Gå til innhold

svetting

Fremhevede innlegg

Gjest hysterisk????
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvor mye man kan svette før man går til lege for å få hjelp.... Litt dumt skrevet kanskje...

Men jeg svetter innmari mye. Er konstant våt under armene. Ikke er det behagelig og dessuten føler jeg meg veldig urenslig. Og nå i disse trange genser-tider er det jo helt håpløst!!! Føler også at jeg lukter vondt. Prøver å vaske genserne på 60 grader innimellom, men de blir jo så fort stygge da. Er også normalt renslig.

Har i den siste tiden brukt "stopp 24" (pluss vanlig deo oppå derigjen etter at den første er tørket), men dette har liten/ingen effekt. UFF! Kjenner at svetten renner nedover armene mine mens jeg sitter her og skriver... :tristbla:

Er dette noe en lege kan hjelpe en med? Og burde jeg bare godta at slik er det, og ikke oppta helsevesenet med slike bagateller? (Føler ikke at det er en bagatell for meg... men det er jo ikke livstruende, akkurat...)

Håper noen har tips/råd til meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Malina
Skrevet

Synes ikke dette er en bagatell, men jeg vet ikke hva lege kan gjøre med det...

Det finnes flere ting enn Stop24,men nå kommer jeg ikke på navna...

Har du spurt om hjekp på apoteket?

Gjest gjesta
Skrevet

Har du prøvd aliminiumsklorid deodoranten som en får kjøpt på apoteket?

den e veldig effektiv.. ville prøvd den før eg gjekk til lege ivertfall.. :)

Skrevet (endret)

Den aluminiumkloridgreia er effektiv. Svir forferdelig, og kan gjøre vondt over lang tids bruk. Men det kan være verdt å lide for :)

Har ellers hørt om noe som heter YERKA eller noe slikt, som kjøpes på helsekosten. Men den vet jeg ikke så mye mer om.

Endret av Majka
Gjest 2324
Skrevet

Enig med Robinie. Jeg hadde null effekt av Stop 24, men aluminiumsklorid fungerer veldig bra.

Gjest gjesta
Skrevet
Den aluminiumkloridgreia er effektiv. Svir forferdelig, og kan gjøre vondt over lang tids bruk. Men det kan være verdt å lide for :)

Har ellers hørt om noe som heter YERKA eller noe slikt, som kjøpes på helsekosten. Men den vet jeg ikke så mye mer om.

YERKA e virlig baaad.. tru mine ord..

Veit om fleire som har brukt den. fungera kjempefint ei stund, så blir det berre verre som regel..

Gjest Virvel
Skrevet
YERKA e virlig baaad.. tru mine ord..

Veit om fleire som har brukt den. fungera kjempefint ei stund, så blir det berre verre som regel..

Aldri hørt om. :icon_smile: Jeg vet om flere som har brukt den i mange år (meg selv inkludert) og tvert i mot blitt bedre. (Har muligens noe med psyken å gjøre - man svetter jo helt typisk mer hvis man er redd for å svette, men hvis man ikke forventer å svette, så gjør man det ikke heller?)

Skrevet

Huff, jeg føler med deg!! Legen min søkte om operasjon, men jeg fikk det ikke dekka fordi det er kosmetisk.

Her er mine tips, som har fungert hos meg.

Unngå parfyme under armene, derfor er det ikke lurt å bruke vanlig deo utenpå STOP 24. Parfymen kan gjøre at du svetter mer.

Jeg bruker ikke såpe når jeg vasker meg under armene, kun skrubber med en klut, siden svetten min ikke lukter er det ikke noe problem.

Jeg bruker YERKA 1-2 ganger i uka nå, etter å har brukt den en stund. Til å begynne med brukte jeg den oftere. På dagtid bruker jeg STOP 24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...