Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Har nettopp lest ferdig boka Jeg var Rinnans fange av Alf Nielsen. Den kan anbefales, spesielt dersom man liker å lese om andre verdens krig. En viktrig bok som forteller om hva som skjedde med en ung mann under krigens dager i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ferdig med den, videre på

Dag Solstad- Armand V- fotnoter til en uutgravd roman.

Er i et veldig lesemodus for tiden- så her går det unna. Gleder meg til ferie og enda mer tid til bøker!

Har fullført den for lenge siden. I mellomtiden har jeg lest

Anna Karenina 1 av Leo Tolstoj

og er nå da naturligvis videre på

Anna Karenina 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg to bøker på en gang, det får jeg alltid hetta av!

Pianolærerinnen, av Elfriede Jelinek: Synes denne er fryktelig tung og kjedelig, men i og med at forfatteren er nobelprisvinner og greier, så føler jeg liksom at jeg må fullføre.... :sjenert:

Bikubesong, av Frode Grytten: Nydelig bok! :) Har lyst til å lese hele tiden... Merker ikke engang at den er på nynorsk (som jeg ellers sliter veldig med!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alias Grace" av Margaret Atwood, veldig bra så langt, en av mine favorittforfattere.

"Bikubesong" synes jeg også var nydelig, kan anbefale andre av Grytten sine novellesamlinger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kråkaa

Jeg leser Egalias døtre av Gerd Brantenberg...Meeeerkelige greier :fnise:

Alt er opp ned..Mennene er det svake kjønn og kvinnene regjerer. En ung gutt har nettopp begynt med PH (PenisHolder..) og vært på prøveball hvor jentene sjekker opp gutter og tar dem med på prøverommet..De mest atraktive mennene er de som er korte,litt kraftige og liten penis..

Selve språket er også snudd på hodet. Isteden for jomfru så heter det jomherr. Istedet for man skrives det dam; "Dam må alltid passe på å ha varme klær om vinteren"

Tok litt tid til å venne seg til at alt er motsatt men den er litt gøyal selv om den er litt sprø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson.

Regnet med at denne triologien ville være oppskrytt, men den er fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vera_*

Leser veldig mye, har alltid en eller flere bøker jeg holder på med men i løpet av det siste har jeg lest:

Bienes hemmelige liv, husker ikke forfatteren men likte boken.

Øya av Victoria Hishlop (tror det var det hun het) Anbefales!

Har lest alle bøkene til Dan Brown og holder nå på med Iskaldt Bedrag, Har sålangt likt alle bøkene av denne forfatteren.

Har også lest alle bøkene til Margit Sandemo, begynte med Lysets rike da jeg var ca 14år gammel (er 24 nå) og har alltid likt disse bøkene, har også lest seriene Ulveøyne og Rimfrost av Trude Brænne Larsen.

Ellers er jeg en lesehest og leser det meste jeg kommer over enten det være bra eller mindre bra.

Har du ikke lest DaVinci koden vil jeg gjerne anbefale den.

Trenger du noe lettlest og spennende er Margit Sandemo ett godt valg etter min mening ihvertfall, hun har mangen enkeltstående romaner som er helt lesbare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ferdig med Khaled Hosseini's "Tusen strålende soler" i dag.

Gleder meg til å finne en ny bok å lese, men vet ikke helt hvilken enda. Må ta en tur på biblioteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...