Gjest litaågo Skrevet 25. august 2009 #3301 Del Skrevet 25. august 2009 Akkurat nå leser jeg Slutten i triologien De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad På tur ligger Om du kunne se meg nå av Cecilia Ahern og Lucifers Evangelium av Tom Egeland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 25. august 2009 #3302 Del Skrevet 25. august 2009 Bittersøt av Roopa Farooki I nødens stund leter man etter en å elske på de underligste steder Velkommen til Bollywood! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 25. august 2009 #3303 Del Skrevet 25. august 2009 Hvordan er den denne Lucifers Evangelium? Siden så mange leser den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glødelampe Skrevet 25. august 2009 #3304 Del Skrevet 25. august 2009 Nettopp ferdig med: Atiq Rahimi: Earth and ashes Halvlest: Knud Romer: Den som blunker er redd for døden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 25. august 2009 #3305 Del Skrevet 25. august 2009 Leser samtidig The return (Hislop) og De Velvillige (Littell) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #3306 Del Skrevet 25. august 2009 Har akkurat kjøpt meg Roy Jacobsens Vidunderbarn og gleder meg til å ta fatt på den i løpet av kvelden! Leser som regel (litt for) mange bøker samtidig, og holder også på med Oppmålingen av verden av Kehlmann, Stemmene fra Pamano (Cavre? Cabre?) og Kjell Askildsens Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. august 2009 #3307 Del Skrevet 25. august 2009 Focaults pendel av Eco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 26. august 2009 #3308 Del Skrevet 26. august 2009 Hvordan er den denne Lucifers Evangelium? Siden så mange leser den Jeg likte den godt. Hvis du har lest Engler og Demoner f.eks. så tror jeg du vil like denne også. Nå har jeg begynt på Miraklene i Santo Fico av D.L. Smith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 26. august 2009 #3309 Del Skrevet 26. august 2009 Har fått i dag i posten boka "Åpent sinn eller høl i hue?" som eg har alt lese 30 sider av. Huskar ikkje forfattarane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 26. august 2009 #3310 Del Skrevet 26. august 2009 Leser "Om skjønnhet" av Zadie Smith og STORkoser meg =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 26. august 2009 #3311 Del Skrevet 26. august 2009 Cathedral of the sea - (havets katedral) på engelsk. Veldig lik Ken Follets "Pillars of the earth" og "World without end" da. Men jeg elsker historiske romaner, så det får bare gå. Dessuten foregår den første boka i Barcelona, og Follets sine bøker i en fifiktiv by i Sørvest-england. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litaågo Skrevet 26. august 2009 #3312 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg likte den godt. Hvis du har lest Engler og Demoner f.eks. så tror jeg du vil like denne også. Nå har jeg begynt på Miraklene i Santo Fico av D.L. Smith Engler og Demoner står vel i et visst forhold til Da Vinci-koden, gjør den ikke? Mener å ha hørt at sistnevnte egentlig er en oppfølger av Engler og Demoner, til tross for at Da Vinci-koden ble først utgitt i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 26. august 2009 #3313 Del Skrevet 26. august 2009 Man skal egentlig lese Engler og Demoner først ja Men ok, om den Lucifers Evangelium har litt like trekk med disse bøkene er det absolutt noe for meg! Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #3314 Del Skrevet 26. august 2009 Test novellene til William Somerset Maugham!! Jeg trodde det var litteratur langt over hodet på meg, men kjempemoro lesning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 27. august 2009 #3315 Del Skrevet 27. august 2009 Hvordan er den denne Lucifers Evangelium? Siden så mange leser den Den er jeg akkurat ferdig med. Jeg likte den godt, og liker de tidligere bøkene over samme tema fra samme forfatter enda bedre. "Sirkelens ende" og "Paktens voktere" er tittelen på de to første, og forfatteren er Tom Egeland. Bøkene er i "Da Vinci-koden-sjangeren", men uten å være så heseblesende. Jeg anbefaler å lese "Sirkelens ende" først. Selvom bøkene er frittstående romaner er det en fordel å ha lest dem i rekkefølge for å bli kjent med den noe spesielle hovedpersonen og hans bakgrunn i den første boken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 27. august 2009 #3316 Del Skrevet 27. august 2009 Okei! Så det er nesten som en serie altså, søren at jeg bestilte Lucifers Evangelium i går på Haugenbok da Får vente med å lese den til jeg har kjøpt de to første da! Jeg bestilte også Betre død enn homofil i går, så den står som nestemann på leselista mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 27. august 2009 #3317 Del Skrevet 27. august 2009 Leser for tiden Extremely loud and Incredibly close av Jonathan Safran Foer. Kjempe fin og rar på en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 27. august 2009 #3318 Del Skrevet 27. august 2009 Okei! Så det er nesten som en serie altså, søren at jeg bestilte Lucifers Evangelium i går på Haugenbok da Får vente med å lese den til jeg har kjøpt de to første da! Det går sikkert fint å lese dem uavhengig av hverandre, også I og med at de to første bøkene kom for noen år siden, er det nok mulig å låne dem på biblioteket uten å måtte stå månedsvis på venteliste. Jeg skal bestille "Hollendergraven" av Monica Kristensen fra bokklubben nå (salg), så den står som neste bok på lista mi. (Har dessuten Boktyven i hylla, men er mer motivert for krim for tiden. Den blir nok neste bok ut.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #3319 Del Skrevet 27. august 2009 Engler og Demoner står vel i et visst forhold til Da Vinci-koden, gjør den ikke? Mener å ha hørt at sistnevnte egentlig er en oppfølger av Engler og Demoner, til tross for at Da Vinci-koden ble først utgitt i Norge... Det er ikke akkurat en oppfølger. DaVinci-koden kom etter Engler og Demoner, men det er ikke en fortsettelse. De handler om samme fyren, og det er vel en referanse et sted i DaVinci til noe som skjedde i Engler, men dett er dett. Det går helt fint å lese dem i omvendt rekkefølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #3320 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg leser "A dirty job" av Christopher Moore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå