Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jeg holder fortsatt på med En kort historie om nesten alt, men innimellom leser jeg også en roman som hittil virker ganske dårlig, nemlig Vince and Joy av Lisa Jewell.

Akkurat nå har jeg et luksusproblem, nemlig at jeg har en haug med bøker på vent som jeg har veldig lyst til å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er fornøyeligt å lese et skikkeligt eventyr.  :)

Ja! Det tok litt tid å venne seg til den, og så ble den bare så bra. :)

Nå leser jeg De Desperates Café - passe halvengasjerende chicklit... Lånte en haug bøker av en venninne og i den bunken er det flere i samme gate tror jeg. Greit nok.

Forrige bok jeg leste var The Last Days of Dogtown av Anita Diamant(!) - herlig sentimental bok om et lite samfunn på Cape Ann i USA som går sakte i oppløsning. Likte den veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg burde lære meg å avslutte en bok før jeg begynner på en ny....

prozac nation elizabeth wurtzel

harry potter order of the phoenix j k rowling

eva luna forteller isabel allende

bram stokers dracula

thing of beauty om gia carangi

mitt oppdiktede land isabel allende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste gjest her; er nettopp ferdig med belle de jour og jeg ble skuffet. syns ikke boken var intim nok! altfor mye preik om de guttevennene hennes og problemene deres enn om jobben hennes... kjedelige tørre saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siste gjest her; er nettopp ferdig med belle de jour og jeg ble skuffet. syns ikke boken var intim nok! altfor mye preik om de guttevennene hennes og problemene deres enn om jobben hennes... kjedelige tørre saker...

Nå har jeg ikke lest så mange bøker i den sjangeren, men jeg syns at den var veldig intim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye bra i det siste

Jette A. Kaarsbøl: Lukkede bok

Kate Long: Bad Mother's Handbook

Elizabeth Noble: The Reading Group

Liza Marklund: Nobels testamente

Märta Tikkanen: To

Nå savner jeg gode ideer. Det begynner bli spesielt lenge siden jeg har lest noe på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lesehesten

Jeg er totalt hekta på Murakami og har slukt Trekkoppfuglen, Kafka på stranden og Norwegian Wood på kort tid og er nå igang med Sauejakten.

Murakami er genial! Vet bare ikke hva jeg skal lese når jeg er ferdig med bøkene hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Nå leser jeg Ivanhoe av Sir Walter Scott, for n'te gang. God gammel engelsk klassiker, med riddere og jomfruer i nød :) *drømme seg vekk*

Eneste negative er at den er veldig nasjonalromantisk, med masse skildringer og lange formuleringer, boka blir derfor litt snirklete å lese på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye bra i det siste

Jette A. Kaarsbøl: Lukkede bok

Denne er jeg nettopp ferdig med, men jeg var litt skuffet over den. Jeg syntes historien egentlig var ganske kjedelig, og jeg klarte ikke å bli engasjert i karakterene. Hovedpersonen var jo direkte ufordragelig, og mannen hennes for god til å være sann. Det var artig å se en moderne forfatter bruke en så tydelig fortellerstemme, men den ble ganske fort litt i meste laget for min del.

Nå leser jeg Vokterne av Bachman/King. Så langt er den temmelig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Lukkede bok:

Denne er jeg nettopp ferdig med, men jeg var litt skuffet over den. Jeg syntes historien egentlig var ganske kjedelig, og jeg klarte ikke å bli engasjert i karakterene. Hovedpersonen var jo direkte ufordragelig, og mannen hennes for god til å være sann. Det var artig å se en moderne forfatter bruke en så tydelig fortellerstemme, men den ble ganske fort litt i meste laget for min del.

Jeg personene var veldig interessante, men spesielt koselige var de jo ikke. Jeg synes ikke Frederik var på noen måte bedre menneske en Frederikke, og samtidig var det egentligen ingen i historien som gjorde noe direkte galt, men situasjonen ble for vanskelig for alle partene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Har akkurat hørt ferdig Eremittkrepsene av Anne B. Ragde på lydbok. Det må jo komme en fortsettelse??? Noen som vet?

Ragde har beklagligvis benektet det ved flere anledninger.

Leser for tiden "Der Gud gråter" - engasjerende bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...