Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Du hater at sykkelstiene er folketomme?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

kanskje syklister burde trene på bane - vi andre trener jo ikke midt i trafikken, vi må finne oss egnede steder, enten vi går på ski, løper, trener vekter, aerobic, spinning og what not....

kanskje sykkelforbundet burde lage treningsbaner, og nå snakker jeg om de av dere som trener, ikke de som er ute og sykler fordi de skal fra A til B.

Gjest gjest1
Skrevet

Eller du kan ta frustrasjonen din til dem som faktisk bygger veier her i landet.

Vi låvedørskvinnfolka her inne har ingen innflytelse på akkurat det skjønner du, så det er liten vits i å hyle her inne.

Ta tak i forbundet, gå videre med det, gjør noe aktivt for å bedre situasjonen istedet for å sitte og syte.

Gjest GuestStar
Skrevet
Ja, for kan man ikke trene i trafikken, kan man ikke trene i det hele tatt. :roll:

Hvorfor ikke ta ansvar for din egen sikkerhet og trene et sted hvor bilister ikke kan kjøre deg ned?

Hvis du skal trene på sykkel, så innebærer det i praksis et transportproblem fra døra di til skog og stier hvis du er terrengsyklist, og fra tettsted til landet hvis du er sykkelrytter. En er ikke nødt til å sykle. Jeg f.eks løper. Men sykkel er medisinsk sett den beste idretten for helsa fordi belastningen på leddene er lav, du trener kondisverdier som O2max, som korrelerer bra med forskjellige helseparametre. Du, mysan og alle andre tjener faktisk masse penger på at en bitteliten del av befolkningen velger å trene på sykkel.

Det er da litt merkelig å skyve ansvaret over på syklister for at en ikke skal bli kjørt ned. Det står ingen steder i veitrafikkloven at veiene kun er til for utålmodige petimetere. Det går an å åpne gluggene litt, selv om det er en menneskelig egenskap å bli utålmodig og hissig.

Gjest Protrainer.
Skrevet
kanskje syklister burde trene på bane - vi andre trener jo ikke midt i trafikken, vi må finne oss egnede steder, enten vi går på ski, løper, trener vekter, aerobic, spinning og what not....

kanskje sykkelforbundet burde lage treningsbaner, og nå snakker jeg om de av dere som trener, ikke de som er ute og sykler fordi de skal fra A til B.

Det er vanskelig nok å få folk til å trene som det er, og jeg tviler på om det blir så mye større interesse for å gjøre et minimum for kroppen sin om en kun får lov til å sykle på bane. Norge hadde faktisk verdens raskeste bane, men den ble til peisved etter VM som følge av politisk hestehandel. Om jeg ikke husker feil, kan vi takke Rune G for det. Sykkelforbundet (NCF) eier ikke fem øre, og det kan da ikke være tvang å være med i et privat forbund for å skulle sykle litt vel?

Faen heller jenter, måte på unnskyldninger. Jeg er da i hvert fall mann nok til å innrømme at jeg er en drittsekk, men dere trenger da ikke være duste mot resten av sykkelnorge av den grunn. De fleste andre sykkelryttere (i motsetning til meg) er vanlige folk, bruker aldri horer, er trofaste tøfler, mobber ikke kvinner pga kvinnelige former og late holdninger, og viser også ganske så ofte hensyn i trafikken.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Eller du kan ta frustrasjonen din til dem som faktisk bygger veier her i landet.

Vi låvedørskvinnfolka her inne har ingen innflytelse på akkurat det skjønner du, så det er liten vits i å hyle her inne.

Ta tak i forbundet, gå videre med det, gjør noe aktivt for å bedre situasjonen istedet for å sitte og syte.

Jeg vil gjenta dette.

Endret av mysan
Gjest gjest1
Skrevet

På motorveier er det sånn at du kan få bot for å kjøre for sakte, på samme måte som hvis du kjører for fort.

Dette fordi det kan skape trafikkfarlige situasjoner. kanskje det ikke bare gjelder motorvei heller, det vet jeg ikke.

Tror du at dere syklister kanskje også skaper trafikkfarlige situasjoner?

Gjest Gjest
Skrevet
På motorveier er det sånn at du kan få bot for å kjøre for sakte, på samme måte som hvis du kjører for fort.

