waco Skrevet 2. desember 2002 #1 Del Skrevet 2. desember 2002 Det var en gang en ung gutt som forvirret seg inn i kvinnens netthule, som hør og bør var så stilte denne gutten kvinne en mengde spørsmål angående koketteri og forklaringer. En gruppe ledet av kvinner og styrt på kvinnelige følelser og empati, kan by på en mengde overraskelser for en mann som hengir seg til ordspill, talemåter og ironiens kunst. At damer ikke forstår ironi er vel ikke noe nytt akkurat, men at det skulle være så tydelig i en kvinneorganisasjon, ja det må vel få enhver til å lure. Jeg beundrer deg kan i en kvinnehjerne oppfattes som jeg mistror deg, jeg gleder meg over deg betyr jeg skammer meg over deg, jeg finner deg fascinerende og tolerant oversettes til personsjikanering og intoleranse. Hvem er ”antirasisten”? Antirasisten er en som benekter rasismens eksistens, det er en person som pga sin fordomsfrihet ikke forstår at hiv-forekomster har INGEN sammenheng med instinkter og at man handler som ville dyr, men at rett og slett kommer av uvitenhet og elendighet. Forstår ”antirasisten” dette? Forstår kvinneguiden dette? Hvorfor oppfattes poengteringer som trakasseringer? Her må vi gå litt i sømmene, hva er kvinnelig mot? Kvinnelig årsaksforklaringer kan bety det samme som ingen forståelse, vel unge og eldre kvinner la meg forkare…. En femtenåring jentebarn vil jo straks bli sammenlignet med den naive, uvitende, offeret og sjanseløse dersom det kommer til en seksuell situasjon. For femten år gamle jenter vet jo selvsagt ikke sitt beste, om hun uheldigvis skulle ramle i å drikke en halvflaske tyrker-shot, - ha seksuelle ”erfaringer” så er jo den stakkars jenteungen HELT UTEN SKYLD! Men gutter da? Tar femten år gamle gutter ansvar? Hva skjer med en full gutt som i sin ungdommelig overmot og fyllevås drister seg til å ta på puppen en tretti år gammel voksen kvinne som er dobbel i både alder og psykisk erfaringhet? - 45 dager betinget fengsel og 3000 kroner i bot. Waco Kvinners ansvarsløshet kjenner ingen grenser… og jeg som trodde dere var opptatt av likestilling… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #2 Del Skrevet 2. desember 2002 Hvor vil du NÅ da...? Dette ble for rotete altså. Eller kanskje det er jeg som har problemer med "tankehuet" mitt igjen... Trifolii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 2. desember 2002 #3 Del Skrevet 2. desember 2002 Bla bla bla bla bla bla bla bla...... Du er så opptatt av kvinner og kvinnesyn du at jeg tror du er litt "kvinne" selv. Har du andre spennende interesser også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. desember 2002 #4 Del Skrevet 2. desember 2002 Det er jo litt forskjell på en jentunge som blir "tatt" fordi hun har drukket og en guttunge som "tar" fordi han har drukket da.... Ellers er jeg i dag fullstendig enig med deg i at noen kvinnfolk er noen usannsynlig bitcher, som vrir og vender sannheten for å få den til å passe til sitt eget verdensbilde og som mer enn gjerne skylder på andre for sine egne synder. Men det er sikkert fordi jeg har hatt en liten krangel med en av arten her på jobb de siste to ukene. GUD jeg hater posisjonering!!!! Men det er godt å kunne si det på en usammenhengende og fullstendig forvridd måte i en av Waco sine strenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 2. desember 2002 Tja, jeg ville belyse to misforklaringer her, 1- Å omtale mennesker som er redde for at utenlandske naboer skal ta kverken på nordmenn for "antirasist" er veldig ulovlig og faller inn under "persontrakasseringsparagrafen". 2- Jeg er vel litt lei av å høre om psykisk umodenhet når det gjelder femten år gamle jenter, når jeg har bevist gang på gang, - at femtenårs aldersgrensen for å ta ansvar for egne handlinger kun gjelder gutter. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 2. desember 2002 Sissan, begrepet "tatt" og "ta" er veldig kjønnsbestemt. Jeg har selv vært til stede på fester hvor dengang unge jenter var veldig pågående og veldig seksuelt aggresive... Jeg har sett jenter tukle med gutter som pga sin fyllerus bare sover... Uansett, konsekvensen er nærmest ALLTID at jenter er uskyldige og gutter den skyldige. Waco Vi kan jo ikke holde på sånn i all evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 2. desember 2002 #7 Del Skrevet 2. desember 2002 Var det en omformulering av "dagens antirasist" eller noe slik? *klappe waco på hodet* Du kommer deg. Snart forstår de hva du skriver om også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 2. desember 2002 #8 Del Skrevet 2. desember 2002 Det var en gang en ung gutt som forvirret seg inn i kvinnens netthule, som hør og bør var så stilte denne gutten kvinne en mengde spørsmål angående koketteri og forklaringer. Fin innledning - så langt er vi med En gruppe ledet av kvinner og styrt på kvinnelige følelser og empati, kan by på en mengde overraskelser for en mann som hengir seg til ordspill, talemåter og ironiens kunst. Kan nok hende, men ekte kunstnere innen ironien forstår også at ikke alle skjønner denne ironien, og legger inn forståelse for det i sin egen tolkning av responsen - spesielt hvis ironikeren hengir seg til abstrakt ironisk kunst (hint-hint) At damer ikke forstår ironi er vel ikke noe nytt akkurat, men at det skulle være så tydelig i en kvinneorganisasjon, ja det må vel få enhver til å lure. Dette er veldig generaliserende, men det er kanskje ment som enda en abstrakt ironisk observering? Hvis ikke, er jeg ikke spesielt enig. Kvinner har like stor evne til ironisk tolkning som menn, når det gjelder evne til selvironi er kvinner ofte menn overlegne Jeg beundrer deg kan i en kvinnehjerne oppfattes som jeg mistror deg, jeg gleder meg over deg betyr jeg skammer meg over deg, jeg finner deg fascinerende og tolerant oversettes til personsjikanering og intoleranse. Ja, kvinner evne til å tolke komplimenter er et vanskelig tema for oss menn, spesielt når komplimentene er pakket inn i abstrakt ironisk kunst som nevnt ovenfor. Enkelte menn (meg ) har også problemer med å filtrere ironien ned til noe som kan leses som vanlig tekst. Men, jeg jobber med saken. Hvem er ”antirasisten”? Antirasisten?? Hva er det? Hvor kommer han inn? Hva har han med kvinner å gjøre? Eller er det en hun? En hund?? Tror vi her må legge enda en beskrivelse på den abstrakte ironiske kunsten, og kalle det for assosiativ abstrakt ironisk kunst (les: fri ironisering uten grenser, etter innfallsmetoden, uten egentlig forbindelse med tidligere ironiske verker...) Antirasisten er en som benekter rasismens eksistens, det er en person som pga sin fordomsfrihet ikke forstår at hiv-forekomster har INGEN sammenheng med instinkter og at man handler som ville dyr, men at rett og slett kommer av uvitenhet og elendighet. ?? Melder pass på denne, i og med at det må tolkes som AAIK, og følgelig er fritatt for fortolkning etter vanlige standarder. Mangler nok riktig plugin Forstår ”antirasisten” dette? Ikke denne antirasisten Forstår kvinneguiden dette? Hvorfor oppfattes poengteringer som trakasseringer? Her må vi gå litt i sømmene, hva er kvinnelig mot? Kvinnelig årsaksforklaringer kan bety det samme som ingen forståelse, vel unge og eldre kvinner la meg forkare…. En femtenåring jentebarn vil jo straks bli sammenlignet med den naive, uvitende, offeret og sjanseløse dersom det kommer til en seksuell situasjon. For femten år gamle jenter vet jo selvsagt ikke sitt beste, om hun uheldigvis skulle ramle i å drikke en halvflaske tyrker-shot, - ha seksuelle ”erfaringer” så er jo den stakkars jenteungen HELT UTEN SKYLD! Men gutter da? Tar femten år gamle gutter ansvar? Hva skjer med en full gutt som i sin ungdommelig overmot og fyllevås drister seg til å ta på puppen en tretti år gammel voksen kvinne som er dobbel i både alder og psykisk erfaringhet? - 45 dager betinget fengsel og 3000 kroner i bot. Dette er jo en forklaring ment for kvinner, og inneholder derfor sannsynligvis ikke de abstrakte, ironiske lag som jeg - som mann - forventer. Har derfor litt problemer med å skjønne eksemplet, men drister meg allikevel til å påpeke at det virker litt.....usammenlignbart? dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 2. desember 2002 #9 Del Skrevet 2. desember 2002 Mange takk og minst 10 poeng til Dorian for klarlegging av et ellers komplett uforståelig innlegg! Du skjønner det