Gjest Pax Skrevet 30. mars 2007 #561 Skrevet 30. mars 2007 Det blir filmkveld i dag, så for å gjøre det enkelt skal vi bestille take away.
Champagnepiken Skrevet 30. mars 2007 #562 Skrevet 30. mars 2007 I dag er det enkelt: Pannekaker! Jeg lager dem med omtrent halvparten grovt mel, så blir det ganske sunt og mettende også.
Gjest Solsikke Skrevet 30. mars 2007 #563 Skrevet 30. mars 2007 Veeldig enkelt i dag. (trøtt og sliiten) Pizza Mozzarella.
*Enigma* Skrevet 31. mars 2007 #564 Skrevet 31. mars 2007 Lasagne med spinat og pesto, salat og baguette til.
Gjest Solsikke Skrevet 1. april 2007 #565 Skrevet 1. april 2007 I går lagde vi falaffel i tortillas, med salat, paprika, mais, tzatziki dressing, revet ost, cherry tomater og agurk.
stikkelsbær Skrevet 3. april 2007 #566 Skrevet 3. april 2007 I går lagde vi falaffel i tortillas, med salat, paprika, mais, tzatziki dressing, revet ost, cherry tomater og agurk. ← Det hørtes veldig godt ut! Lager du falaffel selv eller finnes det i pakker? Har bare smakt det fra kebabsjapper, det er ihvertfall skikkelig digg.
Pnin Skrevet 4. april 2007 #567 Skrevet 4. april 2007 I dag var det rester av gulrot-curry. I går spiste vi gratinert brokkoli i ostesaus. Rine: Du finner falaffel i frysedisken på helsekosten.
Gjest Solsikke Skrevet 4. april 2007 #568 Skrevet 4. april 2007 Det hørtes veldig godt ut! Lager du falaffel selv eller finnes det i pakker? Har bare smakt det fra kebabsjapper, det er ihvertfall skikkelig digg. ← Jeg pleier å prøve ut litt forskjellige pakker (det er pulver som blandes ut med vann), de selges bl.a. på Helios, helsekostbutikker, Meny, og innvandrerbutikker. (Billigst på innvandrerbutikker, men jeg syns de som de har på Helios og Meny smaker best - husker dessverre ikke hva de heter.)
Gjest Solsikke Skrevet 4. april 2007 #569 Skrevet 4. april 2007 (endret) Rine: Du finner falaffel i frysedisken på helsekosten. ← Jeg syns pakkene med pulver som blandes med vann smaker bedre. Endret 4. april 2007 av Solsikke
Pnin Skrevet 8. april 2007 #570 Skrevet 8. april 2007 Jeg syns pakkene med pulver som blandes med vann smaker bedre. ← Det er godt mulig. Selv har jeg bare smakt de fra frysedisken, og det er ikke ofte jeg kjøper dem, for å si det sånn. På fredag laget jeg pizza, og i går disket mannen opp med fullkornsnudler med saus av svarte bønner. I dag fyller mannen år og har bestilt hjemmelaget pizza igjen, og det får han. Og så skal jeg våge meg på en sitronmarengsterte.
Gjest Pax Skrevet 8. april 2007 #571 Skrevet 8. april 2007 Det hørtes veldig godt ut! Lager du falaffel selv eller finnes det i pakker? Har bare smakt det fra kebabsjapper, det er ihvertfall skikkelig digg. ← Man kan lage falaffel selv ved å koke kikerter, kna dem, tilsette krydder/urter, forme dem til små baller, og så frityrsteke.
salsera Skrevet 8. april 2007 #572 Skrevet 8. april 2007 Hele påsken har vært ganske kaotisk, men noen av middagene har vært brokkoli og blomkål i kokoscurrysaus, squash fylt med soppstuing, kikertkaker med hasselbackpoteter, surret gulrot, blomkål og brokkoli, og risotto med squash, mynte og persille.
Tabris Skrevet 11. april 2007 #573 Skrevet 11. april 2007 Fylt squash servert med båtpoteter. Men fant ut at det hadde vært bedre med ris og/eller en salat til, båtpoteter ble for tungt og fett, synes jeg. Men ellers var squashen nydelig!
salsera Skrevet 12. april 2007 #574 Skrevet 12. april 2007 Nå begynner jeg å glede meg til å komme helt tilbake til hverdagen. I går hadde vi hjemmelagede veggekaker (knuste sojabiter, squash, gulrot, mais, diverse krydder og koriander) med potetstappe til. I dag tror jeg det blir en rask pizza.
salsera Skrevet 16. april 2007 #575 Skrevet 16. april 2007 Lørdag hadde vi couscoussalat med vårløk, tomater, røde bønner og persille, samt en dressing med yoghurt og mynte. I går hadde vi "Flammkuchen" med rød tofu, løk og oliven. I dag skal vi ha en pai med artisjokker.
Rainbow Brite Skrevet 17. april 2007 #577 Skrevet 17. april 2007 Middag nr 2 i dag: italiensk pizza fra den italienske pizzashappa nedi her (sulten! )
Gjest Solsikke Skrevet 17. april 2007 #578 Skrevet 17. april 2007 I helga hadde jeg taco to dager på rad; fullkorntortillas med salat, tomat, agurk, mais, tacosaus, wokede sukkererter, champignon, squash og purreløk krydret med tacokrydder. Lagde også vegetarmixen fra Santa Maria, og hadde cherrytomater i. Tortillas og tzatziki dressing på siden. I går pasta med ostesaus. I dag spiste jeg ute, tagliatelle med grønn pesto og parmesan.
Tabris Skrevet 18. april 2007 #579 Skrevet 18. april 2007 I dag ble det "man tager hva man haver". Brokkoli, grønne bønner, løk, gulrøtter, tomat og hvitløk med krydret tomatsaus. Servert over pastaskjell med et lett ostedryss på toppen.
Pnin Skrevet 19. april 2007 #580 Skrevet 19. april 2007 I går ble det restemat: Minipaier av restedeig, med siste rest av kjøleskapets grønnsaker til fyll. I dag har mannen lagt svarte bønner til bløtt, men jeg er ikke helt sikker på hva han har planlagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå