Gå til innhold

Når på dagen spiser dere julemiddagen?

monja

Anbefalte innlegg

Lurer litt på når andre inntar julemiddagen jeg - nam nam....

Vi har alltid satt oss til bords omtrent 17.30. Når sølvguttene er godt igang med innsynginga av julen....det hører liksom med til "bakgrunnsmusikk" det synes jeg.

Hilsen monja som gleder seg masse til jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos mamma og pappa starter vi klokka fem. I år skal jeg for første gang til svigermor og svigerfar på julaften. :roll: Tror de starter klokka seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi pleier å begynne middagen i 5-tiden. Da jeg og broren min var mindre syntes vi middagen tok sååå lang tid (vi pakker opp gaver en stund etter middagen, så jo lenger man ventet med middag...). Gleder meg virkelig til julematen iår. Den lukten av grantre i huset, god mat, knitrende peisild...Veldig bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ved 17-tiden, noen ganger litt senere.

Tror at gjestene pleier å komme klokken 17, så får de en juledram før middag.

Så sitter vi i 2 timer eller noe ved bordet før vi drikker kaffe, spiser kaker og konfekt og pakker opp pakkene :rodme:

Det varierer litt hjemme hos oss da...

Hos sambo spiser de klokka 13 (!) og går hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiser også mellom fem og seks en gang. Det varierer litt. Vi pleier å sitte lenge ved bordet (i de siste åra er det kommet til et par små i familien, så vi sitter ikke fullt så lenge de julene de er på besøk). I år blir det uten barn, så vi kommer nok til å sitte et par timer. Deretter er det over i sofaen, med kaffe, kaker, og kanskje "en lille en"... Samtidig klarer vi ikke vente lenger med pakkene...hi hi... :D

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos meg er også middagen på julaften mellom klokken 17.00 og 18.00.Og julegrøten klokka 12.00.I år blir vi vel forsinket med alt da jeg skal jobbe til klokka er 12.00

*klem* koldbruna 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos sambo spiser de klokka 13 (!) og går hjem etterpå.

Det var fryktelig tidlig!! Pakker de ikke opp gaver sammen en gang? Første gangen jeg hører om noen som spiser så tidlig.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tradisjon å dra på kirkegården for å tenne lys når jula ringes inn klokken 17:00. Vi spiser da når vi kommer hjem 17:30. Synes dette er passe tid, med hele kvelden foran oss med julekos, julekaker og pakkeåpning!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos familien min pleier middagen å være tidligst 19.00. Det kommer av at på en gård så må man være ferdig med fjøsstellet først. Hos svigers ca kl 17.00.

I år skal vi feire jul hos oss selv for første gang. Tenker middagen blir ca i 18-tiden, da noen av gjestene først skal jobbe og så kjøre i 1 1/2 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal spise 1830 i år vi. Vi skal til broren min og det er en bit å kjøre. Og dagen er hektisk den - først Tre nøtter til Askepott, så kjøre som en gal til foreldrene mine for å rekke grøt og Disney - så farter vi videre. Og om vi kommer frem i veldig god tid, så er det bare deilig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi spiser mellom 17 - 18 julaften, i år er det JEG som skal fikse maten, og alt julaften....

så det blir spennende... og HA gjester istedet for å være gjest.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid spist julemiddagen klokken 17.00 med Sølvguttene på i bakgrunnen. :) Og jeg skal også ha det hjemme hos oss iår, gruer meg litt da, med foreldre og besteforeldre, men jeg har god hjelp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går vi i kirken kl 16, så drar vi hjem til julemiddag etter det. Hvis det kommer folk til jule middagen som ikke har vært i kirken pleier vi å ha 1730 som klokkeslett får når de middagen blir servert.

Gleder meg til jul!!!!

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hjemme hos mine foreldre spises det klokka 5. Eller, 5 over 5 av og til. Vi hører ikke søvguttene, men hører at jula ringes inn på radioen. Og det skjer klokka 5. eller da altså fem over, grunnet nyheter med død og fordelvesle om ødelegger stemninga (alltid noen som er drept i en ulykke, et hus som har brent ned eller noe slikt på julaften, og derfor mener jeg at akkurat klokka 5 kunne de droppa nyhetene, når alle sitter med middagen og skal høre jula ringes inn!)

Nå ser jeg her at det er ingen andre som hører dette programmet.... merkelig... for meg så betyr akkurat det at NÅ ER DET JUL! I år skal jeg feire hos sambos foreldre, så jeg vet ikke helt hvordan de gjør det jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...