Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 eeeh.. har plutselig fått så vondt i hofta.. Har i lang tid hatt vondt om jeg trykker inn på et punkt på selve hoftebeinet/kulen som stikker ut rett under livet. Har lenge stusset over hvorfor..kom bare plutselig. Har syklet en del nå..men i går var jeg ute å jogget.. og i dag er det skikkelig vondt å gå trapper spesiellt.. Helt ømt der når jeg trykker fingeren mot.. Fatter ikke dette.. Noen som har opplevd noe lignendes?? Jeg har ikke falt eller noe.
Prinsesse på erten Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Belastningsskade??? Unngå å belaste hoften mye i dagene fremover, så går det sikkert over etterhvert. Hvis ikke kan du jo ta en tur til legen.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Hvis du har vondt i området rundt hofteskålen og at det strammer seg bakover mot setemuskelen kan det faktisk hende du er født med hoftedysplasi uten at det har blitt oppdaget før nå. Det som i såfall hjelper er moderat mosjon og å tøye masse på setemuskelen/området rundt høfta. Oppsøk lege hvis du mistenker at det er HD, da vil du i såfall bli henvist til fysioterapeut. HD er dessuten en arvelig tilstand, så hvis det er felre tilfeller av tilstanden i familien din er det ikke usannsynlig at du også har det. I min familie er det veldig utbredt, så jeg har det jeg og. Jeg har imidlertid ingen plager fordi jeg har vært i mye fysisk aktivitet hele livet og jeg har vært flink til å tøye.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Belastningsskade??? Unngå å belaste hoften mye i dagene fremover, så går det sikkert over etterhvert. Hvis ikke kan du jo ta en tur til legen. ← ja det kan jo også hende hun er halt og har fått en belastningsskade som du forelså. Kan hende det er betennelse i beinhinna i hofteleddet.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Hva med betennelse i slimposen? Har selv hatt det noen ganger, og det kan fort komme av overbelasting. Kotisonsprøyte kan hjelp,e men også bare vanlige betennelsesdempende tabletter(voltaren, celebra, brexidol o.l)
Brunhilde Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Det ligger også noen slimposer rundt hofteleddene som kan bli betente. Det er ganske smertefullt. Prøv å slappe av et par dager og unngå unødig belastning, kanskje gjør det susen!
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Takk for svar Aner ikke hva det er.. det strammer ikke bakover mot setemuskelen, det er akkurat i området rundt beinet, hoftebeinet. Har lenge hatt vondt der, beltet på buksa går akkurat over der, og jeg har vel sikkert belte der de fleste har det..om dere skjønner hvor jeg mener Har vært fysisk aktiv hele livet jeg også..og ingen i min familie har HD. Det er vondt å gå oppover og vondt å gå trapper, hvis jeg står og vrir hoften utover gjør det også vondt..og hvis jeg bøyer meg ned i knestående.. Så noe er ikke normalt.. Men, men, går seg vel til.. håper jeg..
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Jeg hadde også vondt i hofta og legen foreslo å ta dobbel dose ibux i en uke. Det var en betennelse og det gikk over.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Har du det lenge vil jeg anbefale å dra til lege og få prøvd en betennelsesdempende kur. Anbefaler voltaren som tar hutrig knekken på smerter og lignende. Men bare ikke gå for lenge på de siden det er sterke tabletter. Hørest mistenkelig nok ut som slimpose betennels, har kronisk jeg da og det verker. Har spredd seg hos meg også, men så har jeg gått lenge med det. Men ikke vent for lenge før du drar til legen!
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Du er ikke gravid og har fått bekkenløsning? ← Hehe, nei.. Mulig det bare er en overbelastning kanskje.. aner ikke..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå