Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2006 #41 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Altså jeg sier bare hva jeg synes. Jeg synes at 2-4 ganger i året er ganske passe for bading av hund. og jeg synes faktisk at hunder som ALDRI bader lukter og er fettete og litt ekle. Det er sikkert ikke farlig å vaske den mer enn 4 ganger i året, men å vaske en vanlig hund så ofte som enkelte gjør her synes jeg er tull... Endret 3. mai 2006 av Lupi
Gjest Binna Skrevet 3. mai 2006 #42 Skrevet 3. mai 2006 Det blir jo alltid litt sånn når man ser ytterpungtene.. Og de er gjerne litt ekstreme for de fleste. Som Lupi skriver, å aldri vaske hunden sin er litt drøyt, og å vaske hunden med såpe HVER gang den har vært ute er også drøyt.
monikabrx Skrevet 4. mai 2006 #43 Skrevet 4. mai 2006 Bare for å ha sagt det, så mener jeg ikke att alle hunder bør bade hver 6 uke som min.... Men å alldrig bade hunden, å si att vi mennesker er redd for bakterier... Jeg liker verken møkk, bakterier eller småkryp., Så min hund bader,Har flott pels og sund hud..
Cherie Skrevet 4. mai 2006 #44 Skrevet 4. mai 2006 Jeg bader hunden min når det trengs. Hun har kort, glatt pels noe som betyr at hun ikke drar med seg skit inn i huset. Hun bades når hun har lekt for heftig med hannhunder (les stiv av deres sikkel) og når pelsen blir hakket for fet...dvs når man kjenner det på fingrene at hun trenger et bad. Ellers havner hun seff i dusjen om hun ruller seg i noe.....Hund lukter det aldri av henne, selv ikke når hun er bløt. Kan ikke tenke meg at hun bader mer enn 6 ganger i året... tror jeg. + de gangene vi spylrer henne når det er veldig varmt ute eller når hun bader selv såklart.
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. mai 2006 #45 Skrevet 4. mai 2006 Jeg bare lurer på en ting, dere som mener at alle hunder bør bades noen ganger i året, mener dere det samme om andre husdyr, som feks katter eller kaniner?
Gjest 2324 Skrevet 4. mai 2006 #46 Skrevet 4. mai 2006 Jeg mener ikke noe om andres hunder, men min hund trenger å bade innimellom. Har et marsvin og han/hun - er ikke helt sikker på hva det er lenger - bades et par ganger i året. Ikke fordi det trengs men fordi den liker det. Både hunden og marsvinet skal bades etterpå faktisk.
Gjest Binna Skrevet 4. mai 2006 #47 Skrevet 4. mai 2006 Jeg bare lurer på en ting, dere som mener at alle hunder bør bades noen ganger i året, mener dere det samme om andre husdyr, som feks katter eller kaniner? ← Kattene mine har jeg ALDRI badet. Men den ene fikk jeg samboern til å spyle etter at den hadda hatt diare.. Kattene vasker seg selv hele tiden, så de lukter bare deilig Jeg lurer også på hva f.eks Donna ville gjort hvis hun hadde hatt en katt?
Gjest Donna Skrevet 4. mai 2006 #48 Skrevet 4. mai 2006 Jeg har hatt mange katter oppigjennom årene - men katter er verdens rensligste dyr - de vasker seg selv hele tiden. Ser at jeg får mye pes på grunn av at jeg skyller av hunden min hver gang jeg har gått tur med ham . Da vil jeg bare spør de som peser verst her inne: Har dere langhårede hunder ? Har dere langhårede hunder med hvit pels ? Har dere sett hvordan en langhåret hund ser ut etter en tur over jorder der det går andre dyr ? Har dere sett hvordan langhårede hunder ser ut etter en tur i skogen ? Vet dere hvor ofte jeg finner flått, mark, og andre smådyr i pelsen hans ? Vet dere hvor mye salt som setter seg fast i pelsen hans på vinterstid ? Jeg vet ikke hvordan dere har det hjemme hos dere - men det kunne vært interessant å ta en titt etter noen måneder med en langhåret uvasket hund i huset ... Ikke for å snakke om hvordan det må lukte etterhvert
Gjest Binna Skrevet 4. mai 2006 #49 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jeg har hatt mange katter oppigjennom årene - men katter er verdens rensligste dyr - de vasker seg selv hele tiden. Ser at jeg får mye pes på grunn av at jeg skyller av hunden min hver gang jeg har gått tur med ham . Da vil jeg bare spør de som peser verst her inne: Har dere langhårede hunder ? Har dere langhårede hunder med hvit pels ? Har dere sett hvordan en langhåret hund ser ut etter en tur over jorder der det går andre dyr ? Har dere sett hvordan langhårede hunder ser ut etter en tur i skogen ? Vet dere hvor ofte jeg finner flått, mark, og andre smådyr i pelsen hans ? Vet dere hvor mye salt som setter seg fast i pelsen hans på vinterstid ? Jeg vet ikke hvordan dere har det hjemme hos dere - men det kunne vært interessant å ta en titt etter noen måneder med en langhåret uvasket hund i huset ... Ikke for å snakke om hvordan det må lukte etterhvert ← Det var ikke meningen og pese deg, sorry. Mine dyr har ganske kort pels, og ikke helt hvit.. Her ser det ikke strøkent ut til enhver tid. Endret 4. mai 2006 av Binna
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #50 Skrevet 4. mai 2006 Det anbefales visst ikke å bade hunden oftere enn to ganger i året, men jeg synes det har noe med hvor man bor. Her i Oslo er det grisete langs veiene og en liten hund får alt asfaltstøvet fast i pelsen under magen og på labbene. Den vil slikke seg for å rengjøre seg selv, og jeg synes det er mer fornuftig å dusje bikkja under magen og på bena etter en tur i sølevær enn å la den slikke i seg all forurensingen. Han liker forresten å bli badet og er i kjempehumør etterpå. Han vet forskjell på bad og dusj og går selv inn på badet etter en tur i høljevær. Jeg bruker ikke hundeshampo, en dusj er nok bortsett fra de to badene han får vår og høst.
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. mai 2006 #51 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jeg har hatt mange katter oppigjennom årene - men katter er verdens rensligste dyr - de vasker seg selv hele tiden. ← Det gjør faktisk hunden min også, hun vasker seg akkurat som kattene gjør. (Men det er mulig hun er litt miljøskadet... ) Og grunnen til at jeg spør som jeg gjør er at noen her gir uttrykk for at alle hunder bør vaskes minimum så og så ofte, mens jeg mener at en del hunder ikke har behov for det, bla min. Hunden min er helt korthåret, og har ikke underpels, noe som gjør henne veldig selvrensende og hun er i tillegg flink til å vaske seg selv. Dermed vasker vi henne kun ved behov, dvs når hun har blitt veldig gjørmete, og det skjer kanskje en gang i året. Hadde jeg hatt en svær hårball av en hund hadde jeg nok blitt nødt til å vaske den oftere, jeg også. Endret 4. mai 2006 av Varg-Menja
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #52 Skrevet 9. mai 2006 Jeg bader han om sommeren, da kan han ligge ute og tørke. Hater lukten av våt hund. Min lukter skikkelig godt når han blir badet. Når jeg får en annen plass å bo, skal jeg bade han om vinteren også. Jeg tror likevel ikke man bør overdrive. En gang annenhver månede er vel passende tror jeg.
Gjest Ninakanin Skrevet 9. mai 2006 #53 Skrevet 9. mai 2006 Dette her er et typisk eksempel der folk synes alle som bader hunden oftere enn de selv gjør, er hysteriske, mens de som bader den sjeldnere, er urenslige. KG i et nøtteskall. ← Jeg tenkte akkurat det samme! Jeg bader bikkja etter behov. Er det saltet mye på vinteren skyller jeg potene etter tur. Er han gjørmete skyller jeg ham også etter tur, enten det er sommer vinter eller vår. De siste årene blir det også litt mer skylling på buken, for han løfter ikke beinet like godt når han tisser lengre, og han lukter strammere enn han strengt tatt trenger å gjøre avogtil. Begynner han å bli vel fettete, så bader jeg hele hunden med hundeshampoo. Men noe sånn ca-greier på hvor mye, det har jeg ikke! Jeg vasker meg selv også etter behov, jeg! Funker fint det!
Gjest Raffeline Skrevet 9. mai 2006 #54 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har hatt mange katter oppigjennom årene - men katter er verdens rensligste dyr - de vasker seg selv hele tiden. Stort sett er/ gjør katter det ja. men ikke min kastrerte hannkatt.. Jeg har ingen planer om å vaske han heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå