Gjest Protrainer Skrevet 1. mai 2006 #1 Del Skrevet 1. mai 2006 Da jeg var ute på en liten treningstur idag kom jeg til å tenke på følgende: Av og til forsurer hissigpropper opplevelsen av å trene. Jeg har vært borti folk som har ledd og bevisst kjørt på meg med sidespeilet, og folk som ligger på hornet og svinger forbi meg så jeg så vidt har unngått å blitt meiet ned. For ikke så lenge siden var det en sak om en bedre sykkelrytter som var blitt truet på livet av en trailersjåfør. Egentlig synes jeg ikke dette er overraskende. Alle kjører bil. Det er da rimelig at du finner det samme spekteret av personligheter bak rattet som ellers i dagliglivet. Noen av disse er av natur hissige, noen er mindre intelligente, og andre igjen er psykisk syke. Jeg er ingen trillende behandlingsinstitusjon. Hvis en trailersjåfør forsøker å kjøre meg ned, og senere stopper for å banke meg opp, hva skal jeg da gjøre? Skal la meg bli slått ned? Skal jeg si det er greit å bli overkjørt, fordi mannen selv ikke er skyld i at han er syk? Jeg har i den siste tiden tenkt på en annen utvei. Ja, det er synd at han er syk, men samtidig er han en fare for andre normale mennesker. Hvis han forsøker å kjøre ned meg, hva om jeg stopper han? Gi meg et godt argument for ikke å ta med skytevåpen når jeg trener, og skyte sånne sjåfører, eller bilene deres. Fortell meg hvorfor det er galt, for jeg klarer snart ikke lenger se hva som er galt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #2 Del Skrevet 1. mai 2006 Gi meg et godt argument for ikke å ta med skytevåpen når jeg trener, og skyte sånne sjåfører, 21 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #3 Del Skrevet 1. mai 2006 Gi meg et godt argument for ikke å ta med skytevåpen når jeg trener, og skyte sånne sjåfører, eller bilene deres. Fortell meg hvorfor det er galt, for jeg klarer snart ikke lenger se hva som er galt med det. ← Du har neppe bæretillatelse, og vil i så fall dømmes for drap eller drapsforsøk. Uansett om det var sjåføren 'som begynte'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #4 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvis du er istand til å bruke et skytevåpen etter å ha blitt kjørt ned av en trailer, hvorfor i helvete trenger du å trene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Protrainer Skrevet 1. mai 2006 #5 Del Skrevet 1. mai 2006 Så bortsett fra straffen, er alle enige om at slike psykisk syke like godt bare kan dø? På en øde landevei, med pistol med lyddemper, kan det godt tenkes jeg slipper unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #6 Del Skrevet 2. mai 2006 La oss tenke oss at du i stedet for en gal trailersjåfør treffer en riktig Kvinne. Når dere blir bedre kjent og hun spør "Is that a gun in your pocket or are you just happy to see me?" er det ganske flaut å innrømme at det faktisk er en pistol. HAr jeg lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #7 Del Skrevet 2. mai 2006 Syklist!!! Jeg har ofte lekt med tanken på å ta "dere" med bildøra, men har besinnet meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 2. mai 2006 #8 Del Skrevet 2. mai 2006 Jekyl og Hyde dette - for jeg vedder på at i det du setter deg inn i en bil irriterer du deg også grensesløst over "IDIOTEN" som ikke holder seg der han er ment å være i veibanen - nemlig utpå kanten!!! Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg kommer rundt en sving eller ut av en tunell og der - midt i veien er ikke bare en - neida, ofte to eller tre syklister eller turgåere på siden av hverandre!! I full forvirring over alle som fløyter og hytter med neven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 3. mai 2006 #9 Del Skrevet 3. mai 2006 Da jeg var ute på en liten treningstur idag kom jeg til å tenke på følgende: Av og til forsurer hissigpropper opplevelsen av å trene. Jeg har vært borti folk som har ledd og bevisst kjørt på meg med sidespeilet, og folk som ligger på hornet og svinger forbi meg så jeg så vidt har unngått å blitt meiet ned. For ikke så lenge siden var det en sak om en bedre sykkelrytter som var blitt truet på livet av en trailersjåfør. Egentlig synes jeg ikke dette er overraskende. Alle