Gå til innhold

Kvinneledelse og kvinneforståelse

waco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At klåing og seksuell trakassering skal kunne sammenlignes og likestilles med voldtekt er jeg helt enig i at er horribelt, Waco.

Og det skyldes at selv om strafferammene for voldtekt ligger rundt 15 år, idømmes voldtektsforbrytere oftest langt lavere staffer. Det er dermed de som voldtar som kommer svært fordelaktig ut av sammenligningen etter mitt syn, mer enn at de som ikke klarer holde fingrene av fatet blir straffet for hardt.

Ellers kan du jo lese litt om myter og sannheter rundt voldtekt her:

http://www.helsenytt.no/artikler/voldtekt.htm

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke... beklageligvis så stoler jeg ikke på slike tall...... =(

...100% av mannlige prostituerte oppga at de hadde vært utsatt for seksuelle overgrep i barndommen...

Waco

enten alle eller ingen virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco - så vidt jeg erindrer sa jeg at voksne alltid har ansvar for å sette grenser - jeg sa ikke voksne menn, eller voksne kvinner - men enkelt og greit voksne.

Hvis ei godt snydens 15 år gammel jente bestemmer seg for å plukke på dine edlere deler, regner jeg med at du er voksen nok til å sette grensa sjøl. Greier du ikke det, vil du kunne få et problem.

Seksuell erfaring KAN være en voldtekt, men det er avgjort ikke en erfaring man ønsker noe skal oppleve. Dessuten handler fortsatt voldtekt mye mer om makt og vold enn sex.

Kvinner skal heller ikke alltid beskyttes, waco, men BARN skal beskyttes.

Og hvorfor skulle ikke voksne kvinner være like pågående som voksne menn? Ser liksom ikke vitsen i å sitte pent på en stol og vente på ridderen på den hvite hesten. MAn kan jo bli gammel og frustrert før han finner på å dukke opp. Da er det bedre å gå på jakt etter ridderen sjøl.....

Om mannen velger å holde kjeft - er opp til ham.

Og mannen har da sine våpen han også. Det første er erobrertrangen og det andre er overlegen fysisk styrke.

Så ser jeg at du drar inn tema fire: kvinner og ledende stillinger.

Vel - så lenge menn tviholder på innsiden av styreromsdøra og bare vil leke i "sandkassa" med andre gutter, er vi nødt til å bruke noe for å få foten i dørsprekken. Etterhver vil nok redselen for "jentelus" forta seg, og dermed løser saken seg av seg selv. Men vi jeg gidder ikke vente til mannen finner det ut av seg selv, for da går utviklingen i sneglefart. Den eneste utviklingen menn får til som går raskt er utviklingen av mer eller mindre ubrukelige/brukelige duppeditter.

Tema fem: Selvmord

Det er et for stort og alvorlig tema til at jeg vil driste meg til å spekulere i mulige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...