Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1Q84, slutten av bok 2.

Disse er rett og slett veldig vanskelige å legge fra seg! 

edit. Forfatteren er (selvfølgelig) Murakami

Hva handler den om? Universitetsårene til George W Bush?

"IQ84" eller "How a C-student became president!" eller "The American Dream: ANYONE can be President!" (Det siste der er faktisk et sitat)

Anyway: Hva handler den om? Seriøst, altså.

Glem det, jeg ble så utålmodig at jeg googlet det. Virker spennende. Har aldri hørt om Murakami, men wikipedia-artikkelen mer enn antyder at vi kommer til å bli BFF ganske kjapt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler den om? Universitetsårene til George W Bush?

"IQ84" eller "How a C-student became president!" eller "The American Dream: ANYONE can be President!" (Det siste der er faktisk et sitat)

Anyway: Hva handler den om? Seriøst, altså.

Glem det, jeg ble så utålmodig at jeg googlet det. Virker spennende. Har aldri hørt om Murakami, men wikipedia-artikkelen mer enn antyder at vi kommer til å bli BFF ganske kjapt.

Les bøkene! Etter min mening kan det nok være litt elsk/hat forhold til Murakami da han har en litt spesiell stil. Selv ble jeg fullstendig hektet etter første bok (After Dark), og for min del er 1Q84 jordbæret på kaken (eller noe slikt). I skrivende stund leser jeg den siste halvparten av bok 3, så man kan godt si at de er vanskelige å legge fra seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bøkene! Etter min mening kan det nok være litt elsk/hat forhold til Murakami da han har en litt spesiell stil. Selv ble jeg fullstendig hektet etter første bok (After Dark), og for min del er 1Q84 jordbæret på kaken (eller noe slikt). I skrivende stund leser jeg den siste halvparten av bok 3, så man kan godt si at de er vanskelige å legge fra seg :)

Det er på to do-lista mi. Jeg hadde egentlig tenkt å lese alt jeg kunne komme over om Dune, bare for å ha gjort det, men jeg kan vel kanskje snike inn en liten Murakami tidlig på leselista. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat ferdig med Lucinda Riley - Orkidéens hemmelighet

har nå begynt på Susan Crandall - å slentre plystrende forbi kirkegården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare Livet av Alice Munro. Synes absolutt den har gjort seg fortjent til Nobelprisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal lese Shaman's Crossing av Robin Hobb, Coalescent av Stephen Baxter eller Outlander av Diana Gabaldon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMa

Denne dødens kropp av Elizabeth George :)

Første jeg har lest i serien om Inspektør Lynley, da jeg ikke visste det var flere, men de neste bøkene kommer definitivt til å være flere i hennes serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Drap, løgn og fortielse – om politi, rettsvesen og manglende støtteapparat."

Rita E. Reistad.

I mai 2003 ble en 26 år gammel mann skutt og drept på åpen gate i Oslo. Drapsvåpenet eller motivet for mordet skal aldri ha blitt funnet eller offentliggjort. Drapsofferets mor mener at det ligger mye mer bak drapet på sønnen hennes, men at politiet nekter å etterforske dette mordet. Det er moren til drapsofferet som har skrevet denne boken, hvor hun snakker om hvordan det er å finne ut at sønnen hennes har blitt skutt og drept..

I tillegg skriver moren om hvordan hun føler at norsk politi og rettsvesen aldri snakket noe særlig med henne, eller ville høre på ting som hun prøvde å fortelle dem. I tillegg mener moren at enkelte saksdokumenter i sønnens drapssak er regelrett feil eller misledende, og blant annet inneholder utsagn og kommentarer som hun aldri hadde kommet med....

Anonymous poster hash: d8ecc...c46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp lest "Gutta i trehuset med 13 etasjer" med datteren, og skal straks begynne med "Gutta i det enda større trehuset med 26 etasjer". Vet ikke helt hvem som synes bøkene er mer morsom; jeg eller ungen. 

Jeg holder også på å lese "Triangel" av Eystein Hanssen. Veldig spennende. Egentlig. Selv om jeg har brukt sånn 1,5 år på å lese den... (Fordi jeg ikke "orker" sette av tid til det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på enda en Dune-bok. Fortsatt om "The Butlerian Jihad" og krigen mot den herskende maskinintelligensen "Evermind". Evermind er Skynet på syre og steroider, og den kontrollerer praktisk talt hele det store galaktiske imperiet som er beskrevet i Dune.

Denne bokserien er skrevet av Brian Herbert, sønnen til Frank Herbert i samarbeid med en Kevin J Anderson. Og språket og fortellerstilener merkbart forskjellig . Det er som Hobbiten sammenlignet med Ringenes Herre. Hobbiten var en liketil og grei fortelling om "Veien dit og tilbake", mens Ringenes Herre er svært intrikat med et mye rikere språk.

Men jeg har håp om forbedringer. Frank Herbert var en dreven forfatter da han skrev sin Dune-serie, mens sønnen ikke på langt nær har den samme erfaringen.

Bøkene er en serie med "origin stories" for både Atreides, Harkonnen, Tleilaxu, Ix, Navigatør-Lauget, Fremen på Arrakis, og mye annet. Og det er antydet ganske mye mer. I Frank Herberts Dune er f.eks Salusa Secundus en planet som er så fiendtlig at den brukes som straffekoloni og som treningsplass for Corrinofamiliens private hær, Sardaukar. I Brian Herberts bøker om den butlerianske jihad er Salusa Secundus senteret for alliansen "League of Nobles" og et rent paradis. Jeg antar at ett eller annet sted underveis kommer det til å skje noe dramatisk på Salusa Secundus.

Anyway, vi møter den første Fremen på Arrakis, og den første Atreides har akkurat ankommet Caladan og har begynt å flørte med en lokal kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ancillary justice av Ann Leckie. Begynte på den for en stund siden, men plukket den opp igjen nå, begynnelsen lover godt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...