Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Festpoteter og sesamnuggets i dag - med chilisaus og BBQ saus. Var kjempedigg. :sikle:

Nå ble jeg nysgjerrig. Sesamnuggets? er det noe ferdig-kjøpt eller lager du de(oppskrift..?)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå ble jeg nysgjerrig. Sesamnuggets? er det noe ferdig-kjøpt eller lager du de(oppskrift..?)?

Man kjøper de i frysedisken i de store butikkene eller på helsekosten. De er veldig gode! :)

Skrevet

Hei!!

Jeg har for tiden funnet en ny favoritt som jeg synes smaker helt fantastisk, og enkelt er det også.

Jeg steker falafell og lager en enkel salat til, inneholder salat, tomater, agurk, og det du måtte ønske. Men trikset er å riste solsikkefrø og gresskarfrø i litt olje, hvitløk og salt. Samt at du lager en enkel dressing av en halv stor Sitron, et fedd hvitløk, en liten teskje pepper, like mye salt, olivenolje, en liten teskje dijon sennep og litt sukker. Tøm dressingen og frøene i salaten, og du har en nydelig sunn salat.

Dette er blitt favoritten fordi den er så enkel å lage, og fordi den dressingen og frøene setter masse nydelig smak.

Skrevet

Man kjøper de i frysedisken i de store butikkene eller på helsekosten. De er veldig gode! :)

Jepp. Hører til i Gourmet-serien (Hälsäns Kök) som man finner i mange SunKost- og Life-butikker. :)

Skrevet

Det høres godt ut. lagacy!

I går hadde vi squashburgere. Vi laget squashkaker av revet squash, poteter, havregryn og egg, og serverte dem ellers som burgere.

I dag spiser vi hos venner.

Skrevet

Det har jeg lyst til å prøve, salsera! Elsker squash. :-D

I går hadde vi spaghetti med vegetarfarse i krydret tomatsaus.

Skrevet

Det var også veldig raskt å lage, Tabris.

I går hadde vi fullkornpasta med squash, valnøtter og urter og i dag skal vi ha bønnegryte, naturris og salat.

Skrevet

I dag blir det grateng med revne poteter og en blandet salat.

Gjest synseren
Skrevet

I dag blir det fersk laks, aspargesbønner, poteter og saus.

Skrevet

Salat, omelett med grønnsaker og stekte poteter.

Skrevet

Bare frozzenpizza i dag.

Skrevet

I dag har jeg offisielt laget verdens vondeste linsesuppe! :hoho: Det begynte å gå galt på et tidspunkt og i et forsøk på å rette det opp igjen, gjorde jeg bare vondt verre. Prøvde å spise likevel, men jeg måtte gi opp etter en skje! Funka ikke til å dyppe brødskiver med en gang :legrine:

Tror jeg tar meg en tur på butikken og kjøper noe enkelt jeg kan hive inn i ovnen...

Gjest Matmomsen
Skrevet

Har laget meg deilig salat som jeg har med på jobb - isberg, rødløk, tomat, agurk, squash, kylling og pastarør med pesto.

Gleder meg til jeg kan spise den :spise:

Skrevet
Har laget meg deilig salat som jeg har med på jobb - isberg, rødløk, tomat, agurk, squash, kylling og pastarør med pesto.

Gleder meg til jeg kan spise den :spise:

Er det vegetarkylling? ;)

Skrevet

Det står en quiche med squash, tomater og feta i ovnen nå. :sikle:

Gjest StoreSky
Skrevet

Ris, bønner, purreløk + en saus som liksom skulle være mild (tikka), men selv etter masse youghurt naturell var det altfor sterkt!

+ salat til

Banankake til dessert -laget igår.

Skrevet

Marrokansk gryte med kikerter, grønne bønner, tomater, paprika,aubergine, squash, gulrøtter, selleri og purre.

Skrevet

Paprika fyllt med en semuleblanding og salat.

Skrevet

Peppermarinert soppfileet (quorn's fake kyllingfillet) med nypoteter, rosépeppersaus og smørdampet sommerkål :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...