Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Robinie - Jeg har lest Zahir. Syntes den var bra men er enig i at den er langt fra så bra som Alkymisten. Egentlig ble jeg skuffet over Zahir men det var kanskje fordi jeg hadde så høye forventninger!

Nå skal jeg begynne å lese lasso rundt fru luna av Agnar Mykle. Noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hatt uvanlig mye dødtid i det siste og har pløyd gjennom masse bøker. På lydbok har jeg hørt Anne B Ragde Berlingerpoplene og Eremittkrepsene(er bare sånn passe imponert), Gunnar Staalesens Kvinnen i Kjøleskapet(kjedelig) og Jo Nesbøs Marekors som ikke var så verst. Ellers har jeg lest en del Mankell, jeg har nettopp "oppdaget" krim etter mange års fordommer og har kanskje blitt litt hekta.... Akkurat nå leser jeg I Am Charlotte Simmons av Tom Wolfe, og før det leste jeg Kjærlighet av Toni Morrison, og før det igjen, innimellom Mankell, Haruki Murakamis Kafka på stranden og 16.07.41 av Dag Solstad.

Endret av hilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest Jan Baalsrud, og de som reddet han, av Tore Haug og Astrid Karlsen Scott.

Det er en historie fra virkeligheten om en mann som eneste overlevende flyktet fra tyskerene.

Det er sterk lesing, ( F.eks. Skar av seg tærene etter han fikk koldbrann. :overrasket: )

Også mange bilder fra fluktruten og av lokalbefolkningen som hjalp han.

Det har også blitt laget film om han for lenge siden som heter Ni liv.

Endret av *Frøya*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og likte rødhette. Er fan av cato isaksen og varg veum! Gleder meg til jeg får kjøpt staalesen sin nye dødens drabanter snart.

Men akkurat nå holder jeg på meg nynnes dagbok 1 og alfabetserien til Sue Grafton er ferdig med a og b men er ikke så imponert enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forsøkt meg på "Fakta om Finland" av Erlend Loe. Han er seriøst den dårligste forfatteren jeg vet om, blir like skuffet hver gang. Boka vil jeg karakterisere på følgende måte: treig, banal og med en et forsøk på humor som ikke treffer meg iallfall.

Da er det atskillig mer hyggelig å kose seg med Varg Veum i "Som i et speil", og den som jeg nå holder på med; "Ansikt til ansikt". Gunnar Staalesen er dyktig! Slukte 1900-triologien hans også, anbefales virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt meg på "Fakta om Finland" av Erlend Loe. Han er seriøst den dårligste forfatteren jeg vet om, blir like skuffet hver gang. Boka vil jeg karakterisere på følgende måte: treig, banal og med en et forsøk på humor som ikke treffer meg iallfall.

Da er det atskillig mer hyggelig å kose seg med Varg Veum i "Som i et speil", og den som jeg nå holder på med; "Ansikt til ansikt". Gunnar Staalesen er dyktig! Slukte 1900-triologien hans også, anbefales virkelig!

Fakta om Finland er den eneste Loe boka jeg ikke har likt. Den var treig og kjedelig, syntes jeg.

Men synes det meste andre han har skrevet er helt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...