Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Gjest Yoghurt
Skrevet

Du har vel ikke oppskrift på vegetarburgere? *skal lage dette til middag i morgen*

I dag blir det pitabrød med masse godt fyll; paprika, tomat, mais, salat, annanas, rømme, ost, løk og hvanåennannetgodtmanfårlystpåoghar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På fredag ble det grateng med fullkornpasta, grillet aubergine, paprika, vårløk og pesto rosso.

På lørdag hadde vi paprika fylt med ris, soltørkede tomater, kremost og pesto rosso.

I dag hadde vi hjemmelaget basilikumsgnocchi med en enkel tomatsaus og ruccula.

Skrevet
Jeg har dessverre ingen oppskrift, siden jeg brukte en sånn basis-pakke fra Toro med lasagneplater og saus, og bare hev oppi tilfeldig mengde av de forskjellige ingrediensene.

Det jeg gjorde var å steke spinat (spinaten stekte jeg for seg selv), tofu (hakket opp i små firkanter), champignon, paprika, løk og soltørkede tomater (godt krydret). Så hev jeg saus-pulveret oppi sammen med alle ingrediensene, og tok ca. halvparten så mye melk og vann som det står på pakken. Til slutt så hev jeg litt pinjekjerner oppi, hev alt oppi en ildfast form, lag for lag med saus og plater, og strødde ost over toppen. + hvitløksbaguetter i ovnen.

Ble kjempegodt!! Men hadde sikkert vært enda bedre med hjemmelagd saus :)

:)

Nam :) Takk for det, det skal prøves ut.

Skrevet

Curry med søtpoteter og brokkoli.

Gjest Solsikke
Skrevet

I dag lagde jeg wokede grønnsaker (løk, paprika, brokkoli, gulrøtter, squash, og litt champignon) i tikka masala saus, med naan brød til.

Skrevet

I dag ble det "dærter", altså en grønnsakssaus av kikkerter ( :lol: ), løk, champignon og gulrøtter med ostetomatsaus pakket inn i butterdeig med ymse krydder og litt ost på toppen. Stekt i ovnen til de ble sprøe og gode! Anbefales! :sikle:

Skrevet

I går hadde vi curry med søtpoteter og brokkoli og i dag skal vi ha

salat med puylinser, grønne bønner og persille med godt brød til.

Skrevet

Curry med røde linser og grønnsaker.

Skrevet

Grønnsakslapskaus med hermetiserte tomater. :sikle:

Skrevet
Vegetarburgerene jeg lagde var sånn pakke fra helsekosten som du blander med vann. Den var veldig god :)

Men her er en oppskrift som jeg kan tenke meg å prøve ut:

http://www.nrk.no/mat/3984944.html

Den oppskriften har jeg prøvd ut. Det var veldig vanskelig å lage karbonader som hang sammen, hos meg ble det hele en gryterett i steden.

Gjest Solsikke
Skrevet
Den oppskriften har jeg prøvd ut. Det var veldig vanskelig å lage karbonader som hang sammen, hos meg ble det hele en gryterett i steden.

Takk for tipset. Kanskje noen her inne har en god oppskrift på vegetarburgere?

Gjest Solsikke
Skrevet
Indiske burgere :)

Det hørtes interessant ut! Hvor får du tak i det, eller evt. oppskrift?

Skrevet

De er fra Nutana og heter "Crisp India Burger", vi kjøpte det på Ultra på Alnabru, er det eneste stedet jeg har sett de også, men kan jo være de har dem flere steder!

Skrevet

Krydret potet- og kikertgryte med ris til.

Skrevet

Pastaskruer med hjemmelaget tomatsaus, italiensk type. :)

Skrevet

I dag blir det reste-pasta. Fullkornpasta med grønne bønner, små tomater, kanskje noen oliven, litt fetaost, noen urter, litt grillet aubergine og kanskje et par soltørkede tomater.

Gjest Catwoman
Skrevet

Blir nok noe med søtpoteter - surre de i panna med litt olje og lime og salt og pepper. Det er utrolig godt. Og kanskje noen andre grønnsaker oppi, og et eller annet ved siden av. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...