Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Den Usynlige Krigen av Aage Borchgrevink (rådgiver i Den norske Helsingforskomité)

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1982429.ece

Da Sovjetunionen gikk i oppløsning, erklærte republikken Tsjetsjenia seg som selvstendig nasjon. Det var opptakten til den blodige konflikten med Russland, som har forvandlet Kaukasus til en voldsom krigssone utenfor medienes søkelys.

I 2005 og 2006 foretok Aage Borchgrevink to reiser i området. I Den usynlige krigen forteller han historiene til menneskene han møtte. Det er sterke beretninger om krigens grusomheter, og om hvordan mennesker bevarer sin menneskelighet i umenneskelige situasjoner. Deres øyenvitneskildringer forteller også historien om hvordan president Vladimir Putin samler det russiske imperiet på nytt.

link

:gråte:

At det går an! Og at ingen bryr seg!

Utrolig sterk bok, men også seriøs.

Åpnet øyene mine i hvert fall!

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lacuna

Hodejegerne av Jo Nesbø. Jeg har bare lest noen sider (fikk den i går), og foreløpig minner den litt om Wonderboy av Henrik Langeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

"The shadow of the torturer", første bok i "The book of the new sun", av Gene Wolfe.

Kjempebra til nå, elsker Dying Earth sjangeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrytelse og straff av Fjodor Dostojevskij

satt fengslet av boka til langt på natt i natt! Gleder meg allerede til å komme hjem i kveld å fortsette!

I tillegg til at jeg leser den hjemme- så leser jeg også denne

De Krenkede av Åsne Seierstad.

(men den leses kun annenhver helg- på kjærstebesøk mens han sover (jeg er morgenfugl))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Lykkeliky

Er akkurat ferdig med "The Childrens Blizzard" av David Laskin. Veldig fascinerende bok om en snøstorm som tok livet av 100-vis av barn i 1888.

Begynte på "Boktyven" i går og liker den godt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry's Diary: Top Secret

Trengte noe veldig lettleselig i varmen.(..) Men i grunn en ganske interessant bok. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...