig kokos, som ER skikkelig godt! Jeg tror at kokosmasse EGENTLIG er hardplast-spon. Hvor kan man forresten kjøpe tørkede kokosbiter? For DET kan jeg gå med på! Endret 10. august 2007 av Rainbow Brite
Gjest bada Skrevet 10. august 2007 #742 Skrevet 10. august 2007 Men kokosmasse? Kan man bruke kokosmelk i steden? Synes kokosmasse er så vondt... Nei, du tar feil! Det gir en mye friskere smak enn kokosmelk. Dessuten gjør krydderne i denne retten at det ikke smaker som kokosmakroner, akkurat.
Gjest bada Skrevet 10. august 2007 #743 Skrevet 10. august 2007 Edit: Etter å ha tenkt litt er jeg faktisk litt provosert på kokosmasse!! Det er VIRKELIG a sorry excuse for ordentlig kokos, som ER skikkelig godt! Jeg tror at kokosmasse EGENTLIG er hardplast-spon. Hvor kan man forresten kjøpe tørkede kokosbiter? For DET kan jeg gå med på! Hehe, hvorfor blir du så provosert over kokosmasse? Til og med ekte indere bruker det av og til har jeg hørt. Og nei, det er IKKE hardplast-spon! Dessuten, den grønnsakscurryen jeg beskrev ville ikke blitt god med kokosmelk, det er jeg helt sikker på.
salsera Skrevet 12. august 2007 #744 Skrevet 12. august 2007 Jeg tror jeg skal forsøke å lage kokosmelk på den måten. *skriver kokosmasse på handlelista* I går hadde vi pizza, og i dag skal vi ha canneloni med sqush og ricotta.
Rainbow Brite Skrevet 12. august 2007 #745 Skrevet 12. august 2007 Hehe, hvorfor blir du så provosert over kokosmasse? Til og med ekte indere bruker det av og til har jeg hørt. Og nei, det er IKKE hardplast-spon! Dessuten, den grønnsakscurryen jeg beskrev ville ikke blitt god med kokosmelk, det er jeg helt sikker på. Uff, ja, jeg får kanskje prøve å være litt åpen... Men jeg tror jeg venter en uke til først! Middag i dag var ymse rester fra ukens middager
Rainbow Brite Skrevet 13. august 2007 #746 Skrevet 13. august 2007 Taco på sof... :søvn: :søvn: :søvn: :sove: :Gjesp:
Tabris Skrevet 13. august 2007 #747 Skrevet 13. august 2007 I dag lagde samboer en belgfrukt-gryte som var fantastisk god.
Rainbow Brite Skrevet 14. august 2007 #748 Skrevet 14. august 2007 Bønnekaker med poteter, brokkoli og bernaise
Tabris Skrevet 14. august 2007 #749 Skrevet 14. august 2007 I dag ble det risnudler med wokede grønnsaker og saus.
Gjest Pax Skrevet 26. august 2007 #750 Skrevet 26. august 2007 Nå holder jeg på å lage pasta med økologiske grønnsaker, vegefarse og littegrann tomatsaus oppå.
salsera Skrevet 31. august 2007 #751 Skrevet 31. august 2007 Lenge siden jeg har vært her. I går kokte vi spelt. Deretter surret vi løk, paprika og squash i ltt olje, og tilsatte den kokte spelten. Så ble litt pesto rørt inn, og noen fetaterninger ble strødd over.
Rainbow Brite Skrevet 31. august 2007 #752 Skrevet 31. august 2007 I går hadde vi hjemmemekka bønnekaker med poteter, brokkoli og bernaise
mee mee Skrevet 31. august 2007 #753 Skrevet 31. august 2007 utrolig bra tråd dette her! finner masse insprasjon..!
Tabris Skrevet 31. august 2007 #754 Skrevet 31. august 2007 På onsdag hadde vi pastagrateng med fullkorn pastaskruer, squash og løk. I går hadde vi speltburgere i brød med pommes frites til.
Gjest Solsikke Skrevet 2. september 2007 #755 Skrevet 2. september 2007 Evigheter siden jeg har vært her. Hei Salsera, hvordan står det til? I dag skal jeg lage fullkornswraps med falaffel, salat, tomat, agurk, revet ost, paprika, fetaost og dressing.
Tabris Skrevet 2. september 2007 #756 Skrevet 2. september 2007 I går ble det økologisk fullkornsspaghetti med grønnsaker og soya i tomat- og soppsaus. I dag hadde vi pasta- og potetgrateng.
Gjest Solsikke Skrevet 3. september 2007 #758 Skrevet 3. september 2007 Enkelt i dag, pasta med ostesaus, og salat på siden.
salsera Skrevet 9. september 2007 #760 Skrevet 9. september 2007 I dag hadde vi en bønnegryte fra Provence med bl.a. løk, hvitløk, paprika og pintobønner, godt krydret med timian, basilikum, rosmarin og persille. Ved siden av spiste vi hjemmelaget halvgrovt brød med urter og hvitløk og en blandet grønn salat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå