Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Atte?

Tips om hvordan du raskest blir svimmel? Kjør karusell!

Gjest Gjest
Skrevet

hehe...om hvordan roe ned svimmelheten..

:ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Det var ikke så veldig mye enklere, for svimmelhet har veldig mange årsaker.

Høyt blodsukker, lavt blodsukker, blodtrykksfall, virus, forurensning i ørene, infeksjoner, for mange turer i karusell, hjernesvukst osv.

Gå til legen du.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ha mange årsaker.

Spiser du regelmessig og nok??

Er du stresset??

Sover du lite??

Dette er ting det er lett å endre på..daglige rutiner.

MEn om det kommer av andre grunner og ikke gir seg, bør du dra til legen og ta blodprøver.

Kan være vitaminmangel etc..

Umulig å sitte her å si at du har det sånn og sånn..

Svimmelhet kan være så mangt.. beskriv litt bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært hos legen...og på sykehuset, men de finner ikke ut hva det er. tatt masse prøver. Derfor jeg tyr til "andre løsninger". Noen som har erfaring med noen alternative løsninger?

Svimmelheten jeg opplever er ørhet i hodet, og til tider beveger omgivelsene rundt meg.

Skrevet

Det minner litt om "krystallsyken" som det står litt om i denne linken. Hvis du googler på "krystallsyken" så finner du ganske mange treff. Såvidt jeg har forstått er dette en lidelse som en del leger overser, fordi de ikke tenker på den i farten, og som er ganske enkel å rette opp av en lege som kan det.

Hvis du synes beskrivelsen passer på deg, så kan du nevnte muligheten for legen neste gang du er der (hvis han ikke alt har undersøkt det da).

Skrevet

En venninne av meg slet med svimmelhet, det viste seg at hun hadde høyt blodtrykk.

Gå til legen!

Gjest gjest1
Skrevet
Svimmelheten jeg opplever er ørhet i hodet, og til tider beveger omgivelsene rundt meg.

Det minner litt om "krystallsyken"

Hvis det oppleves som å være på en båt, bølgebevegelser, er det mer trolig at du har et problem med balansenerven, f.eks virus, altså ikke krystallsyken.

Føles det derimot som du er på karuselltur er det sannsynligvis krystallsyken, eller BPPV.

Skriv ut dette dokumentet og ta det med til legen. Det kan hende det tenner et lys hos h*n.

BPPV er en lidelse som kan plage folk i årevis, men som kan kureres uten bruk av medikamenter på et par minutter. (Jeg har prøvd!)

Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet
Det minner litt om "krystallsyken" som det står litt om i denne linken. Hvis du googler på "krystallsyken" så finner du ganske mange treff. Såvidt jeg har forstått er dette en lidelse som en del leger overser, fordi de ikke tenker på den i farten, og som er ganske enkel å rette opp av en lege som kan det.

Hvis du synes beskrivelsen passer på deg, så kan du nevnte muligheten for legen neste gang du er der (hvis han ikke alt har undersøkt det da).

Der kom du meg i forkjøpet, Cata..

Jeg har en bekjent som hadde krystallsyken. Hun fikk noe øvelser for nakken hun skulle gjøre av en spesialist og fikk beskjed om at hun ville være bra om to uker.

Kunne visst komme av slag eller støt, tror jeg det var...

Aldri hørt om før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...