Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Chapterhouse Dune av Frank Herbert.

Veldig interessant. Lite action, men fortsatt veldig kult.

Jeg forstår ikke at noen ikke har laget en TV-serie eller en serie med filmer basert på bøkene til Frank Herbert. Jeg er sikker på at det fins et ganske stort publikum for denne historien, iallfall blant folk som er interessert i Science Fiction. En skikkelig flimatisering av Frank Herbert ville uten skygg av tvil blitt en klassiker og et must have for enhver nerd den neste 100 åra. Men vær så snill, ingen ny cheesy versjon à là David Lynch's Dune. For den var faktisk ikke så veldig bra, sammenlignet med hva den KUNNE vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

"Spillover - Animal infections and the next human pandemic" av David Quammen.

Populær vitenskapelig bok om zoonoser (sykdommer som har sitt opphav i dyreriket og hvordan disse "hopper over" til menneskene, f.eks. HIV, Ebola, Nipah, Marburg, borreliose osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Nettopp ferdig med Oppgjørets tid av Alexander Wisting. Handler om et drap som begås i Christiania på 1700-tallet og jakten på morderen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg har begynt på MaddAddam-trilogien til Margaret Atwood etter å ha fått denne anbefalt. Er litt usikker enda. Har lest et par dystopiske romaner før som jeg har likt godt, men da var jeg yngre. Litt spent på hvordan dette utarter seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

"Spillover - Animal infections and the next human pandemic" av David Quammen.

Populær vitenskapelig bok om zoonoser (sykdommer som har sitt opphav i dyreriket og hvordan disse "hopper over" til menneskene, f.eks. HIV, Ebola, Nipah, Marburg, borreliose osv.)

Hva synes du? Av en eller annen grunn synes jeg sånt er utrolig spennende etter å ha tatt noen emner om tropesykdommer for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva synes du? Av en eller annen grunn synes jeg sånt er utrolig spennende etter å ha tatt noen emner om tropesykdommer for mange år siden.

Jeg synes boka er veldig spennende. Forfatteren gir ikke bare et innblikk i hvordan sykdommene utarter seg, men også historien bak (f.eks. HIV), årsakene til "spillovers" (og ulike dertilhørende teorier), hvilke konsekvenser epidemier kan ha for samfunnet (f.eks. Fugleinfluensa), hvordan økonomi kan være en del av årsaken bak zoonoser, og hvordan epidemier i det hele tatt kan oppstå. I tillegg gir den et lite innblikk i hvordan bl.a. epidemologi på tvers av landegrenser og kontinenter fungerer.

Jeg er i allefall såpass fornøyd med denne boka at jeg får lyst til å lære mer om de temaene som belyses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg synes boka er veldig spennende. Forfatteren gir ikke bare et innblikk i hvordan sykdommene utarter seg, men også historien bak (f.eks. HIV), årsakene til "spillovers" (og ulike dertilhørende teorier), hvilke konsekvenser epidemier kan ha for samfunnet (f.eks. Fugleinfluensa), hvordan økonomi kan være en del av årsaken bak zoonoser, og hvordan epidemier i det hele tatt kan oppstå. I tillegg gir den et lite innblikk i hvordan bl.a. epidemologi på tvers av landegrenser og kontinenter fungerer.

Jeg er i allefall såpass fornøyd med denne boka at jeg får lyst til å lære mer om de temaene som belyses.

Kult! Må sjekke om den er i e-bok med en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride & Predjudice for n'te gang. Denne gangen fordi de skal snakke om den (og kanskje den britiske serien) på StoryWonk.com.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig sensitiv av Elaine N Aron;" la sårbarheten bli din styrke". Ikke helt oppslukt nei, mer som psykologipensum egentlig. Fordi jeg synes psykologi er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på A Clash of Kings av George R.R. Martin, lest av Roy Dotrice. Liker Roy Avers sine versjoner myyyye bedre, men fant ikke hans utgave av denne boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunsten å høre hjerteslag - Jan-Philipp Sendker

Hva synes du om boka?

Jeg synes den var gørr kjedelig...

Jeg begynte på ny bok igår:

Syndefall av Paal Pettersen.

Ukjent forfatter for min del, men det frister å finne flere bøker av forfatteren siden jeg har stor sans for denne boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes:  Kunsten å høre hjerteslag    er veldig intr. Liker måten den er skrevet på.

Kanskje måten den skrives på ikke falt i smak hos deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...