Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Enig i at Mengele Zoo er super... Har du da lest Himmelblomstreets muligheter og Afrodites basseng? De er på en måte fortsettelsen av Mengele Zoo. Selv om Mino ikke er hovedperson i noen av disse, så er han med...  :)

Jaaaa... de er også veldig gode, men elsker Mengele Zoo..

Kanskje du har lest Prost Gotvins Geometri, samme forfatter, har på en måte en liten minisammenheng med de tre andre bøkene, litt treg begynnelse, men så er den ganske bra egentlig altså:)

Ellers takk for tipset, selv om jeg hadde lest bøkene:)

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

"Smuleklubbens skamløse søstre" - Mian Lodalen.

eller leser og leser, jeg har akkurat hentet den på biblioteket, og begynner nok på den etter jobb i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23-salen av Ingvar Ambjørnsen. Det er debutromanen hans fra -81, som baserer seg på hans opplevelser fra det året han jobbet som pleiemedhjelper på Lier Psykiatriske.

"23-Salen er et stykke norsk samtidshistorie. Hendelsene jeg beskriver er hentet fra min egen hukommelse, slik jeg opplevde dem da jeg arbeidet som pleiemedhjelper på Lier sykehus i 1974 og -75.

I skildringen av sykehuset er det bare navnene på personene i boken som er oppdiktede.

De eneste personene jeg har vært nødt til å dikte opp, var pleierne med de kritiske holdningene til sykehuset. De fantes dessverre ikke i virkeligheten" - skriver han selv i forordet til boken.

Verdt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En langvarig forlovelse

Litt usikker på om det er min type bok, men jeg har bare lest noen få sider foreløpig. Mulig jeg legger den fra meg og finner en annen i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket leser jeg Middlemarch av George Elliot (pseudonym, var egentlig en dame :ler: )

Litt av en murstein av en bok, og har ennå ikke kommet så langt da :sjenert:

Boken anbefales på det varmeste, underholdende og gjennomtenkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg leser Danselærerens tilbakekomst av Mankell, og den er kjeeedelig. Repetere, repetere, repetere. 400 sider kunne lett vært 250 om han bare kuttet ut å fortelle alt fire ganger. :Gjesp:

Endret av Spinone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...