Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tangerine

Akkurat nå leser jeg disse bøkene:

The Hobbit - JRR Tolkien

Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carroll

Humlehjertene - Ola Bauer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser tre bøker:

Jung: Minner, drømmer og tanker.

En eller annen av Lars Saabye Cristensen, om en maler og noe greier..

og

Den store Gatsby (The great Gatsby), stor, amerikansk litteratur.

Vil gjerne lese noe som fenger meg litt mer. Jeg liker egentlig å lese Harry Potter, Hamilton-bøker og likte Arn-serien veldig godt. Men synes mye jeg leser er kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilgrimsreisen.......dog sliter jeg noe med å komme i gang med den.....

Før denne leste jeg Evangeliet etter Pilatus. Anbefaler denne.

Lenge siden jeg har ment noe som helst på denne lista nå. Har ikke hatt tid til å lese på aldri så lenge... ille ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gjest Kaploink

Akkurat no les eg Heltinner jeg har møtt av Arnhild Skre. Ho tek for seg kvinnelege romanfigurar som har gjort inntrykk på henne, frå ho var lita jente og fram til i dag. Ei interessant bok, i det Skre reflekterar over kva type verdiar figurar som Heidi og Nancy Drew forfekta, og korleis dei kan ha påverka henne gjennom oppveksten.

Samstundes les eg eitt og anna kapittel i Tidsvitner, som er beretninga til åtte norske menn som overlevde konsentrasjonsleirar under andre verdskrigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med Stormfulle høyder og begir meg over til noe ganske annet: Balansekunst av Rohinton Mistry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gift" av Kielland.. Den er sikkert bra, men liker ikke å bli "tvunget" av skolen til å lese.. Liker det bedre når man kan velge bok og tempo selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset og fuglen av Alice Hoffmann.

Dette er en samling av fortellinger som alle har det til felles at menneskene det handler om har alle bodd i det samme huset en gang i historien. Boken har fått gode anmeldelser av lesere på Bokkilden, men jeg synes den var skuffende. Forfatteren forsøker å favne hele livet til hver familie i hver lille fortelling, men det resulterer i stedet i at vi ikke kommer skikkelig innpå karakterene. Denne boken er ikke stedet å begynne for de som ønsker å bli kjent med Hoffman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...