Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå skal jeg også lese Honningfellen av Unni Lindell. Får snart den nye til Anne Holt også, men har blitt litt skeptisk etter å ha lest et par kritikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på slutten av Vill lavendel, en nydelig bok som jeg skal lese en gang til! Selv om jeg er ganske frankofil av meg og kjenner Paris og Marseille hvor store deler av handlingen foregår, så tror jeg ikke den er bare for spesielt interesserte.

Kort fortalt:

Den handler om en bondedatter, Simone, fra en lavendelfarm I Provence. DA faren dør blir Hun sendt til Marseille for å jobbe på et nedslitt pensjonat. I Marseille oppdager Hun musikkteaterene, og finner veien til scenen.

Derfra reiser Hun til Paris med mål om å bli en stor stjerne I underholdningsbransjen, hviket Hun klarer. Så kommer krigen, Tyskerne inntar Frankrike, og Simone slutter seg til motstandsbevegelsen. Nå ER Hun tilbake I Marseille under påskudd av å sette opp en forestilling der, mens Hun egentlig hjelper motstandsmenn UT av landet. Hun får dessuten opprettet en celle I Provence ved hjelp av sim familie og venner hjemme på gården.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

nettopp ferdig med honningfellen,grei nok bok. i sommer har jeg lest menn som hater kvinner,jenta som lekte med ilden og ble for en ukestid siden ferdig med luftslottet som sprängdes av stieg Larsson.De bokene synes jeg er utrolig bra og handlingsmettet så,det skal litt til å matsche det.

:skratte: har begynt på Svart arv av Tamara McKinley,dette er en historisk roman.trenger noe annet enn krim nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...