Gjest Frk. Grønn Skrevet 23. mai 2007 #1121 Del Skrevet 23. mai 2007 Animal Farm av George Orwell. Har lest den før, men den er utrolig bra når man vet hva den er et symbol på, og ikke bare leser den som en "barnebok" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pemille Skrevet 23. mai 2007 #1122 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg leser faktisk Andrekoneguiden av Ann Kunish og Veslemøy Østrem. Ikke er jeg andrekone, og ikke har jeg umiddelbare planer om å bli det, men er skilsmissebarn selv med alle de erfaringene man får. I tillegg har jeg nettopp begynt på Thomas Wolfes "Finn veien, engel". Har tenkt på å lese den lenge, men først nå har jeg kjøpt den. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 24. mai 2007 #1123 Del Skrevet 24. mai 2007 Har nettopp avsluttet "Farvel min elskede" av Jean Craig. Starter på serien om Martin Beck i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 25. mai 2007 #1124 Del Skrevet 25. mai 2007 Leser "Din plass på jorda" av Erling Pedersen. Interessant innblikk i livet til arbeiderklasse og småbrukere på begynnelsen av 1900 - tallet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. mai 2007 #1125 Del Skrevet 25. mai 2007 En flyktning krysser sitt spor - Aksel Sandemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 26. mai 2007 #1126 Del Skrevet 26. mai 2007 De Desperates Cafe - Marian Keyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. mai 2007 #1127 Del Skrevet 26. mai 2007 Extra virgin, livet i Liguria av Annie Hawes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 27. mai 2007 #1128 Del Skrevet 27. mai 2007 Religioner og livssyn av Eidhamar, Breidlid, Nicolaisen, Kringlebotn Sødal og Winje. Faktisk veldig spennende lesning. For en gang skyld en pensumbok som er morsom å lese. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 27. mai 2007 #1129 Del Skrevet 27. mai 2007 "Vanity Fair" av Thackeray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 28. mai 2007 #1130 Del Skrevet 28. mai 2007 Lord of the Flies av William Golding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 28. mai 2007 #1131 Del Skrevet 28. mai 2007 Som nattbordlektyre har jeg nå The Mummy´s Diaries av Rachel Johnson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 29. mai 2007 #1132 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Fedre og sønner - Ivan Turgenev. Grei nok. Noe av Turgenev kunne jeg tenke meg å lese. Har lest Robinson Crusoe på engelsk. Var ørlite tunglest synes jeg, men det var likevel en veldig bra bok. Så prøv og komme deg gjennom den K. Skal prøve det.. Ja, jeg syntes den virket litt gammelmodig til og begynne med. Det var en strofe hvor han sier "Unge nå til dags innrømmer ikke sine feil.", men kanskje litt morsomt at han sa det også. Men klassiske bøker er spennende uansett! Edit: Jo også leste jeg noen historier fra HC Andersen. Bare en nytelse, og ikke så overaskende. Det er vel fordi også han snakker til alle, siden han kjenner mye til og er god på litteratur. Men det er virkelig en nytelse, og bringer bredt med assosiasjoner og inspirasjon fra små historier, som jo er virkelig en stor prestasjon i seg selv(Asbjørnsen og Moe svinner fort litt hen og blir like i forhold syntes jeg. Som selvfølgelig ikke er så rart sljønner jeg, siden de har hentet historiene fra 'vanlige' folk)! Om det gamle (eike?)treet, piken med svovelstikkene, Holger Danske(Sjønte jeg ikke mye av), Fillene(den norske og danske), om de to hanene, og noen fler. (Edit: Nei fantastisk bra. Sitt og les!) Også skal jeg lese Ali baba og de førti røverne.. Jo også leste jeg Etter Ballet og Krukke-Aljosja av Tolstoj. Helt fine historier.. Jo jeg leste ferdig Gullivers Reiser, sa jeg det? Endret 29. mai 2007 av pace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåkopi Skrevet 29. mai 2007 #1133 Del Skrevet 29. mai 2007 skjønnlitteratur: brødrene karamazov av fjodor dostojevskij og foucaults pendel av umberto eco faktabøker: den nye middelalderen av umberto eco, billions and billions av carl sagan og chaos: a very short introduction av leonard smith sist fullførte bok: curtain: poirot's last case av agatha christie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 29. mai 2007 #1134 Del Skrevet 29. mai 2007 Syden av Are Kalvø. Halvmorsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 30. mai 2007 #1135 Del Skrevet 30. mai 2007 Ungdom av Arild nyqist. Har lest den før, men år sia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middelalderroman-elsker Skrevet 31. mai 2007 #1136 Del Skrevet 31. mai 2007 "Kong Arthur og hans riddere" av Thomas Malory. Utrolig spennende. Jeg er bare helt fortapt i ridderromaner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 3. juni 2007 #1137 Del Skrevet 3. juni 2007 Magerøy, Ragnhild, mens nornene spinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 3. juni 2007 #1138 Del Skrevet 3. juni 2007 Berlinerpoplene av Anne B. Ragde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 3. juni 2007 #1139 Del Skrevet 3. juni 2007 "From Here to Maternity" av Sinead Moriarty. Veldig morsomme de bøkene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 3. juni 2007 #1140 Del Skrevet 3. juni 2007 Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes. Kjøpte den i (dyr) hardback, noe jeg aldri gjør- men som med de to første klarer jeg ikke å legge den fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå