Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Gjest litaågo

Akkurat nå leser jeg Slutten i triologien De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad :)

På tur ligger Om du kunne se meg nå av Cecilia Ahern og Lucifers Evangelium av Tom Egeland :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bittersøt av Roopa Farooki

I nødens stund leter

man etter en å elske

på de underligste steder

Velkommen til

Bollywood!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg Roy Jacobsens Vidunderbarn og gleder meg til å ta fatt på den i løpet av kvelden! Leser som regel (litt for) mange bøker samtidig, og holder også på med Oppmålingen av verden av Kehlmann, Stemmene fra Pamano (Cavre? Cabre?) og Kjell Askildsens Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er den denne Lucifers Evangelium? Siden så mange leser den :)

Jeg likte den godt. Hvis du har lest Engler og Demoner f.eks. så tror jeg du vil like denne også.

Nå har jeg begynt på Miraklene i Santo Fico av D.L. Smith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathedral of the sea - (havets katedral) på engelsk.

Veldig lik Ken Follets "Pillars of the earth" og "World without end" da.

Men jeg elsker historiske romaner, så det får bare gå. Dessuten foregår den første boka i Barcelona, og Follets sine bøker i en fifiktiv by i Sørvest-england.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Jeg likte den godt. Hvis du har lest Engler og Demoner f.eks. så tror jeg du vil like denne også.

Nå har jeg begynt på Miraklene i Santo Fico av D.L. Smith

Engler og Demoner står vel i et visst forhold til Da Vinci-koden, gjør den ikke? Mener å ha hørt at sistnevnte egentlig er en oppfølger av Engler og Demoner, til tross for at Da Vinci-koden ble først utgitt i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal egentlig lese Engler og Demoner først ja :) Men ok, om den Lucifers Evangelium har litt like trekk med disse bøkene er det absolutt noe for meg! Takk for tips :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell
Hvordan er den denne Lucifers Evangelium? Siden så mange leser den :)

Den er jeg akkurat ferdig med. Jeg likte den godt, og liker de tidligere bøkene over samme tema fra samme forfatter enda bedre.

"Sirkelens ende" og "Paktens voktere" er tittelen på de to første, og forfatteren er Tom Egeland.

Bøkene er i "Da Vinci-koden-sjangeren", men uten å være så heseblesende.

Jeg anbefaler å lese "Sirkelens ende" først. Selvom bøkene er frittstående romaner er det en fordel å ha lest dem i rekkefølge for å bli kjent med den noe spesielle hovedpersonen og hans bakgrunn i den første boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Så det er nesten som en serie altså, søren at jeg bestilte Lucifers Evangelium i går på Haugenbok da :fnise: Får vente med å lese den til jeg har kjøpt de to første da!

Jeg bestilte også Betre død enn homofil i går, så den står som nestemann på leselista mi! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Spinell
Okei! Så det er nesten som en serie altså, søren at jeg bestilte Lucifers Evangelium i går på Haugenbok da :fnise: Får vente med å lese den til jeg har kjøpt de to første da!

Det går sikkert fint å lese dem uavhengig av hverandre, også :)

I og med at de to første bøkene kom for noen år siden, er det nok mulig å låne dem på biblioteket uten å måtte stå månedsvis på venteliste.

Jeg skal bestille "Hollendergraven" av Monica Kristensen fra bokklubben nå (salg), så den står som neste bok på lista mi.

(Har dessuten Boktyven i hylla, men er mer motivert for krim for tiden. Den blir nok neste bok ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engler og Demoner står vel i et visst forhold til Da Vinci-koden, gjør den ikke? Mener å ha hørt at sistnevnte egentlig er en oppfølger av Engler og Demoner, til tross for at Da Vinci-koden ble først utgitt i Norge...

Det er ikke akkurat en oppfølger. DaVinci-koden kom etter Engler og Demoner, men det er ikke en fortsettelse. De handler om samme fyren, og det er vel en referanse et sted i DaVinci til noe som skjedde i Engler, men dett er dett. Det går helt fint å lese dem i omvendt rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...