Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Khaleid Hosseini - The Kite Runner

Veldig skuffet over den faktisk, synes ikke den er fantastisk. Tar seg opp på slutten, men starten synes jeg rett og slett er flatt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan liker du den? Har sett på den selv...

Jeg òg.

-------------

I går kjøpte jeg "Menn som hater kvinner" og gleeeeder meg til å dykke ned i den etter å ha lest alle gode anmeldelser.

Jeg likte den faktisk ganske godt. Den hadde fint driv og var lettlest. Nå har jeg lest mest spenning den siste tiden, så det var greit med en rolig krimbok og. For dette er absolutt ikke den mest spennende boken jeg har lest. Men en enkel og grei bok som var lest ut på ei helg, men ikke ei bok som man ha i bokhylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå leser jeg "about a boy" av nick hornby. kvier meg litt til å starte på harry potter... den kommer nok til å bli litt for altoppslukende til hva jeg har tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er endelig i gang med Stieg Larsson "Menn som hater kvinner". Kun kommet til 30.side - den har enda ikke vekket leselysten i meg, men det tar seg vel opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig i gang med Stieg Larsson "Menn som hater kvinner". Kun kommet til 30.side - den har enda ikke vekket leselysten i meg, men det tar seg vel opp...

Den boka startet veldig treigt, jeg slet med de første 50-100 sidene. Men etter det så leste jeg vel nesten uten opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser "Det tredje tegnet" av Yrsa Sigurdardottir (eller noe sånt). :klø: Det handler om mordet på en tysk student på Island, islansk svartekunst og hekseprosesser på 1600-tallet. Handlingen er i nåtid altså...

Den boken kjøpte jeg også for ikke så lenge siden, men har ikke fått begynt på den ennå(som så mange andre av de mange bøkene jeg har hjemme) :sjenert:

Har begynt på den første boken i "Det Mørke Tårn" serien av Stephen King, boken heter "Revolvermannen". Har ikke kommet så langt, men den virker ganske interessant hittil

Endret av Altena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karin Fossum - Den som elsker noe annet

Denne leser jeg også for øyeblikket, har kommet godt over halvveis og syns den er lettlest og grei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg leser The Day Room, av Don DeLillo. Det er et skuespill, og hittil (jeg har lest litt ut i akt 2) virker det hele svært så surrealistisk, og man kan ikke vite noe som helst om hva som er reellt og ikke. :)

Etterpå vurderer jeg å gi Pesten av Albert Camus nok en sjanse. Jeg har hatt en tendens til å legge den bort til fordel for andre ting tidligere, men nå føler jeg meg i humør til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry Potter and the Philosopher's Stone. Måtte begynne på serien på nytt igjen etter å ha lest ut den siste boka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moral for vakre piker av Alexander McCall Smith. Bok tre i Damenes detektivbyrå nr 1

ahhh... de er bra! har lest absolutt alt han har skrevet. men du burde virkelig lese dem på original-språket. forfatteren er jo kjent for sitt spesielt gode språk, og dèt er det ikke så lett å oversette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tråd med mange gode tips! :)

Nå leser jeg The Night Watch av Sarah Waters, veldig god bok så langt. Vakkert og levende språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh... de er bra! har lest absolutt alt han har skrevet. men du burde virkelig lese dem på original-språket. forfatteren er jo kjent for sitt spesielt gode språk, og dèt er det ikke så lett å oversette :)

Jeg leser de på orginalspråket, men oversatte av enn eller annen grunn tittelen til norsk!!

Ja, kjempebra bøker, og språket er godt!! Lune, varme bøker, selv om det er krim-light!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...