Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
er den skrevet av tove nilsen?

si i så fall fra om den er bra, har den hjemme men har aldri lest den...  :kgblunk:

Etter travle dager har jeg omsider fått lest litt i Kreta-døgn. Er den bra? Nja, det er nok ikke den boken jeg kommer til å anbefale til andre, men for meg som ikke skal på sol-ferie, så fungerer den grei som en dagdrøm til varmere steder. Den har ikke noen egentlig handling utover at forfatteren er i Kreta, og består av observajoner og tanker om Kreta, menneskene som bor der, turistene som besøker og om reiselitteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Ragde skriver så utrolig levende. Det er jo ikke all verdens som skjer i bøkene, men de er langt fra kjedelige.

Jo, det er de! :ler:

Jeg kan ikke tro at jeg er den eneste som synes Berlinerpoplene er en flat og dårlig gjennomført bok!?

Jeg er akkurat ferdig med "med livet foran seg" av Emile Ajar, den er sånn bittersøt :)

Ja, den er god. Leste den for mange år siden, og husker jeg både lo av enkelte epiosder og fikk vondt av andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Berlinepoplene av Anne B Ragde er jeg ferdig med - og den var så flott!gleder meg til å se det som nyskrevet teaterstykke på Trøndelag teater til høsten.

Støtter de som leser Vindens skygge og liker den, den bør slukes på en gang...min bok gav meg nesten sitte og ligge sår...fantastisk bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg endelig kommet i gang med legenden om narnia som jeg har hatt planer om å lese siden januar.

Skolen er endelig ferdig og den tok mer tid enn det jeg hadde sett for meg dette halvåret..

Etter dette så blir det nok noe Dan Brown tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Nå er jeg dypt inne i "En kald dag i helvete" av Anne B. Ragde. Litt for dyrisk og erotisk for meg men samtidig fascinerende, så jeg pløyer meg nok gjennom.. (noe annet enn Berlinerpoplene og Arsenikktårnet syns jeg selv om jeg ser visse likheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat
Den har ikke noen egentlig handling utover at forfatteren er i Kreta, og består av observajoner og tanker om Kreta, menneskene som bor der, turistene som besøker og om reiselitteratur.

var det jeg mistenkte. derfor har den stått i hylla i noen år, kommer nok til å stå der litt til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Har akkurat begynt på den nye "Lost" boka, "truede arter". Gleder meg sinnsykt til å se om det er noen hemmeligheter de kommer til å avsløre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hufsa

Nå leser jeg Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.. har bare kommet til side 35

og heldigvis mange sider igjen..for denne virker vanvittig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg dypt inne i "En kald dag i helvete" av Anne B. Ragde. Litt for dyrisk og erotisk for meg men samtidig fascinerende, så jeg pløyer meg nok gjennom.. (noe annet enn Berlinerpoplene og Arsenikktårnet syns jeg selv om jeg ser visse likheter)

Jeg har kjøpt både "arsenikktårnet" og "en kald dag i helvete" de er de neste på programmet når jeg blir ferdig med eremittkrepsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg holder på med Da Vinci-koden. Har kommet ca halvveis, og foreløpig er jeg litt skuffet. Syns ikke at forfatteren skriver noe bra, men den er vel grei nok som enkel underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa
Jeg holder på med Da Vinci-koden. Har kommet ca halvveis, og foreløpig er jeg litt skuffet. Syns ikke at forfatteren skriver noe bra, men den er vel grei nok som enkel underholdning.

jeg har ikke lest boka, men hørt den på lydbånd men det er vel noe av det samme.. uansett så var det først etterpå jeg synes boka var bra, gikk og tenkte på den støtt og stadig. det synes jeg er så fint, noen bøker lever liksom videre etter at du er ferdig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Får lyst til å sluke isfolket enda en gang bare jeg ser du skriver det her. Skal du lese heksemesteren og sagnet om lysets rike også? Det er jo en serietrilogi.

Ikke sant? :) Har falt litt av Sagaen om Isfolket midt oppi alt eksamensstyret, men nå er ferien her, og da skal bok nr. 27 gjenopptas. Tenker nok at jeg ser innom de andre seriene også, ja. :Nikke: Fine serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat lagt fra meg Berlinerpoplene, og frem til jeg får kjøpt Eremittkrepsen så trøster jeg meg med Svarte Får av Gunnar Stålesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa
Nå har jeg akkurat lagt fra meg Berlinerpoplene, og frem til jeg får kjøpt Eremittkrepsen så trøster jeg meg med Svarte Får av Gunnar Stålesen.

svarte får leser jeg også nå, ikke kommet så langt enda da. Oppdaget stålesen når jeg begynte i en bokklubb for noen år siden og hovedboken var hans siste bok ansikt til ansikt, ble litt facinert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktfat

må bare si at jeg synes berlinerpoplene var en veldig fin bok! gikk og tenkte på folka der mens vi jobbet i hagen i går, ville bare inn og lese mer. veldig glad da jeg så at eremittkrepsene var en så direkte fortsettelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at jeg synes berlinerpoplene var en veldig fin bok! gikk og tenkte på folka der mens vi jobbet i hagen i går, ville bare inn og lese mer. veldig glad da jeg så at eremittkrepsene var en så direkte fortsettelse!

Blir så glad i Erlend og Krumme jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser "Historikeren", jeg. Men den er kjempetjukk og jeg leser saaakte, for jeg må liksom få med meg alt - helt ned til kommaene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...