kjører bil. Det er da rimelig at du finner det samme spekteret av personligheter bak rattet som ellers i dagliglivet. Noen av disse er av natur hissige, noen er mindre intelligente, og andre igjen er psykisk syke. Jeg er ingen trillende behandlingsinstitusjon. Hvis en trailersjåfør forsøker å kjøre meg ned, og senere stopper for å banke meg opp, hva skal jeg da gjøre? Skal la meg bli slått ned? Skal jeg si det er greit å bli overkjørt, fordi mannen selv ikke er skyld i at han er syk? Jeg har i den siste tiden tenkt på en annen utvei. Ja, det er synd at han er syk, men samtidig er han en fare for andre normale mennesker. Hvis han forsøker å kjøre ned meg, hva om jeg stopper han? Gi meg et godt argument for ikke å ta med skytevåpen når jeg trener, og skyte sånne sjåfører, eller bilene deres. Fortell meg hvorfor det er galt, for jeg klarer snart ikke lenger se hva som er galt med det. ← Nei, si det du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Protrainer Skrevet 4. mai 2006 #10 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jekyl og Hyde dette - for jeg vedder på at i det du setter deg inn i en bil irriterer du deg også grensesløst over "IDIOTEN" som ikke holder seg der han er ment å være i veibanen - nemlig utpå kanten!!! Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg kommer rundt en sving eller ut av en tunell og der - midt i veien er ikke bare en - neida, ofte to eller tre syklister eller turgåere på siden av hverandre!! I full forvirring over alle som fløyter og hytter med neven ← Lær deg trafikkreglene og ABC om trafikkvett først, da. Selv barneskoleelever lærer at det er best å ligge en meter (!) ut i veibanen. Dessuten snakker jeg da ikke om å skyte folk fordi jeg er irritert, jeg snakker om å knærte folk som er ute etter blod, og som tydelig ikke er helt gode i toppen. Sånne som stopper opp for å banke deg, eller som vil ta deg med bildøra. Hvordan ville du reagert dersom datteren din ble kjørt ned av en hissipropp som var drittlei syklister? Ja, to syklister ved siden av hverandre.. åååå så jævlig da. På en øde strekning hvor det kommer 1 bil hvert 10nde minutt. Ille at en sykler og snakker sammen på bondelandet i Norge. Du taper jo kanskje 5 sekunder på slikt. At ikke folk kan vise hensyn, makan ass. Lavmål. Men jeg kan kanskje ikke forvente stort mer av jenter. Det er en grunn til at du sjelden ser jenter som ikke har en låvevegg av et bakparti, og det er ikke sykkelmuskulatur jeg ser på da. Resten er kjederøykere og anorektiske. Og vi som er sunne må betale for at dere tetter til helsekøene fordi dere er hissige og feite. Endret 4. mai 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #11 Del Skrevet 4. mai 2006 Det er tøft å være syklist. -Hatet både av fotgjengere og bilister. Vi får i alle fall fin rumpe. Ja til flere sykkelstier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #12 Del Skrevet 4. mai 2006 Nei til sykkelstier. Hør på forskere- lag sykkelstriper og bredere vei. Sykkelstier er bare knot, tuklete og de har statistisk mye høyere ulykkesfrekvens. Spør syklistenes landsforbund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #13 Del Skrevet 4. mai 2006 Nei til sykkelstier. Hør på forskere- lag sykkelstriper og bredere vei. Sykkelstier er bare knot, tuklete og de har statistisk mye høyere ulykkesfrekvens. Spør syklistenes landsforbund. ← Er sykkelstiene knot og tuklete? Jeg synes det er knot og tuklete at jeg må ligge bak deg i fem minutter og ikke kommer forbi på grunn av møtende trafikk. Mulig det er landsbygda og en bil i timen der du sykler, men her hvor jeg kjører er det ikke det, og da er det faktisk grusomt irriterende med to syklister ved siden av hverandre midt i veien, mens sykkelstien ved siden av er helt folketom. Folk er jo ikke mye ute og går lenger heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 4. mai 2006 #14 Del Skrevet 4. mai 2006 Ikke tren i trafikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #15 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Nei til sykkelstier. Hør på forskere- lag sykkelstriper og bredere vei. Sykkelstier er bare knot, tuklete og de har statistisk mye høyere ulykkesfrekvens. Spør syklistenes landsforbund. ← Dette har jeg sett bl.a. i Danmark, og er jo helt suverent, men her i landet hvor vi ikke skal bruke penger vil det aldri bli gjort. Det er ikke alle steder det er plass til å utvide veien heller da. Her rundt Oslo er det ikke mange steder i det hele tatt, fordi folk bor helt i veikanten, og veibredden er fra den gangen det kjørte en bil i timen her også. mange av oss som trener, setter oss i bilen og kjører et stykke før vi kommer dit vi trener. Folk som trener ski, kjører ut i marka før de spenner på seg skiene. Kan ikke dere som sykler, ta sykkelen på bilen og komme dere ut av gryta før dere setter dere på sykkelen da? Til et sted hvor det ikke er så mye biler og tung trafikk. Eller blir det for knot og tuklete det også? Det er forresten en ting til som irriterer meg med syklister - de glemmer hvilke trafikkregler som gjelder for dem som kommer på hjul, og fyker over fotgjengeroverganger på hjulene sine som om de var fotgjengere plutselig. Inne i byen ser jeg dem sykle på rødt og mot kjøreretninger og hva som helst, så kanskje dere syklister er en rar rase, kanskje det ikke er oss andre? Endret 4. mai 2006 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #16 Del Skrevet 4. mai 2006 Er sykkelstiene knot og tuklete? Jeg synes det er knot og tuklete at jeg må ligge bak deg i fem minutter og ikke kommer forbi på grunn av møtende trafikk. Mulig det er landsbygda og en bil i timen der du sykler, men her hvor jeg kjører er det ikke det, og da er det faktisk grusomt irriterende med to syklister ved siden av hverandre midt i veien, mens sykkelstien ved siden av er helt folketom. Folk er jo ikke mye ute og går lenger heller... ← Og denne effekten er EN av mange grunner til at jeg HATER sykkelveier. Er det viktigere for deg at du slipper å vente 5 minutter, enn at vi unngår 5 ulykker? Sykkelstiene er på trynet. De passer høyst for bestemor på 80 på vei til REMA. Sykkelfelt og bedre vei er langt bedre, og brukes i større grad i europeiske land som f.eks Nederland. Dette er empirisk bevist. Grunnen til hvorfor det er sånn, må du gjerne spekulere i, en stor del av ulykkene skjer i overgangen fra sykkelvei til vei, og der er sykkelrytterne mye mer usynlige når de kjører på en sykkelvei. Det er ikke syklistenes feil at politikerne lager sykkelveier i norge. Norge har en lang tradisjon for å være infrastrukturelt og transportøkonomisk i bakleksa. Sikkert litt prestisje ute og går også. Ring syklistenes landsforbund hvis du vil informere deg. Når jeg leser det du skriver Mysan, så er det bare unnskyldninger for hissig lynne og utålmodighet. Gå i deg selv og skaff deg litt mer faktakunnskaper før du blir så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #17 Del Skrevet 4. mai 2006 Ikke tren i trafikken? ← Wow, for et praktisk forslag. Hva med å bare drite i å trene fullstendig? Vi har jo offentlig helsesystem som tar seg av slasker i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #18 Del Skrevet 4. mai 2006 Nei til sykkelstier. Hør på forskere- lag sykkelstriper og bredere vei. Sykkelstier er bare knot, tuklete og de har statistisk mye høyere ulykkesfrekvens. Spør syklistenes landsforbund. ← Det var det jeg mente. Heter det sykkelstriper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 4. mai 2006 #19 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Wow, for et praktisk forslag. Hva med å bare drite i å trene fullstendig? Vi har jo offentlig helsesystem som tar seg av slasker i Norge. ← Ja, for kan man ikke trene i trafikken, kan man ikke trene i det hele tatt. Hvorfor ikke ta ansvar for din egen sikkerhet og trene et sted hvor bilister ikke kan kjøre deg ned? Endret 4. mai 2006 av Shadowlyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #20 Del Skrevet 4. mai 2006 Ja, for kan man ikke trene i trafikken, kan man ikke trene i det hele tatt. ← Det finne andre aspekter ved å sykle som ikke går på mosjon. Når jeg sykler er det først og fremst for å forflytte meg fra et sted til et annet. Mosjonen er en side-effekt. Men jepp, ser at trådstarter skriver at hun sykler for å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå