Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cannondale
Skrevet
Ja, det er vel ikke så rart? Føler enkelte ganger det er krigstilstander ute i trafikken mellom syklister og bilister, noe denne tråden jo har avdeket.

Har selv opplevd bilist som med vilje prøvde å få meg ut av balanse (ja, faktisk :overrasket: ) og en veninne av meg fikk en bildør midt imot som førte til at hun brakk armen.  :forvirret:

Pffft det er da ikkeno. Jeg syklet på landeveissykkel igjennom lillestrøm, treningspartner foran og så kom det en stygg type og kjørte langsomt forbi og sneiet han med speilet så han svingte ut i grøfta. Jeg kunne se bakfra hvordan han så på treningskameraten min og gliste. Jeg tuller ikke, jeg fikk sjokk. Og nå disse siste episodene med Geir Bisgård og Jenta som fikk kastet varm kaffe i ansiktet?? Nei, jeg skal ikke være diplomatisk, dette har INGENTING med dumme syklister å gjøre. Et eller annet er galt i Norge når vi har en brøkdel av befolkningstettheten til Nederland, og de klarer å få sykkeltrafikken på skinner. Hva må en gjøre for å bli ingeniør for statens veivesen? Koke god kaffe? Og til trådstarter, du aner ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på å kjøre med murstein i lomma.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Går ut i fra at du tuller nå (men er jaggu meg litt usikker).

Mener du at man skal bygge velodromer for alle de titusenvis av menneskene som bruker sykkelen til trening? Er det klar over hvor mange milliarder det vil koste?Eller hva mener du egentlig med treningsbane?

Og hvordan skal disse så komme seg til "treningsbanen"?

Stå i kø med bilene sine sammen med deg?

Syklister blir jagd fra alle steder de holder til både fortau, veier og også skogen.

Jeg mener alle burde være gladere, jo flere som sykler.

Bilistene får færre å stå i kø med, og alle som betaler skatt slipper å sponse flere feite med livsstilsykdommer.

Til slutt vil jeg si at det er bra vi har NOTS (http://www.nots.no/).

Egentlig mener jeg ikke noe som helst, jeg bare slenger ugjennomtenkte tanker rett i veggen for å se hvor de havner når de spretter ut igjen...

Og diskusjonen har blitt kjedelig, så jeg er ferdig med den...

Ellers er jeg stort sett enig i at norge burde kunne lage bredere veier med egne felt til syklistene, sånn som jeg har sett i Danmark - det er helt genialt faktisk!

Og så er det vel et regnestykke da, hva vil koste mest - bygge bredere veier der det allerede er veier, med ekspropiering av tomter mm, eller bygging av baner overalt hvor det er plass ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Egentlig mener jeg ikke noe som helst, jeg bare slenger ugjennomtenkte tanker rett i veggen for å se hvor de havner når de spretter ut igjen...

Ok, den er grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...