Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Jeg leser Harry Potter and the deathly Hallows.

Prøver å lese litt sakte så den skal vare så lenge som mulig, men det går ikke spesielt bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser Creme Fraiche av Suzanne Brøgger.

(Omtalt som "den danske feministlegenden" da jeg googlet litt.) Ganske artig bok, relativt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest Dødens codex av Gert Nygårdshaug. Har veldig lyst til å lese alle Drum-bøkene i riktig rekkefølge.

For tiden så holder jeg på med Jenta som lekte med ilden av Stieg Larsson. Elsket den første og kjenner at jeg allerede er dratt godt inn i denne boken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Harry Potter and the deathly Hallows.

Prøver å lese litt sakte så den skal vare så lenge som mulig, men det går ikke spesielt bra :ler:

Det prøvde jeg også. Sjanseløs. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå leser jeg "Et velsignet barn" av Linn Ullmann.

--- og det går treeeegt, har kommet til side 100 og noe, kjedelig så langt, men når jeg først har begynt å lese den så må jeg lese den ferdig.

----

De siste bøkene jeg har lest er:

- "Gulldronning, Perledronning", av Margaret Sjelbred. Tommelen opp for denne boka, kjempebra!

- "Et glass melk takk", av Herbjørg Wassmo. Denne anbefales på det varmeste. Kjempebra bok, med et sterkt tema. Du får deg en tankevekker av denne.

- "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene", av Anne B Ragde. Trodde aldri jeg kom til å like disse bøkene, men bøkene er faktisk kjempegode. Man blir liksom dradt inn i livet til personene i boka. Anbefaler disse også. Gleder meg til 3.ern kommer.

- "Ut å sjæle hester", av Per Petterson. Helt OK bok. Fengende når jeg leste den, men ikke noe jeg husker spesielt i ettertid.

- "Tidshjulet" av Robert Jordan. Dette er en fantasyserie på foreløpig 8 bøker, hver bok mellom 500 og 700 sider. For å sammenlikne med Tolkien så er Tolkien bare barnemat. Dette er en fantasyserie for vidrekommende. Den er bare fantastisk, jeg er mitt i historien selv når jeg leser. Det er en helt egen, fabelaktig verden i disse bøkene. Du klarer ikke slutte å¨lese når du først har begynt. Denne serien gir jeg 7 av 6! Den overstiger alt annet jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer ikke slutte å¨lese når du først har begynt. Denne serien gir jeg 7 av 6! Den overstiger alt annet jeg har lest.

:ler: Mannen min er sterkt uenig. Han ble så lei av at det aldri tar slutt, bok etter bok og nye karakterer som blir introdusert. Så han har gitt opp. Forøvrig har de vel kommet til bok 11 så langt, ikke 8. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mannen min er sterkt uenig. Han ble så lei av at det aldri tar slutt, bok etter bok og nye karakterer som blir introdusert. Så han har gitt opp. Forøvrig har de vel kommet til bok 11 så langt, ikke 8. ;)

oops, har kommet ut av tellinga gitt ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi for nybegynnere - Marian Keyes.

Siste uleste bok i hylla mi, så nå må jeg på bokhandel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Tidshjulet" av Robert Jordan. Dette er en fantasyserie på foreløpig 8 bøker, hver bok mellom 500 og 700 sider. For å sammenlikne med Tolkien så er Tolkien bare barnemat. Dette er en fantasyserie for vidrekommende. Den er bare fantastisk, jeg er mitt i historien selv når jeg leser. Det er en helt egen, fabelaktig verden i disse bøkene. Du klarer ikke slutte å¨lese når du først har begynt. Denne serien gir jeg 7 av 6! Den overstiger alt annet jeg har lest.

Denne begynte jeg på en gang i verden, trodde jeg kom til å like den, men min oppfatning er stikk motsatt av din: Barnemat i forhold til Tolkien. :erter:

Akkurat nå leser jeg Berlinerpoplene av Anne B. Ragde. Trodde ikke det var helt min type bok, så jeg har ikke brydd meg om å lese den før nå - og jeg hadde visst rett, den er ikke min type, hehe. Den er for så vidt grei nok, men det er mest tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi for nybegynnere - Marian Keyes.

jeg eeelsker alt hun har skrevet! elsker, elsker, elsker :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Stieg Larsson; Menn som hater kvinner.

Har lest ca 200 sider nå (av 550)- og har ett ord; OPPSKRYTT!

(Men forbeholder meg retten til å trekke det tilbake dersom boka storyen snart tar seg opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter and the Deathly Hallows. Nettopp begynt og gruer meg til jeg blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stieg larssons menn som hater kvinner har vært min bok de siste to ukene også. lest noe nå og da på ferie. Den startet innmari kjedelig. Jeg la faktisk boken bort og bestemte meg for å levere den tilbake igjen (til biblioteket), men så hadde jeg ikke noe annet å ta meg til en kveld, og tok den frem igjen (i mangel på noen alternativ bok) og så ble jeg hekta. Mysteriet er veldig spennende. Slutten og løsningen kom brått på likevel, og trådene ble for raskt trukket sammen, jeg kunne godt lest hundre sider til...

En god bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg enda vært à jour med hylla mi, jeg også! Men jeg er en virkelig hamster, og kan ikke se for meg at jeg noen gang vil komme gjennom alt jeg kjøper. Det er så mange bøker å lese og så liten tid! :sur:

Akkurat nå leser jeg selvbiografien til Paul Rusesabagina, Ekstremismens tidsalder av Eric Hobsbawm og Uroens bok av Fernando Pessoa. Liker dem alle sammen, selv om den andre er ganske tunglest for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stieg Larsson; Menn som hater kvinner.

Har lest ca 200 sider nå (av 550)- og har ett ord; OPPSKRYTT!

(Men forbeholder meg retten til å trekke det tilbake dersom boka storyen snart tar seg opp)

Første del av boka er litt småkjedelig og forvirrende. Men det tar seg virkelig opp sånn midt i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stieg Larssons andre bok "piken som lekte med ilden" er i hvertfall dødsbra! den har jeg lest i ferien, og tror det er en av de mest spennende bøkene jeg har lest noengang! :lese: leste den ut på to dager.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest "Jenta som lekte med ilden" nå i ferien. Synes den var enda bedre enn "Menn som hater kvinner"! Gleder meg til den siste boka kommer på norsk!

Ellers har jeg hørt "Harry Potter and the Half-Blood Prince" på lydbok og lest "Harry Potter and the Deathly Hallows". Elsker de bøkene :)

Av andre bøker jeg har lest i det siste kan jeg bl.a. anbefale "Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen" av Håkan Nesser og Tore Renbergs bøker om Jarle (Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim).

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage
Første del av boka er litt småkjedelig og forvirrende. Men det tar seg virkelig opp sånn midt i boka.

Nåja- at den virkelig tok seg opp vil jeg ikke si den gjorde. Helt gjennomsnittelig og tidvis kjedelig (mulig jeg har lest for mye krim og dermed er blitt for kravstor)...

Men men, boka er nå utlest og har kastet meg over Unni Lindell; Orkestergraven.

Tror jeg på en eller annen måte har klart å forbigå denne til nå (eller bare glemt at jeg har lest den og hvordan begynnelsen er)- ellers tror jeg at jeg snart har lest det meste innen ny norsk og svensk krim... Er inne i en "må ha det- bare må ha det" av lettlest skandinavisk krim,

kanskje noen har noen tips?

(Ps: kjøper såpass mye bøker gjennom året at jeg ser gjerne at den er å få som pocketbok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...