Gå til innhold

engler............

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym 10

Ja nå håper jeg du er den rette som leser dette???

Jeg jobber i barnahge 3-6 år, vi har i år bestemt vi skal lage en engleby, noen forlsag til fin og lette og lage for barn ??????????

Håper jeg får inn masse tips!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Hvis dere kjøper kakeservietter så er jo englekjolen klar - del i fire og rull sammen til kremmerhus. Hode av isopor- eller vattkule med pålimt hår - vinger av tyll eller sølvfargede piperensere....

Det hørtes kosellig ut - håper dere får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hva med pastaengler?

Du trenger penne- og sløyfepasta som limes sammen, ha ei kule som hode og lim på englehår...kjempefine.... spray de med gull eller sølvifarge etterpå...

Svibel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Til kroppen kan du bruke halvsirkler av papp som du ruller sammen til kremmerhus. Lim på kakeservietter, sånne med mønster som er runde. Til hodet blir det fint med isoporkuler og litt pålimt gullhår. Til vinger går det an å klippe til hvit kreppapir som man krøller litt sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med piperensere, som dere bøyer og surrer:

Ring i den ene enden til hode, og fortsetter ned til en fot. Så bøyes den andre foten og surres rundt kroppen og ut til en arm. Så klippes en annen arn litt kortere, og surres til kroppen.

Deretter:

Er det filt det heter??? Ihvertfall klippes dette til vinger, kjole osv. Kanskje putte vatt imellom, og to biter limes fast i hverandre, med piperenserkroppen i mellom.

Husk litt garnhår eller bomull, og til slutt ei løkke til å henge det på treet.

Englene kan pyntes med glitter e.l.

Og det kan lages røde filt-hjerter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...