Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Januar ble lang. Var veldig mye syk, så hørte mye på lydbok. Måtte ta en pause fra hovedboken innimellom, men har bare 7 timer igjen, så da blir det tid for andre bøker. 

Screenshot_2025-02-02-01-33-21-230.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotehøna_21 skrev (På 25.1.2025 den 19.12):

IMG_0529.jpeg

Er den bra? 

Anonymkode: b56d5...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (18 timer siden):

Januar ble lang. Var veldig mye syk, så hørte mye på lydbok. Måtte ta en pause fra hovedboken innimellom, men har bare 7 timer igjen, så da blir det tid for andre bøker. 

Screenshot_2025-02-02-01-33-21-230.jpeg

Jeg har ikke lest noe av ham, men jeg ser på forelesningene hans på YouTube og tenker det kanskje er på tide å se om han skriver noe bra også. Har du en serie eller en enkeltbok av ham du vil anbefale meg å starte på? 

Og, god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyp pust skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke lest noe av ham, men jeg ser på forelesningene hans på YouTube og tenker det kanskje er på tide å se om han skriver noe bra også. Har du en serie eller en enkeltbok av ham du vil anbefale meg å starte på? 

Og, god bedring! 

Anbefaler å lese i den rekkefølgen bøkene ble gitt ut (selv om mange er uenig), da blir bøkene bedre og bedre etterhvert. Den første boken er da Elantris (som han skal skrive oppfølger til mellom Wind & Truth som er bok 5 i Stormlight Archives og bok 6 som kommer om ca 5 år. Han skal skrive mye mellom der). Jeg følger en podcast som heter The Cosmere Deep Dive Podcast og leser naturlig nok i deres rekkefølge. Du kan høre på den etterhvert, for mesteparten er spoilerfri. De opplyser tydelig når spoiler-delen begynner. Uansett om du hører på den eller ikke, så kan du sjekke overskriftene på nettsidene deres. Om du fikk med deg "Year of Sanderson", 2023, så skrev han 4 bøker ut av det blå i pandemien (han skulle ikke reise og hadde mye tid). 3 av bøkene hører til i the Cosmere, en ikke. De som hører sammen, er lett basert på ting i universet, men kan leses for seg. Man får dog mer ut av det om man leser dem også der de passer i utgivning. Podcasten over har begynt på den første av disse, Tress, så da vet du at du har mye gøy i vente (disse 4 er kanskje ikke på Audible som alle de andre bøkene, men på Spotify)

Sorry, langt svar

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er den bra? 

Anonymkode: b56d5...a91

Tja. Kan ikke si jeg synes den er kjempe bra. Men ikke helt ræva heller. Helt grei 😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dilla på Netflix-serien Familien Bridgerton, men det går for tregt der. Neste sesong tar to år å lage og kommer ikke før i 2026, så jeg har begynt å kjøpe bøkene. Har kjøpt fire av de åtte bøkene foreløbig, men skal kjøpe resten senere.

Det er ganske annerledes i bøkene enn i tv-utgaven, ja.... I serien på tv har de skiftet kjønn og rase på mange essensielle personer og hendelser. Noe har de føyd til etter egen fantasi, disse serieskaperne som vil "inkludere alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...