Dette fordi det kan skape trafikkfarlige situasjoner. kanskje det ikke bare gjelder motorvei heller, det vet jeg ikke.

Tror du at dere syklister kanskje også skaper trafikkfarlige situasjoner?

Syklister kan helt klart være en ubehagelig overraskelse for bilister, jeg kjører jo bil! Det blir ikke bedre om bilistene også bidrar til å skape trafikkfarlige situasjoner.

Til det andre du sier, jeg fant ut sånn midtveis i denne tråden at det kunne være en ide å komme med noen seriøse argumenter også, for jeg tror rett og slett at du har sett deg litt blind på det irritasjonsmomentet syklister utgjør.

La oss snu litt på det? Hvor ofte trener du Mysan og hva gjør du? Hvor mye er helsa di verdt?

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg er en av-og-på trener, og har trent på helsestudio i ca tretten år. De siste par årene har imidlertid vært veldig slappe av ymse grunner som har tatt knekken på energien min totalt.

Nå er jeg imidlertid i gang igjen. Jeg jobber som kursleder for et slankefirma og oppfordrer folk til bevegelse for helsa og vekten sin skyld, og har omsider kommet i gang igjen selv,

Jeg trener med fitnessball og en ministepper som jeg har stående inne på stuen.

I tillegg trener jeg vekter for overkropp og armer, og jeg skal straks ut å kjøpe meg nye joggesko så jeg kommer meg ut og får gått de ti tusen anbefalte skritt man bør gå daglig.

Jeg er heller ikke en hissig billist, og jeg ligger pent bak og venter på at jeg skal komme forbi når det ligger syklister i veien, og det tar ofte en god stund, fordi jeg bor i et forholdsvis trafikkert strøk like utenfor Oslo. Så nært Oslo, kjører jeg også ofte innenfor bygrensa.

Hva har så dette med trafikkfarlige situasjoner skapt av syklister å gjøre?

Jeg skjønner selvfølgelig godt din frustrasjon når du er ute og sykler. Ingen problemer med det. Jeg er gående enkelte ganger, og det hender også at jeg krysser fotgjengeroverganger, og da er jeg like irritert på bilister som ikke stopper, som jeg er på syklister når jeg kjører. Sånn er det bare, men det stikker ikke så innmari dypt, og jeg går ikke rundt og tenker på syklister sånn i det daglige.

Men som sagt; prøv å ta tak i det, bli aktiv på den fronten i stedet for å syte i et kvinneforum, det gavner deg ingen ting. Det løses ikke verdensproblemer her inne.

Jo, jeg kjøpte meg forresten en sykkel i fjor sommer, som jeg tenkte jeg skulle ta i bruk nå som sommeren er her igjen...

men jeg kommer ikke til å sykle på de mest trafikkerte veiene og heller ikke på den verste tiden av døgnet.

De som irriterer meg mest er jo de som sykler i rushtiden, antakelig sykler de til og fra jobb.... :kjempesinna::ler:

Endret av mysan
Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Gjest lurven
Skrevet

syklister tror jo de eier veien, ikke rart folk blir forbanna, det er ikke nødvendig å sykle midt i veien

Gjest gjest1
Skrevet
Tråden er ryddet.

Misty (mod)

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!!!!

Jeg hater at dere rydder så jeg ikke vet hva jeg har gått glipp av!!! :frustrert:

Gjest syklisten
Skrevet

jeg skjønner ikke helt problemet her: både syklister og bilister må vise hensyn. Det finnes både trafikanter på to hjul og fire hjul som aldri burde bli sluppet ut i trafikken. Enkelte har ymtet frampå at de vil skade andre trafikanter med vilje (både snakk om skyting av bilister og å smelle bildøra i syklisten). Folk med slike meninger burde aldri få slippe løs i trafikken.

Jeg sykler hver eneste dag. Flere årsaker til det:

-jeg sparer penger. Jeg er lavtlønnet, og har ikke råd til å ha bil. Jeg synes dessuten det er ganske dyrt med månedskort, så kjøper det kun to-tre måneder om vinteren

-jeg får mosjon. dette holder meg frisk. Faktisk har jeg kun tatt ut egenmelding en dag i hele min yrkeskarriere. Min far er over 60 år og har syklet hver dag hele livet. Han er også veldig sjelden syk, så jeg tror det hjelper.

-miljøhensyn. Denne kloden skal gis videre til neste generasjon.

-tidsbesparende. Jeg kommer faktisk ofte raskere fram enn hvis jeg skulle tatt kollektivtransport, særlig med tanke på at kollektivtransporten er dårlig utbygd enkelte steder i byen

Si meg dere som er så mye imot syklister: Vil dere virkelig at alle syklistene i stedet skal kjøpe seg bil og kjøre hver dag? Da ville jo køene blitt mye lenger....En syklist kan man faktisk kjøre forbi, med flere bilder kommer man langsommere fram i byen. Tenk litt over påstandene dere slenger ut her. Og ja, jeg har opplevd som syklist at en taxi nesten kjørte på meg, mens vi hadde øyekontakt :overrasket: Det betyr jo at han gjorde det med vilje. Men selv om han nesten klarte å skade meg, så ønsker jeg ikke å skyte denne bilisten Jeg har også blirr påkjørt en gang, og da kom bilisten ut og kjeftet på meg (selv om han hadde vikeplikt :roll: ). Jeg ser det slik at slike mennesker har problemer i seg selv Desverre får slike folk kjøre rundt i trafikken.

Jeg er en hensynsfull syklist. Men det finnes desverre de som ødelegger syklistenes rykte ved å kjøre som pøbler. det samme gjelder bilister.

:)

:reise::hjerte: :sykkelsmiley:

Gjest gjest1
Skrevet

Si meg dere som er så mye imot syklister: Vil dere virkelig at alle syklistene i stedet skal kjøpe seg bil og kjøre hver dag? Da ville jo køene blitt mye lenger....En syklist kan man faktisk kjøre forbi, med flere bilder kommer man langsommere fram i byen.

Godt poeng.

Gjest gjest1
Skrevet
Enkelte har ymtet frampå at de vil skade andre trafikanter med vilje (både snakk om skyting av bilister og å smelle bildøra i syklisten). Folk med slike meninger burde aldri få slippe løs i trafikken.

Det var da pokker så seriøst du tok utsagnene også...

Gjest Gjest
Skrevet
Det var da pokker så seriøst du tok utsagnene også...

Ja, det er vel ikke så rart? Føler enkelte ganger det er krigstilstander ute i trafikken mellom syklister og bilister, noe denne tråden jo har avdeket.

Har selv opplevd bilist som med vilje prøvde å få meg ut av balanse (ja, faktisk :overrasket: ) og en veninne av meg fikk en bildør midt imot som førte til at hun brakk armen. :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Selv fikk jeg en syklist i full fart rett i ryggen da jeg var barn.

Vi var ute og gikk tur, mine foreldre og jeg, og jeg gikk med dukkevognen min. Var ca fire år den gangen.

Plutselig gikk jeg ikke med dukkevognen lenger, jeg lå gruset i asfalten...

Jeg tror moren min hadde et par saftige gloser på lur som hun brukte da..

Endret av mysan
Gjest gjest1
Skrevet

Går ut i fra at du tuller nå (men er jaggu meg litt usikker).

Mener du at man skal bygge velodromer for alle de titusenvis av menneskene som bruker sykkelen til trening? Er det klar over hvor mange milliarder det vil koste?Eller hva mener du egentlig med treningsbane?

Og hvordan skal disse så komme seg til "treningsbanen"?

Stå i kø med bilene sine sammen med deg?

Syklister blir jagd fra alle steder de holder til både fortau, veier og også skogen.

Jeg mener alle burde være gladere, jo flere som sykler.

Bilistene får færre å stå i kø med, og alle som betaler skatt slipper å sponse flere feite med livsstilsykdommer.

Til slutt vil jeg si at det er bra vi har NOTS (http://www.nots.no/).

Gjest Shadowlyn
Skrevet
Bilistene får færre å stå i kø med,

Det blir da ikke mindre kø når syklistene sykler i veien. Det er faktisk ikke alltid det er mulig å kjøre forbi.

Gjest gjest1
Skrevet
Det blir da ikke mindre kø når syklistene sykler i veien. Det er faktisk ikke alltid det er mulig å kjøre forbi.

Hva tror du ville skjedd om alle lot sykkelen stå i morgen og tok bilen i stedet?

Ville det blitt lengre eller færre bilkøer da tror du?

Alle syklister sykler heller ikke på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...