Waco, at for å ironisere må man beherske kunsten, men kanskje du øver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 2. desember 2002 Javel, er det slik det henger sammen. Bare fordi jeg ikke forstår ironi og annet bildespråk, så skal mine tanker latterliggjøres? Hva med den knekkede mannen? Gutter som vandrer rundt i sin tro for å unngå femifascistenes rike, hva med han? Skal ikke han bli hørt? Fordi jeg forklarer meg uforklarelig og det ensformige blir monotont, så betyr det at jeg nekter deltagelse i denne debatten. Velvel, hvis det er slikt det henger sammen så mener jeg at jeg kanskje må omstille meg en smule, behandle mitt publikum godt og forandre synsvinkel på ting og ikke tang. Forklaring nummer 2; Mr Dorys, listen... - selv om vi har faslått at jeg ikke behersker kunstens ironi, - ber jeg om å bli lagt vekk fra "Waco-forstår-ikke-ironi-argumentet" for den er vi enige om nå. Kvinner har like stor ironi tolkning som menn... aha.. nå er du inne på noe vesentlig her, kanskje derfor de slettet min tråd? Det har seg nemlig sånn, at jeg skrev et innlegg hvor jeg gratulerte (la oss kalle henne) Lillemor med en årsak-virkning ala afrikanhivpositiv–voldtaspedbarn, - og Waco var såååååå stolt over å tilhøre den rike del av verden. Dette innlegget ble altså slettet. Hvordan forklarer du det tekniker Dorian, med annet enn at kvinner overtolker ironi? Waco Rasistenes venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletøtta Skrevet 2. desember 2002 #11 Del Skrevet 2. desember 2002 At dere orker....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. desember 2002 #12 Del Skrevet 2. desember 2002 Sissan legger høytidelig vekk Waco fra "waco-forstår-ikke-ironi-argumentet" Det er en ting du ikke forstår, Waco. Innleggene dine her blir stort sett stående. Når de en sjelden gang BLIR slettet er det fordi du enten går langt over grenser for normal høflighet og folkeskikk, eller fordi innleggene er sterkt injurierende. Jeg tror neppe du noen gang er blitt sensurert fordi du har vært for ironisk. Det er ikke noen ironi i noe av det du skriver. Og om det er det, er det så godt skjult at selv ikke forskere ville kunne forstå det. En del av ironiens vesen er at du skal kunne finne den dersom du er normalt mentalt utrustet. Du kødder med oss, det er jeg med på. Men ironi? Nei, som sagt, jeg legger deg vekk fra det argumentet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 2. desember 2002 #13 Del Skrevet 2. desember 2002 Er kjapp ute med å innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener i det første innlegget ditt waco. Eller i det andre..... Men i det andre nevner du at du er blitt slettet og bruker dette som en form for begrunnelse av at enkelte ikke forstår ironi. Er litt forunder over at du som har vanket her på KG i så lang tid ennå ikke har forstått hvilke type innlegg som blir slettet. Mener ikke å være stygg mot deg, men kanskje du burde lese reglene på nytt? Og så kanskje velge en debattantstil som ikke blir slettet? Men dette var forslag fra en enkel liten kvinnehjerne, - og hva vet vel vi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 2. desember 2002 Litago.... trallalala lala... hallo... hmm.. skal vi se... Jeg skrev ikke bokstavelig, men Oraklet tok det ironisk, - jeg skrev en hyllest til Lottemor hvor jeg reklamerer henne som dagens "antirasist"... med sine velbegrunnede og godt skrevne innlegg som forklarer meg hvorfor vi ikke må slippe mennesker fra den tredje verden til Norge. Gode argumenter hadde hun også, slik som ; "afrikanere voldtar spedbarn for å bli kvitt hiv". Det var et supergodt argument skjønner du litagoku, derfor ville jeg hylle denslags gode mening. Men innlegg ble slettet argumentert som persontrakassering. Når ble det sjikanering å hylle menneskers mening? - Den eneste årsak jeg kan komme på, må være med lottemorinnlegget var ment ironisk. Waco Forstår mindre og mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 2. desember 2002 #15 Del Skrevet 2. desember 2002 Ikke så touchy nå, Waco Jeg latterliggjør ikke tankene dine, men stiller spørsmål ved måten du legger dem fram på. Men jeg hører gjerne mer om den knekkede mannen som vandrer rundt i femifascistenes rike - gjerne en smule omstilt og med ny synsvinkel dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2002 #16 Del Skrevet 3. desember 2002 en konkret sak i denne "ironiens jammerdal" er vel alikevel forståelig. du nevner denne gutten på 15 som har tatt en dame på puppene. det du kanskje ikke evner å forstå, er det faktum at enhver 15-årig gutt faktisk har den fysiske styrke til å både voldta og drepe en kvinne. i motsatt fall vil det neppe være den samme trusselen? jeg vil tro at enhver mann som har møtt en 120-kilos lærhomse vet hva jeg snakker om her? *ravna* (som liker 120-kilos lærhomser bare fordi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. desember 2002 #17 Del Skrevet 3. desember 2002 Så vidt jeg ser, finner jeg tre temaer på en gang (kinderegg?) Ikke noe galt i å ta opp flere ting på en gang, for vi kvinner kan jo den kunsten - å ha flere tanker i hodet samtidig. Min andre halvdel, som noen også kaller min bedre, har litt problemer med akkurat det - Han synes det til tider er vanskelig å følge med når jeg raser fra en tanke til den neste, uten å varsle klart og tydelig på forhånd at tanke en er ferdig - tanke to kommer. Men det var en liten avsporing. tema 1: Ironi og manglende forståelse for dette. Ironi er en svært vanskelig kunst. Den er lettere å framføre øye til øye, for da får man med kroppsspråket også. Når det gjelder ironi i skriftlig form, må man nok overdrive en smule for å få fram både poeng og at det er ironi. Og mottaker må være på omtrent samme "bølgelengde". Jeg må innrømme at jeg ikke alltid ser ironien i det du skriver, waco, men det kan jo være fordi jeg er på Venus, mens du er på Mars. Men trigge til debatt, det kan du...... tema 2: rasisme og antirasisme. Er kjempeenig med deg i at uvitenhet blandet med intolleranse er en farlig coctail. Og debatter rundt dette temaet er både vanskelig og nødvendig. Og det er kanskje her behovet for å snakke i store bokstaver er størst? tema 3: hvem har/tar ansvar? I forholdet mellom barn og voksne er det alltid den voksne som har ansvar. Det betyr ikke at barn/ungdom er uten ansvar eller kan fraskrive seg ansvar, men de kan ikke pålegges samme ansvar som en voksen. I et maktforhold, der en er sterkere enn den andre, og bruker denne styrken til å oppnå makt, er det den som utøver makt som har ansvaret for sin handling. Så 15 år gamle jenter som drikker seg dritings og blir "festvoldtatt" har ansvar for at de har drukket seg fulle, men samtidig har de ikke utviklet evnen til fullstendig å se hva konsekvensen av en slik handling er - nemlig at de mister kontroll. Blir de så "festvoldtatt", er det ikke deres feil eller ansvar. Det er den som voldtar som har ansvaret, og kanskje et dobbelt ansvar i og med de misbruker en som ikke er i stand til å forsvare seg selv. Skulle en 15 år gammel jente i fylla kaste seg over en voksen mann og gripe tak i utstyret hans, har den voksne mannen et ansvar for å forhindre dette. Det er den voksne som må sette grensene så tydelig at barn/unge forstår dem. Er mannen en spinkel pingle, og jenta av den heller storvokste sorten, blir det uballanse i maktforholdet mellom dem, og da har jenta ansvar for at hun utøver makt, noe som må påtales. Så det 15-åringen har ansvar for er det at hun har inntatt alkohol selv om hun vet hun hverken burde eller har lov...... Og for eventulet å misbruke makt. En 15 år gammel gutt som drikker seg dritings har ansvar for at han drikker seg dritings. Samtidig er han ikke voksen, og her ennå ikke utviklet evnen til å se hva konsekvensen av en slik handling er, at han mister kontrollen. Dersom han blir "festvoldtatt" har ikke han ansvar for det. Skulle 15 åringen i fylla kaste seg over en voksen kvinne er det hun som må sette grenser og prøve å forhindre det. Men - her kommer et men inn - det er ikke alltid så greit å stoppe en velutviklet, stor 15 år gammel unggutt når man er kvinne. Ofte er disse ungdommene, selv i fylla, fysisk sterke enn kvinner, og da blir maktforholdet i uballanse. Og gutten vil utøve makt, noe som må påtales - og som ble gjort. Så det 15-åringen har ansvar for er det at han har inntatt alkohol selv om han vet han hverken burde eller har lov...... Og for eventulet å misbruke makt. Men det er litt vanskelig å diskutere tre så ulike tema på en gang ........