Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men bokhandleren sa at det kommer en tredje bok om familen neshov neste år! :-D

Hva? Det får jeg ikke til å stemme. Jobber i bokhandel selv, og det siste jeg hørte var at Ragde ikke planla flere bøker i serien. Men hun kan jo selvfølgelig ha ombestemt meg, det ville i hvert fall jeg gjort om jeg var henne, særlig av økonomiske årsaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Det får jeg ikke til å stemme. Jobber i bokhandel selv, og det siste jeg hørte var at Ragde ikke planla flere bøker i serien. Men hun kan jo selvfølgelig ha ombestemt meg, det ville i hvert fall jeg gjort om jeg var henne, særlig av økonomiske årsaker ;)

Ja jeg hadde nemlig hørt det samme som deg... Men jeg håper "min bokhandler" har rett for de bøkene er fantastiske!! Jeg synes det var en forferdelig dum slutt på eremittkrepsene :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg tydeligvis ikke er i stand til å ta lærdom av mine egne meninger og utbasunering om krim-litteratur tidligere i tråden, dro jeg til og leste nok en Miss Marple. Og nå er jeg sikker. Krim er IKKE for meg. *notere på lapp og henge på bokyhlla*

Nå leser jeg Per Perssons debutbok, novellesamlingen Aske i munnen, sand i skoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges ble jeg ferdig med Aske i munnen, sand i skoa, som selvsagt er skrevet av Per Petterson og ikke Per Persson som jeg skrev i forrige innlegg. :rodme:

Nå skal jeg lese novellesamlingen Lagunen og andre fortellinger av Janet Frame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clive Cussler: Skjebnetraktaten - alltid spennende bøker fra Clive

Jonathan Safranfoer: Ekstremt høyt og utrolig nært - litt for spesiel for min smak

Ian McEwan: Lørdag - lang innledning, virker kjedelig.

Robert Wilson: De forsvunne hendene - Skriver bra nok, men slitsom med de spanske navnene

Har nettopp avsluttet bok en og to (ca. 2000 sider) med Diana Gabaldon. Nå venter jeg i spenning til 3. bok kommer 25. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges ble jeg ferdig med  Aske i munnen, sand i skoa, som selvsagt er skrevet av Per Petterson og ikke Per Persson som jeg skrev i forrige innlegg.  :rodme:

Var den bra? Jeg er veldig begeistret for Ut og stjæle hester og det hadde vært fint om de andre bøkene hans er like bra :)

Endret av hilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den bra? Jeg er veldig begeistret for Ut og stjæle hester og det hadde vært fint om de andre bøkene hans er like bra :)

Jeg også liker veldig godt Ut og stjæle hester. Dessverre likte jeg ikke denne novellesamlingen like godt. Den har fått veldig bra kritikker, men for meg var det noe som skurret i fortellingene. Men jeg kommer nok til å prøve en av de andre romanene til Petterson senere. PS: Hører gjerne fra andre om de har lest annet av Petterson. :)

Endret av Spinone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ferdig med stormfulle høyder (wuthering hights) av Emily Brontë. Den var bare helt fantastisk! Anbefales på det varmeste! :) Nå har jeg så vidt begynt på Emma av Jane Austen. Før dette leste jeg iskaldt bedrag av Dan Brown, den var også kjempespennende!

Noen her som har lest noe av søsteren til Charlotte og Emily Brontë og har noen synspunkter på det? Lurte å kanskje lese noe av henne neste gang igjen. Anne Brontë(?) heter hun vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest Afrodites basseng av Gert Nygaardshaug. Deretter begynte jeg på hans novellesamling Alkymisten, men den la jeg fra meg. Novellene hans er litt tungt fordøyeli noen ganger, og nå kjenner jeg at jeg trenger en pause m noe lettere lesning.

Før disse leste jeg Alkymisten av Paolo Coelho, og DEN likte jeg godt!

Nå tror jeg neste bok blir Millies flørt. Noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...