Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Nettopp ferdig med «Om utregning av romfang - III» av Solvej Balle. Skulle ønske jeg hadde nr fire klar, men må nok innom bokbutikk snarest. I mellomtiden har jeg begynt på Elizabeth Strouts «My Name is Lucy Barton». Likte veldig godt bøkene om Olive Kitteridge så har lenge tenkt å lese mer av denne forfatteren

Endret av Lill3My
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Håndball eller helvete av Johanne Scheen Jahnsen

Anonymkode: 2957b...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser Donna Tartts "The Little Friend". Jeg likte godt "The Secret History", og denne boken er også lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehøna_21 skrev (På 21.5.2024 den 22.36):

Skal begynne på denne:

IMG_9124.jpeg

Den er det så mange gode anmeldelser av, men jeg har forsøkt tre ganger å lese den men gitt.opp hver gang. Slutter aldri fascineres over hvor ulikt en og samme bok kan oppleves av ulike personer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp lest "Barbeint helt opp til hodet" av Lars Egeland. Ellers leser jeg mest Donald Duck og Donald Pocket.

Mann, 50+

Anonymkode: 8ac86...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (15 timer siden):

Den er det så mange gode anmeldelser av, men jeg har forsøkt tre ganger å lese den men gitt.opp hver gang. Slutter aldri fascineres over hvor ulikt en og samme bok kan oppleves av ulike personer 

Enig!! Jeg har under 100 sider igjen så kommer meg igjennom. Men gir meg ingenting, syns den er kjedelig og dårlig skrevet.🥱 Men sett at det er bra anmeldelser av den og det er fascinerende ja😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min skam" av Nadia Ansar. Kona til Venstre-politiker Abid Raja, advokat og tidligere minister. Jeg har lest bøkene både søsteren hans og han selv har skrevet også. Veldig interessant å lese om hvordan livet er for de som står med en fot i hver leir, både den norske kulturen og den pakistanske, som foreldrene deres tviholder på.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotehøna_21 skrev (9 timer siden):

Skal begynne på denne i dag: 

IMG_9164.jpeg

Gled deg, den er fantastisk. Liker du den, vil du kanskje også like The Glass Castle av Jeanett Walls. Litt i samme gate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Anything is Possible" av Elisabeth Strout. Nr to av fire i Amgash-serien. Liker for så vidt godt at så mange av bøkene utspilles i samme område. Det er f.eks. løse referanser til Olive Kitteridge, som er ekstra stats for meg som har lest og elsket de bøkene. Samtidig kan alle bøkene leses for seg selv, så man kan lese som man vil uten å måtte lese alt i riktig rekkefølge, eller lese rett etterhverandre for å huske alt.

Rotehøna_21 skrev (9 timer siden):

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har akkurat startet på «Sommaren 1985» av John Ajvide Lindquist. 

Anonymkode: 39ffd...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (21 timer siden):

Gled deg, den er fantastisk. Liker du den, vil du kanskje også like The Glass Castle av Jeanett Walls. Litt i samme gate :)

Jeg liker den veldig god allerede. 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant igjen "Blomster og blod" av Fredrik Skagen. Begynte på den for noen år siden, men den forsvant!  Nå skal den leses ferdig, synes den er så spennende at jeg ikke greier å legge den fra meg..

Anonymkode: df839...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er den siste i serien som er utgitt og oversatt til norsk. Det skal bli totalt sju bøker i serien, mener jeg iallefall å ha lest et sted. Syntes eneren var treg men leste toeren fordi jeg allerede hadde den i hylla og den slutta med en såpass god cliff hanger at jeg måtte ha treeren også, og det var vel egentlig først med nr tre at jeg virkelig ble glad i denne merkverdige serien om 18. november 

PXL_20240528_150022843.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...