Gå til innhold

Har tannlegeskrekk, noen som har prøvd laserbehandling?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tannlegeskrekk

Jeg vet at jeg har hull, men etter at min (ex)tannlege gjorde mange feil for snart tre år siden, har jeg ikke vært hos tannlege siden! :x

Har hørt om laserbehandling, og at det skal være smertefritt. Er det noen som har erfaring med dette. Jeg går med tannpine, og håper at noen er så snill å svarer meg raskt! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, stakkars deg!

Tannpine er forferdelig - og tannlegeskrekk som gjør at man ikke får fjernet vondten er enda verre. Jeg vet hvordan du har det. Bare at jeg er så pysete at jeg ikke klarer å ha vondt, derfor går jeg til tannlegen, jeg blir dopet ned og holdt hånden til, og har endelig funnet en tannlege jeg kan stole på og som faktisk er snill og søt og grei.

Jeg har aldri prøvd laser, kun gammeldags boring, som er en prøvelse både for meg og tannlegen. Jeg må ha sprøyter som tar dobbelt så lang tid og jeg må ha dobbelt så mange som andre - bare fordi det er sånt et leven med meg.

Det har blitt verre med årene.

Jeg ble anbefalt av tannlegen min å ta med en walkman/minidisk eller noe - i hvert fall ha høy lyd på ørene - for lydene freaker meg fullstendig ut. Og som sagt, når jeg må gjøre noe, så blir jeg dopet ned.

Har ingen annen anbefaling enn at du må gjennom det. Vet det ikke hjelper så mye, men prøv å tenke på at jo lenger du vnter, jo verre blir det. Trenger du en tannlege i Oslo, kan jeg anbefale deg en.

Gjør en avtale, og snakk med en venninne eller noe, som kan ta deg med - du får ikke velge eller utsette noe som helst.

Lykke lykke til - varme tanker fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd skrev:

Jeg har aldri prøvd laser, kun gammeldags boring, som er en prøvelse både for meg og tannlegen. Jeg må ha sprøyter som tar dobbelt så lang tid og jeg må ha dobbelt så mange som andre - bare fordi det er sånt et leven med meg.

Det har blitt verre med årene.

Det er som å lese en beskrivelse av meg selv i tannlege stolen! Jeg er nærmere enn hysterisk tilstand enn noe annet... og ja, det har blitt verre med årene.

Ellers stemmer det alt som du sier, Tusenfryd; MÅ GÅ; MÅ GÅ; MÅ GÅ til tannlegen!! MÅ!! Viktig!!

Når det gjelder laserbehandling så har jeg forstått det slik at det ikke er ALT som kan gjøres med den. Jeg TROR at det er overfladiske hull den kan ta, men er det betennelse eller noe sånn, så må vanlig bor til.

Men jeg vet som sagt ikke. Du kan ta kontakt med tannlegeforeningen! De kan henvise deg videre både med tanke på laserbehandling og fortelle deg HVILKE tannleger som er spesialister på oss som har odontofobi.

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiai! Dakar deg. Føler med deg... HATER tannlegebesøk jeg og. Får vondt i magen ukevis på forhånd.

Ang laserbehandling :

Jeg tror de kan brukes på de fleste hull, MEN har du fått hull under en gammel fylling, MÅ denne "brytes" opp med vanlig bor....:(

Hvor mange tannleger som har begynt for fullt med laserbehandling ennå, er uvisst......

Ellers vil jeg slutte meg til innleggene fra Tusenfryd og Cassandra.

Lykke til !

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannlegeskrekk

Takk for svar, og god støtte. :blunke: Har ringt en bra(?) tannlege som ei venninde anbefalte, får kanskje komme inn i dag. De har visst det mest modærne utstyr f.eks. 'lysstgassbehandling'. De har også 'tannlegeskrekkbehanling'. Håper at hun er dyktig.

Hun forrige mistet nålspissen i det hun satte sprøyte med klor, så jeg måtte til gjennomlysning på akutten siden hun ikke fant den igjen noe sted. Den var ikke inni meg, men må ha satt seg fast på genseren eller noe. Jeg har også latex allergi, så de 'dukene' de bruker til rotfylling måtte spesialbestilles, disse var ikke så gode, og gikk i stykker når hun satte en sprøyte, så jeg fikk munnen fyllt med denne væsken. :o Ikke en vedig kjekk opplevelse...

Jeg skriver tilbake etter dette tannlegebesøket..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt skikkelig dårlige opplevelser, skjønner jeg. Uffameg - godt sånne tabber sjelden skjer - uten at det hjelper deg.

Lykke lykke til, vennen.

Trøsteklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...