Gjest Yoghurt Skrevet 25. mars 2007 #541 Skrevet 25. mars 2007 Du har vel ikke oppskrift på vegetarburgere? *skal lage dette til middag i morgen* I dag blir det pitabrød med masse godt fyll; paprika, tomat, mais, salat, annanas, rømme, ost, løk og hvanåennannetgodtmanfårlystpåoghar
Gjest Solsikke Skrevet 25. mars 2007 #542 Skrevet 25. mars 2007 Vegetarburgerene jeg lagde var sånn pakke fra helsekosten som du blander med vann. Den var veldig god Men her er en oppskrift som jeg kan tenke meg å prøve ut: http://www.nrk.no/mat/3984944.html
salsera Skrevet 25. mars 2007 #543 Skrevet 25. mars 2007 På fredag ble det grateng med fullkornpasta, grillet aubergine, paprika, vårløk og pesto rosso. På lørdag hadde vi paprika fylt med ris, soltørkede tomater, kremost og pesto rosso. I dag hadde vi hjemmelaget basilikumsgnocchi med en enkel tomatsaus og ruccula.
-Fisken- Skrevet 25. mars 2007 #544 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har dessverre ingen oppskrift, siden jeg brukte en sånn basis-pakke fra Toro med lasagneplater og saus, og bare hev oppi tilfeldig mengde av de forskjellige ingrediensene. Det jeg gjorde var å steke spinat (spinaten stekte jeg for seg selv), tofu (hakket opp i små firkanter), champignon, paprika, løk og soltørkede tomater (godt krydret). Så hev jeg saus-pulveret oppi sammen med alle ingrediensene, og tok ca. halvparten så mye melk og vann som det står på pakken. Til slutt så hev jeg litt pinjekjerner oppi, hev alt oppi en ildfast form, lag for lag med saus og plater, og strødde ost over toppen. + hvitløksbaguetter i ovnen. Ble kjempegodt!! Men hadde sikkert vært enda bedre med hjemmelagd saus ← Nam Takk for det, det skal prøves ut.
Gjest Solsikke Skrevet 26. mars 2007 #546 Skrevet 26. mars 2007 I dag lagde jeg wokede grønnsaker (løk, paprika, brokkoli, gulrøtter, squash, og litt champignon) i tikka masala saus, med naan brød til.
Rainbow Brite Skrevet 26. mars 2007 #547 Skrevet 26. mars 2007 I dag ble det "dærter", altså en grønnsakssaus av kikkerter ( ), løk, champignon og gulrøtter med ostetomatsaus pakket inn i butterdeig med ymse krydder og litt ost på toppen. Stekt i ovnen til de ble sprøe og gode! Anbefales!
salsera Skrevet 27. mars 2007 #548 Skrevet 27. mars 2007 I går hadde vi curry med søtpoteter og brokkoli og i dag skal vi ha salat med puylinser, grønne bønner og persille med godt brød til.
Rosa Mirabella Skrevet 27. mars 2007 #552 Skrevet 27. mars 2007 Vegetarburgerene jeg lagde var sånn pakke fra helsekosten som du blander med vann. Den var veldig god Men her er en oppskrift som jeg kan tenke meg å prøve ut: http://www.nrk.no/mat/3984944.html ← Den oppskriften har jeg prøvd ut. Det var veldig vanskelig å lage karbonader som hang sammen, hos meg ble det hele en gryterett i steden.
Gjest Solsikke Skrevet 27. mars 2007 #553 Skrevet 27. mars 2007 Den oppskriften har jeg prøvd ut. Det var veldig vanskelig å lage karbonader som hang sammen, hos meg ble det hele en gryterett i steden. ← Takk for tipset. Kanskje noen her inne har en god oppskrift på vegetarburgere?
Gjest Solsikke Skrevet 27. mars 2007 #554 Skrevet 27. mars 2007 Indiske burgere ← Det hørtes interessant ut! Hvor får du tak i det, eller evt. oppskrift?
Rainbow Brite Skrevet 27. mars 2007 #555 Skrevet 27. mars 2007 De er fra Nutana og heter "Crisp India Burger", vi kjøpte det på Ultra på Alnabru, er det eneste stedet jeg har sett de også, men kan jo være de har dem flere steder!
Tabris Skrevet 28. mars 2007 #557 Skrevet 28. mars 2007 Pastaskruer med hjemmelaget tomatsaus, italiensk type.
salsera Skrevet 29. mars 2007 #559 Skrevet 29. mars 2007 I dag blir det reste-pasta. Fullkornpasta med grønne bønner, små tomater, kanskje noen oliven, litt fetaost, noen urter, litt grillet aubergine og kanskje et par soltørkede tomater.
Gjest Catwoman Skrevet 29. mars 2007 #560 Skrevet 29. mars 2007 Blir nok noe med søtpoteter - surre de i panna med litt olje og lime og salt og pepper. Det er utrolig godt. Og kanskje noen andre grønnsaker oppi, og et eller annet ved siden av. .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå