Gå til innhold

Goth?


Gjest Bellatrix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det er litt rart det der... at de sier de er så fordomsfri, men så snart de ser en blond jente med store pupper f.eks, da er det klørne ut og det er ikke måte på!

Snakker ikke om alle da, så klart. Men mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart det der... at de sier de er så fordomsfri, men så snart de ser en blond jente med store pupper f.eks, da er det klørne ut og det er ikke måte på!

Snakker ikke om alle da, så klart. Men mange!

Det går vel begge veier. Vi mennesker er vel skapt til å ha fordommer mot alt som er anderledes enn oss selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem som helst kan kalle seg gother?

Det er selvsagt diverse kriterier, akkurat som en som vil kalle seg hiphop'er f.eks.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Det er selvsagt diverse kriterier, akkurat som en som vil kalle seg hiphop'er f.eks.. ;)

Men hva med:

Gothere har alle slags musikkstiler, de har ulike yrker, meninger og legninger. Det som ligger i det å være gother, er at du er åpen og godtar forskjelligheter mellom mennesker, og alle religioner.
Det høres ut som noe hvem som helst kan være uavhening av klesstil, musikksmak etc. Jeg blir bare mer og mer forvirra ev dette goth-begrepet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva med:  Det høres ut som noe hvem som helst kan være uavhening av klesstil, musikksmak etc. Jeg blir bare mer og mer forvirra ev dette goth-begrepet.

Mhm, alle kan potensielt være det dersom de selv ønsker å klasifisere seg som det. De aller fleste gothere har uansett en spesiell klesstil slik at de skiller seg ut i forlkemengden, noe de fleste sikkert har lagt merke til. Men ideologiene deres er slik jeg beskrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Mhm, alle kan potensielt være det dersom de selv ønsker å klasifisere seg som det. De aller fleste gothere har uansett en spesiell klesstil slik at de skiller seg ut i forlkemengden, noe de fleste sikkert har lagt merke til. Men ideologiene deres er slik jeg beskrev.

OK. Men hvis alle kan være det, hvorfor blir noen da kalt wannebegother, fake-gother eller rett og slett ekte gother?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Men hvis alle kan være det, hvorfor blir noen da kalt wannebegother, fake-gother eller rett og slett ekte gother?

Først; skal ikke tale for alle.. gothere er også individer. ;)

Tjaa, spør de som kaller hverandre for alt dette? ;)

Jeg kaller gothere for gothere og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.home.no/blackrose/goth/goth.htm

Jeg fgant denne, og den var litt oppklarende. Tenker jeg rett i at wannabe-gothere er fjortissene som kler seg i svart for å gjøre opprør mot mamma og pappa, mens de ekte gotherne ikke gjør opprør, men froblir gothere også i voksen alder?

Tjaa, du kan jo droppe gother'n og tenke hvorfor blir folk kalt wannabe, fake, fjortis osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Først; skal ikke tale for alle.. gothere er også individer. ;)

Tjaa, spør de som kaller hverandre for alt dette? ;)

Jeg kaller gothere for gothere og ferdig med det.

Jeg kaller også gothere for gothere. Det er derfor jeg blir så nysgjerrig på hvem som er ekte og ikke. Jeg ser jo folk som mer eller mindre bare går i svart, farger håret svart og sminker seg med veldig mørke farger. Da tenker jeg at det er en gother. I hvert fall hvis h*n går sammen med andre med lignende klesstil. Jeg leste nettopp i lokalavisa om en ten-sing-jente som bare gikk i svart og ble kalt kristen-gother.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Tjaa, du kan jo droppe gother'n og tenke hvorfor blir folk kalt wannabe, fake, fjortis osv... ;)

Det er jo fordi man prøver hardt å etterleve noe man ikke er. Men for meg som ikke er gother(eller er jeg det?), så ser jeg ikke forskjell på hvem som er hvem. Og hvordan vet man det? Fjortisser er fjortisser, men man kan da ikke vite hva h*n vil fortsette med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå av den oppfattelsen av at folk får kalle seg det de vil. Altså, en kaller seg ikke kristen om man sier at gudstro er no tull, men du skjønner hva jeg mener.

Goth går nesten mer ut på ideologier enn kles- og musikkstil. Men i de senere årene hvor goth er blitt en større subkultur begynner ideologiene å falmne samtidig som presset på moten og musikken blir større og mer populært. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Ok. Dette var egentlig litt gøy. Jeg har liksom ikke helt forstått greia, men tror jeg begynner å skjønne mer nå. Ja, jeg er enig med deg i at folk må jo få kalle seg hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kommer helt ann på hvem du spør. Jeg gir deg sikkert et helt annet svar enn f.eks en gammel gother eller en gother på 16 ville gitt deg. Og de to ville i sin tur igjen antageligvis gitt deg forskjellige forklaringer. Man har forskjellige oppfattelser av hele greia, og det er helt individuelt om hvordan man identifiserer seg med en såpass stor og bred subkultur som gothkulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
Altså, det kommer helt ann på hvem du spør. Jeg gir deg sikkert et helt annet svar enn f.eks en gammel gother eller en gother på 16 ville gitt deg. Og de to ville i sin tur igjen antageligvis gitt deg forskjellige forklaringer. Man har forskjellige oppfattelser av hele greia, og det er helt individuelt om hvordan man identifiserer seg med en såpass stor og bred subkultur som gothkulturen.

Ja, jeg føler jeg får forskjellige svar utfra hvem som svarer. Sikkert derfor jeg blir litt forvirra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke rart da.. ;) Som sagt, goth går ut på å være individer og samtidig drite i om naboen kler seg i orange eller blått... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg har lest at gothere klarer seg bra i skole- og arbeidsliv. Kanskje jeg skal begynne å kalle meg gother, så blir jeg sett på som smart. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...