Kattugla Skrevet 16. juni 2015 #7901 Del Skrevet 16. juni 2015 Chapterhouse Dune av Frank Herbert. Veldig interessant. Lite action, men fortsatt veldig kult. Jeg forstår ikke at noen ikke har laget en TV-serie eller en serie med filmer basert på bøkene til Frank Herbert. Jeg er sikker på at det fins et ganske stort publikum for denne historien, iallfall blant folk som er interessert i Science Fiction. En skikkelig flimatisering av Frank Herbert ville uten skygg av tvil blitt en klassiker og et must have for enhver nerd den neste 100 åra. Men vær så snill, ingen ny cheesy versjon à là David Lynch's Dune. For den var faktisk ikke så veldig bra, sammenlignet med hva den KUNNE vært. Yes! Tenk hva Jodorowsky kunne fått til om han hadde fullført filmen OG hatt tilgang til dagens teknologi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 16. juni 2015 #7902 Del Skrevet 16. juni 2015 En hellig allianse av A.J. Kazinski Har nettopp begynt på den, men den er lovende. Synes den er spennende allerede nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 16. juni 2015 #7903 Del Skrevet 16. juni 2015 Shadow and Claw - Gene Wolfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 16. juni 2015 #7904 Del Skrevet 16. juni 2015 Shadow and Claw - Gene Wolfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gardin Skrevet 16. juni 2015 #7905 Del Skrevet 16. juni 2015 Er nettopp ferdig med Løvetemmeren av Camilla Läckberg og Jenta på klippen av Lucinda Riley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. juni 2015 #7906 Del Skrevet 17. juni 2015 Yes! Tenk hva Jodorowsky kunne fått til om han hadde fullført filmen OG hatt tilgang til dagens teknologi! Ja. Jeg har sett de to miniseriene som er basert på Dune Messiah og Children of Dune, men de er så veldig tydelig Hallmark-produksjoner og det er ingen visjon der. Hallmark er ikke direkte dårlig, men det mangler liksom alltid noe. Jeg skulle virkelig ønske at filmbransjen var litt mer "OK vi vet at du er genial! Overveld oss!" i stedet for det byråkratiske "Lag noe som selger etter denne resepten!" som man ser så alt for mye av. Det var sånne folk som sørget for å ta Firefly av lufta, også. Gærninger. Når du har Joss Wheedon i regissørstolen og den entusiastiske gjengen som gestaltet mannskapet på Serenity, så kan det ikke bli galt. Da bør man bare la dem holde på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 17. juni 2015 #7907 Del Skrevet 17. juni 2015 Ja. Jeg har sett de to miniseriene som er basert på Dune Messiah og Children of Dune, men de er så veldig tydelig Hallmark-produksjoner og det er ingen visjon der. Hallmark er ikke direkte dårlig, men det mangler liksom alltid noe. Jeg skulle virkelig ønske at filmbransjen var litt mer "OK vi vet at du er genial! Overveld oss!" i stedet for det byråkratiske "Lag noe som selger etter denne resepten!" som man ser så alt for mye av. Det var sånne folk som sørget for å ta Firefly av lufta, også. Gærninger. Når du har Joss Wheedon i regissørstolen og den entusiastiske gjengen som gestaltet mannskapet på Serenity, så kan det ikke bli galt. Da bør man bare la dem holde på. Enig. Eller dvs jeg har ikke sett de mini-seriene, men jeg så filmen av Lynch for leeenge siden. Men det virker jo som det er oppgangstider for fantasi/scifi til tv-skjermen etter suksessen med Game of Thrones, så man kan jo alltid leve i håpet! Jeg leste nylig at American Gods av Gaiman skal bli til en serie og HBO skal jo lage en serie av Aasimovs Foundation. Mine toppønsker for tv i den nærmeste fremtid innebærer Dune og noe av Clarke og LeGuin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. juni 2015 #7908 Del Skrevet 17. juni 2015 Enig. Eller dvs jeg har ikke sett de mini-seriene, men jeg så filmen av Lynch for leeenge siden. Men det virker jo som det er oppgangstider for fantasi/scifi til tv-skjermen etter suksessen med Game of Thrones, så man kan jo alltid leve i håpet! Jeg leste nylig at American Gods av Gaiman skal bli til en serie og HBO skal jo lage en serie av Aasimovs Foundation. Mine toppønsker for tv i den nærmeste fremtid innebærer Dune og noe av Clarke og LeGuin Å, kult. Jeg likte American Gods. Og jeg leste Foundation-serien for mange år siden og digget den. Clarke har tonnevis av supert seriemateriale. 2001, 2010 og 3001 samt "Rendezvous with Rama". Den siste var virkelig storskala sci-fi! Ingen kan anklage ham for å ikke tørre å tenke stort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehøna_21 Skrevet 17. juni 2015 #7909 Del Skrevet 17. juni 2015 Har nettopp begynt på Stoner, er spent på denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 17. juni 2015 #7910 Del Skrevet 17. juni 2015 Veksler mellom All the light we cannot see og en ny runde med A Song of Ice and Fire-serien. Kindle er helt ypperlig på stranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 17. juni 2015 #7911 Del Skrevet 17. juni 2015 Å, kult. Jeg likte American Gods. Og jeg leste Foundation-serien for mange år siden og digget den. Clarke har tonnevis av supert seriemateriale. 2001, 2010 og 3001 samt "Rendezvous with Rama". Den siste var virkelig storskala sci-fi! Ingen kan anklage ham for å ikke tørre å tenke stort. Ja, man kunne virkelig lage noe episk av Rendevouz with Rama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 17. juni 2015 #7912 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) 1Q84, slutten av bok 2. Disse er rett og slett veldig vanskelige å legge fra seg! edit. Forfatteren er (selvfølgelig) Murakami Endret 17. juni 2015 av metempsychosis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. juni 2015 #7913 Del Skrevet 19. juni 2015 "A History of Knowledge" av Charles van Doren. Sveipedrag gjennom verdenshistorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7914 Del Skrevet 19. juni 2015 Lykkeformelen av Stefan klein, Tenk deg glad av David D. Burns og Lavendelhagen av Lucinda Riley. Anonymous poster hash: 255c5...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. juni 2015 #7915 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg tenkte at siden jeg har lest mye Dune i det siste, så skulle jeg fortsette med det. Ta den skikkelig ut, liksom. Så jeg begynte på "Dune Universe"-serien, med den første boka "The Butlerian Jihad", som omhandler krigen mot en kunstig intelligens som har slavebundet det meste av menneskeheten, bortsett fra noen få planetsystemer. The Butlerian Jihad blir nevnt ganske ofte i Frank Herberts bøker, men da som en forklaring på hvorfor man benytter de muterte navigatørene fra Lauget til å navigere mellom stjernene, og de spesielt avlede og trente Mentats i stedet for computere. Man vil ikke ta risikoen på en ny kunstig intelligens. Men jeg er litt skuffet. Frank Herbert var ikke bare visjonær, han var en genial forfatter også, IMHO. Og når han skrev om sine hovedpersoner, så kom man virkelig under huden på dem. Han benyttet seg av deres unike perspektiv, og gjorde dem levende. "The Butlerian Jihad" er så langt alt for episk for min smak. Den er beskrivende i et tredjepersons perspektiv og det er alt for mye handling og alt for lite refleksjon. Og maskinintelligensene som er beskrevet er alt for mennesklige. Når man tar deres perspektiv, så virker det alt for emosjonelt. De sentrale stjernesystemene som før utgjorde kjernen i det gamle imperiumet, nå under kontroll av Omnius (som jeg konstant feilleser som Ominus ) omtales som "synkroniserte", mens utkantene er "befengt" med "ville" mennesker. "Feral" er uttrykket som brukes. Det gir ingen mening. Men det handler kanskje mer om min oppfatning av hvordan en maskinintelligens ville være. Jeg ville ikke forvente NOEN gjenkjennbare mennesklige trekk, og en agenda som ikke uten videre ville gi noen mening for et menneske. Omnius og hans roboter og cymeks høres mest av alt ut som snobbete overklasse. Jeg har bare lest begynnelsen av den første boka, så kanskje det kommer seg litt etter hvert. Men jeg tenker stadig vekk "Frank Herbert, hvorfor døde du så tidlig?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 19. juni 2015 #7916 Del Skrevet 19. juni 2015 Best Served Cold - Joe Abercrombie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 21. juni 2015 #7917 Del Skrevet 21. juni 2015 A Storm og Swords - George R.R. Martin, lest av Roy Avers <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imperio Skrevet 21. juni 2015 #7918 Del Skrevet 21. juni 2015 Grey av EL James Altså, Fifty Shades of Grey (første boken) skrevet i Christian Grey's "point of view". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 21. juni 2015 #7919 Del Skrevet 21. juni 2015 Svøm med de som drukner - Lars Mytting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 21. juni 2015 #7920 Del Skrevet 21. juni 2015 Lucinda Riley - Orkidéens hemmelighet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå