Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 28.12.2018 den 2.01, Nadya skrev:

De som ikke leser, lever bare sitt liv. Men vi som leser lever mange liv.

Så fint sagt. Vi skjønner ihvertfall mer av andres liv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp ferdig med en gammel klassiker jeg følte for å lese på nytt. Har ikke lest den på sikkert 25 år;

"The call of the wild" av Jack London.

Husker ikke hva den  norske tittelen var, men jeg har lest den på begge språk. Leste den på engelsk nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bok min fetter skrev. Og jeg hater det

 Kan naboer og familie gi oss fritt valg? Takk

 Vi vil ikke såre

 Vi elsker gode bøker bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Jeg ble nettopp ferdig med en gammel klassiker jeg følte for å lese på nytt. Har ikke lest den på sikkert 25 år;

"The call of the wild" av Jack London.

Husker ikke hva den  norske tittelen var, men jeg har lest den på begge språk. Leste den på engelsk nå.

Når villdyret våkner. Kom på nå hvor glad jeg var i Martin Eden for mange, mange år siden. Fikk lyst til å lese den igjen. Har du lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, visp skrev:

Når villdyret våkner. Kom på nå hvor glad jeg var i Martin Eden for mange, mange år siden. Fikk lyst til å lese den igjen. Har du lest den?

Ja, det stemmer, Når villdyret våkner, det var det :)

Men den boken du nevner av Jack London har jeg ikke lest, nei. Ser den kom ut 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Million skrev:

Ja, det stemmer, Når villdyret våkner, det var det :)

Men den boken du nevner av Jack London har jeg ikke lest, nei. Ser den kom ut 1909.

Jeg leste vel førstnevnte også, men husker ikke mye av den nå. Martin Eden, derimot; leste den vel tre ganger eller så. Jeg tror den var ment å være en selvbiografi. Kan absolutt anbefales, men jeg har plukket opp bøker i voksen alder som jeg likte godt som ungdom, og blitt litt skuffa. Men kjente jeg fikk lyst til å lese den igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rumle skrev:

Nå har jeg begynt på 'Tvillingfeber' av Brit Bildøen og 'Fri vilje' av Helga Hjorth.

 

Gi gjerne en tilbakemelding på Fri Vilje 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TulleJenny skrev:

Gi gjerne en tilbakemelding på Fri Vilje 😊

Skal gjøre det :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset i Søgata

Nini Roll Anker

første opplag 1923. Skrevet i en annen tid , , med en annen tid sine normer og noen helt snodige ord. En tidsreise.  ❤️ 

Anonymkode: 39d9f...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The wreckage av Michael Robotham 

Han skriver så utrolig bra og variert krim. Fantastisk å endelig finne en god kriminalforfatter som evner å lage troverdig plott med mening i! Denne tar feks for seg konflikten mellom USA og Irak og Afghanistan, uten at det blir for historieprega aller belærende. Språkmessig er dette også solide greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catch 22 av Joseph Heller. 

Den er... Helt grei. Men jeg sliter nok litt med at jeg ikke syns den er like morsom som den syns selv, om det gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.3.2019 den 22.06, TulleJenny skrev:

Gi gjerne en tilbakemelding på Fri Vilje 😊

Tja, hva skal jeg si? Jeg synes først og fremst den var bedre skrevet enn jeg hadde forventet. Det var interessant å høre den andre sidens versjon, men også ubehagelig, fordi det er så privat og nært. Uansett, når jeg først hadde lest 'Arv og miljø' er jeg glad for at jeg leste denne også. Jeg føler de samlet sett gir ett mer balansert bilde. Så jeg anbefaler å lese den om du stadig sitter på gjerdet :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Tja, hva skal jeg si? Jeg synes først og fremst den var bedre skrevet enn jeg hadde forventet. Det var interessant å høre den andre sidens versjon, men også ubehagelig, fordi det er så privat og nært. Uansett, når jeg først hadde lest 'Arv og miljø' er jeg glad for at jeg leste denne også. Jeg føler de samlet sett gir ett mer balansert bilde. Så jeg anbefaler å lese den om du stadig sitter på gjerdet :)

 

Takk skal du ha, da blir det nok til at jeg leser den 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...