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. desember 2002 #18 Del Skrevet 3. desember 2002 Du bruker så mange ord jeg ikke er oppdatert om hva betyr waco, DET gjør liksom at jeg ikke helt vet om jeg forstår deg rett bestandig... årsak-virkning .... hva er det? årsak = Grunn, forutsetning, foranledning. virkning = effekt, utslag, handling, innflytelse da blir årsak-virkning = grunn-effekt? eller foranledning-innflytelse? Grunn-handling kanskje? Ser du så forvirret noen kan bli når du bruker ord som ikke alle kjenner til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. desember 2002 Forfatter #19 Del Skrevet 3. desember 2002 Jaha... så dere vil ikke forstå det jeg forteller dere? Dere vil heller leve i deres egen virkelighet.... egen illusjon.... Dere bruker argumenter som; "Jammen en 15 år gammel gutt er fysisk sterk nok til å drepe og voldta"... gjorde han det? Ikke så vidt jeg forsto... han prikket den dobbelt så gamle dama på puppen, og det er jo trakassering... hysterisk redd blir jo damer da, uten å ense tankene en smule at JEG som MANN er noenganger LIVREDD for hva damer i fylla kan finne på, - alt fra å hoppe fra verandaen pga fylleangst til å dælje ei steikepanne i fleisen på meg... Så hvorfor skal damer alltid beskyttes? Hvorfor skal sekselle "erfaringer" sidestilles med voldtekt? Sannheten er kjære damer... er at KVINNER er minst like PÅGÅENDE og seksuelt aggresive som menn.... men man tier, man holder kjeft, det passer seg ikke i dagens samfunn. Kvinner har to våpner, den første er uskylden, den andre er uforutsigbarheten. Betty, som du sier... den voksne har alltid ansvaret.... vel så lenge det dreier seg om voksen mann kontra ung pike... men er forholdet motsatt... ja benyttes andre argumenter, - femtenåringen er så sterk han vettu... jada.. kjerringspetakkelet jagde ham ut og sover med hammer under senga... Vet dere hva Waco tror? Jeg tror erstatningen alle "uheldige" damer får... som ligger på noe sånn i gjennomsnitt rundt hundretusenkroner er en VESENTLIG faktor når det gjelder anmeldelser... uføretrygder...terapi...hjelp...trøst...kos og ansvarsfraskrivelse... På hvilkene andre måter ødelegger femifascistene rike Norge? Vel, mannlig selvmord ligger på VERDENSTOPPEN!!!!!!! Hva med andre land da? Land som har kjørt en litt mer naturvennlig lovgivning når det gjelder de høyst to ulike kjønn som begge er likestilte men allikevel krever ulik lovgivning... Vi har araberne, mulsimene, land i sør-amerika og deler av asia, - selvmord nærmest mot null.... og det gjelder begge kjønn. Når skal dere forstå at menn og kvinner krever og behøver og trenger ulik oppdragelse? Andelen kvinnelige ledere har sunket igjen... sukk... næringslivet må omstille seg, akkurat som det offentlige, med lover og påbud...og selvsagt kan vi ikke forvente noe av kvinner... at de tar litt ansvar for egne liv, ser noen utfordringer, klatrer langs den samme karrierevegg som resten av befolkningen, omstiller seg littegranne, finner frem i uoppløyd mark, .... nei det er noe spesielt med damer... Waco Dere må vel forfordeles helt inn i år 3400..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. desember 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 3. desember 2002 ... hadde en femten år gammel snydens jente tatt på snurrebassen min, så hadde vel jeg blitt straffet da også.... selv om jeg klinkende edru og voksen hadde geleidet jentungen ut. -"Waaaco fikk meg til å taaa på ham.... ææh", griner hun foran sine foreldre... og de blir enige om en erstatning... kanskje vi kan forhandle litt om beløp... ja skal vi se, hva har skjedd; joda jentungen er visst i en sårbar alder, hun lar seg lett påvirke hun, hun gjør ting i fylla edru menn utnytter... slik hadde dommen lydet... tro meg... og retten finner det regnskapsmessig riktig å sette en bot kroner hundreogfemtitusen eller derimot... Egentlig skjønner jeg ikke at jeg gidder å diskutere dette med dere, dere er jo inhabile allesammen. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå